Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes EQS: Ηλεκτροκίνηση από το μέλλον

Mercedes EQS: Ηλεκτροκίνηση από το μέλλον

H γερμανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της κορυφαίας ηλεκτροκίνητης πρότασής της η οποία σεβόμενη απολύτως την παράδοση των μοντέλων με το S στην ονομασία τους, υπόσχεται ουκ ολίγους τεχνολογικούς νεολογισμούς βγαλμένους σχεδόν από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Mάλλον το συγκεκριμένο μοντέλο δεν χρειάζεται συστάσεις μιας και αφενός η γερμανική φίρμα κάθε άλλο παρά φειδωλή υπήρξε κατά την εκστρατεία των teaser και αφετέρου η συνύπαρξη των διακριτικών EQ και S, -ιδίως σε ό,τι αφορά το δεύτερο- δεν χρειάζονται ιδιαίτερη εξήγηση.

Η ηλεκτρική S-Class είναι λοιπόν γεγονός και θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις με τα διακριτικά EQS 450+ και EQS 580.

Όπως ισχύει για κάθε μοντέλο που φέρει το S, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση η γερμανική φίρμα αξιοποιεί την EQS για την πρεμιέρα προηγμένων τεχνολογιών και νεολογισμών, συμπεριλαμβανομένης της ομολογουμένως τεράστιας Hyperscreen οθόνης των 55 ιντσών όπου φιλοξενείται το infotainment καθώς και συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί, υπό ορισμένες συνθήκες, να αποσύρει την προσοχή του από το δρόμο.

Επίσης, η EQS επωφελείται από νέας γενιάς μπαταρίες οι οποίες υπόσχονται υψηλότερη ενεργειακή απόδοση από τις μπαταρίες των ήδη υφιστάμενων ηλεκτροκίνητων Mercedes-Benz.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για συστοιχίες ιόντων λιθίου 90 και 107,8 kWh με τις δύο εκδόσεις που έχουν ανακοινωθεί αρχικά να επωφελούνται από την μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία των 107,8 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 770 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.

Το κύκλωμα φόρτισης 400 Volt μπορεί να υποστηρίξει επαναφόρτιση σε ταχυφορτιστή 200 kW κάτι που μεταφράζεται σε αναπλήρωση του 80% της ενέργειας σε χρόνο μόλις 31 λεπτών. Για την ακρίβεια κάθε 15 λεπτά φόρτισης μεταφράζονται σε 278 χλμ. αυτονομίας για την έκδοση 580 4Matic και σε 300 χλμ. για την EQS 450+.

Σε οικιακούς φορτιστές, είτε μέσω του standard φορτιστή των 11 kW είτε μέσω του προαιρετικού των 22 kW, μια πλήρης φόρτισης απαιτεί πέντε και δέκα ώρες αντίστοιχα.

Η EQS προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα φόρτισης (Standard, Home και Work) τα οποία ο οδηγός μπορεί να ελέγξει μέσω του σχετικού app, προρυθμίζοντας τον χρόνο φόρτισης, τον κλιματισμό και το προτιμώμενο επίπεδο φόρτισης.

Υπάρχει ακόμα μια λειτουργία η οποία επιγράφεται Eco Charging και η οποία βελτιστοποιεί τη διαδικασία πλήρους φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να διασφαλίσει την μακροβιότητά της ή να ρυθμίσει την φόρτιση αποφεύγοντας τις ώρες αιχμής για τη ζήτηση ηλεκτρικού ρεύματος.

Αφήνοντας κατά μέρος τις επιδόσεις των μπαταριών και περνώντας στις αμιγείς επιδόσεις η πισωκίνητη EQS 450+ υπόσχεται ισχύ 333 ίππων και 568 Nm ροπής. Παρά το βάρος των 2.480 κιλών η επιτάχυνση απαιτεί 6,2 δευτερόλεπτα. Η τετρακίνηση 580 4Matic η οποία επωφελείται από δύο μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 523 ίππων και 855 Nm ροπής μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης για το sprint των 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 210 χλμ./ώρα.

Δεδομένα θα υπάρξουν περισσότερες εκδόσεις στο μέλλον συμπεριλαμβανομένης μιας AMG η οποία βάσει των πρόσφατων ανακοινώσεων του Affalterbach θα ξεπερνά σε ισχύ τους 750 ίππους.

Όπως έχει ήδη αποκαλύψει από καιρό η Mercedes-Benz, η EQS είναι το πρώτο της μοντέλο που βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική εξολοκλήρου και εξαρχής σχεδιασμένη με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. Ο σχεδιασμός τοποθετεί τις μπαταρίες στο δάπεδο ανάμεσα στους δύο άξονες ενώ την εικόνα συμπληρώνει η παρουσία ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων στον μπροστινό άξονα και πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω σε μια διάταξη που παραπέμπει στην S-Class.

Η αερανάρτηση ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και προσφέρει διαφορετικές ρυθμίσεις αναλόγως την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual), αυξομειώνοντας την απόσταση από το έδαφος, αναλόγως με την ταχύτητα προς όφελος της μεγιστοποίησης της αυτονομίας.

Στα εξοπλιστικά στοιχεία της EQS ανήκει επίσης η τετραδιεύθυνση η οποία υπόσχεται να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ευελιξία με δεδομένο και ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο μήκους 5,21 μέτρων. Το σύστημα μπορεί να στρέψει τους πίσω τροχούς έως και 4,5 μοίρες στη βασική διαμόρφωση και έως 10 μοίρες στην κορυφαία του διαμόρφωση, καθιστώντας πιο εύκολους τους ελιγμούς στάθμευσης αλλά και εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Στη βασική διαμόρφωση η EQS υπόσχεται κύκλο στροφής 10,9 μέτρων μέγεθος άκρως εντυπωσιακό που μπορεί να συγκριθεί ακόμα και με ορισμένα supermini, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιδιοκτήτες της, εφόσον το αποφασίσουν, μπορούν να αποκτήσουν την δυνατότητα της μεγαλύτερης ευελιξίας μέσω οver the air update.

Στις ευφυείς λειτουργικότητες της EQS συγκαταλέγεται επίσης το αυτόματα άνοιγμα των θυρών, όταν ο οδηγός πλησιάσει το αυτοκίνητο ενώ οι χρήστες μπορούν να ανοίξουν τις πόρτες από μέσα χρησιμοποιώντας το MBUX στην εκδοχή με το πακέτο Premium Plus.

Επίκεντρο του σχεδιασμού στο εσωτερικού αποτελεί αυτοδικαίως η οθόνη των 55,5 ιντσών που φιλοξενεί τις λειτουργίες του ευφυούς συστήματος MBUX σε τρεις ξεχωριστές οθόνες που καταλαμβάνουν όλη την έκταση του ταμπλό.

Η πρώτη οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών αποτελεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η δεύτερη με διαγώνιο 17,7 ιντσών αποτελεί την κεντρική οθόνη του infotainment και η τρίτη επίσης με διαγώνιο 12,3 ιντσών βρίσκεται μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού δίνοντας του πρόσβαση στο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης βασίζεται στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης το οποίο για παράδειγμα γνωρίζει πότε ένας συνεπιβάττης βρίσκεται στην θέση του συνοδηγού προκειμένου να αλλάξει ρυθμίσεις ή να εμφανίσει μια ψηφιακή εικόνα. Το σύστημα προσαρμόζεται επίσης στις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη προτείνοντας του τις ιδανικές ρυθμίσεις.

Το σύστημα πλοήγησης έχει αποκτήσει την ευφυή λειτουργία που χαράζει διαδρομές βάσει σταθμών φόρτισης συνυπολογίζοντας τα επίπεδα φόρτισης ενώ οι μηχανικοί λογισμικού της Mercedes έχουν συγκεντρώσει περίπου 20 άλλες λειτουργίες υπό το γενικό τίτλο Magic Modules.

Σε αυτές συγκαταλέγεται για παράδειγμα, η ικανότητα του συστήματος να προτείνει ένα σταθμό φόρτισης όπου συχνάζει ο οδηγός εφόσον περνά από εκεί ή να καλέσει αυτόματα έναν αριθμό ο οποίος καλείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Βελτιωμένος είναι και ο ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται με την φωνητική εντολή Hey Mercedes, προσφέροντας πλέον τη δυνατότητα πρόσβασης και από τους επιβαίνοντες των πίσω καθισμάτων.

Φυσικά, από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας δεν θα μπορούσε να λείπει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψυχαγωγίας για τους επιβαίνοντες του πίσω καθίσματος το οποίο, στην κορυφαία διαμόρφωση μεταφράζεται στην τοποθέτηση δύο οθονών 11,6 ιντσών οι οποίες προσφέρουν τη δυνατότητα διαμοιρασμού στοιχείων και αρχείων ανάμεσα στους επιβάτες. Οι πίσω επιβαίνοντες έχουν επίσης πρόσβαση και στο σύστημα πλοήγησης ενώ όσοι το επιλέξουν μπορούν να προσθέσουν στον διόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των οθονών και ένα αποσπώμενο tablet. Φυσικά πολλές λειτουργίες μπορούν να προστεθούν εκ των υστερών μέσω over the air αναβαθμίσεων.

Η ηλεκτρική διάταξη εκτός από μηδενικούς ρύπους συνεπάγεται και ένα εξαιρετικά μεγάλο μεταξόνιο το οποίο με τη σειρά του μεγιστοποιεί τους διαθέσιμους χώρους, προσφέροντας άφθονο χώρο και για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Η πρακτικότητα είναι μια ακόμα ευμεγέθης παράμετρος της EQS καθώς το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 610 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.770 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Εξίσου γενναιόδωρος αναμενόμενα είναι και ο εξοπλισμός που άπτεται της υποβοήθησης και της ασφάλειας και ο οποίος περιλαμβάνει ενεργό cruise control το οποίο λαμβάνει υπόψη την οδική σήμανση, τα όρια ταχύτητας καθώς και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας. Εφόσον αυτός είναι χαμηλός, υιοθετεί ένα πιο ήπιο ρυθμό με ομαλότερες επιταχύνσεις προς όφελος της εξοικονόμησης της ενέργειας.

Στη λίστα περιλαμβάνεται επίσης ενεργό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού το οποίο ουσιαστικά μπορεί να ελέγχει το αυτοκίνητο πλήρως σε ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο οδηγός επαναφέρει σε τακτά χρονικά διαστήματα τα χέρια του στο τιμόνι. Αυτό συνεργάζεται και με το σύστημα Active Lane Change Assist το οποίο ελέγχει την περίμετρο επιτρέποντας την ασφαλή αλλαγή λωρίδας. Το σύστημα Attention Assist αναλαμβάνει να ανιχνεύσει τυχόν σημάδια κόπωσης στον οδηγό ενώ το Active Brake, το σύστημα αυτόνομης πέδησης έχει λειτουργία ανίχνευσης ενδεχόμενων κινδύνων και σε διασταυρώσεις αποτρέποντας ή ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις ενός πιθανού ατυχήματος.

Στην εξίσωση συνυπολογίστε το αυτονόητο Active και… αυτοεπεξηγούμενο Blind Spot Assist καθώς και το Evasive Steering Assist που λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό κατά στους ελιγμούς αποφυγής. Παράλληλα στην λίστα φιγουράρουν σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης το οποίο εφόσον υπάρχει η κατάλληλη υποδομή παρκάρει το αυτοκίνητο χωρίς τη συνδρομή του οδηγού.

Το μεγαλύτερο ατού όλων των παραπάνω είναι ότι δίνουν τη δυνατότητα στην EQS να κινείται σε ταχύτητες έως και 60 χλμ. χωρίς την ουσιαστική συνδρομή του οδηγού της, ανήκοντας στην ευάριθμη ελίτ οχημάτων με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Βέβαια προς το παρόν αυτή της η ικανότητα θα μπορεί να αξιοποιηθεί προς το παρόν μόνο σε γερμανικό έδαφος όπου υπάρχει η σχετική νομοθετική πρόβλεψη.

Φυσικά όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μια εξίσου ιδιαίτερη σχεδίαση η οποία δείχνει να αναμιγνύει την παράδοση της γερμανικής φίρμας με το μέλλον. Τυπικό δείγμα η διχρωμία οροφής αμαξώματος και το πίσω τμήμα όπου ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με το τρισδιάστατο ελικοειδές μοτίβο.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από το εμμονικό σμίλεμα των επιφανειών της προς όφελος της μέγιστης εξοικονόμησης ενέργειας, ένα διόλου ευκαταφρόνητο μέρος των υλικών της EQS προέρχονται από ανακύκλωση προκειμένου το κορυφαίο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Mercedes να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Προς αυτήν την κατεύθυνση στοχεύουν και οι διαδικασίες παραγωγής καθώς και μια σειρά άλλων τομέων όπως η κατασκευή των μπαταριών προκειμένου το ηλεκτρικό μοντέλο να είναι όσο το δυνατόν πιο βιώσιμο ως σύνολο και όχι μόνο ως τελικό προϊόν.

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024