Το Ρέντμοντ της πολιτείας Ουάσινγκτον, γενέτειρα της Microsoft, αποφάσισε να κινητοποιήσει τα μεγάλα μέσα για να ανακτήσει κάποιο μέρος του χαμένου της τουρισμού: Πληρώνει όλους όσους αποφασίσουν να την επισκεφθούν.

Η μικρή πόλη στα ανατολικά του Σιάτλ φιλοξενεί τα κεντρικά γραφεία εταιρειών όπως η Microsoft, το αμερικανικό τμήμα της Nintendo, η SpaceX και η Facebook.

Έτσι, στις 4 Μαρτίου του 2020, όταν η Microsoft συνέστησε στους χιλιάδες εργαζόμενούς της που βρίσκονταν στην πόλη να εργαστούν από το σπίτι, για να την ακολουθήσουν λίγο αργότερα και πολλές άλλες εταιρείες, οι επιπτώσεις στις τοπικές επιχειρήσεις ήταν σφοδρές – ιδίως σε εκείνες που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία του τουρισμού, εξήγησε στον Guardian ο Πίτερ Κλάουσερ, διευθυντής τουρισμού του Experience Redmond.

«Τα ξενοδοχεία έπεσαν από την πληρότητα του 65%-85% που είχαν συνήθως στο 6% με 9%», επισημαίνει. «Υπήρχα μέρες που κάποια ξενοδοχεία μπορεί να μην είχαν ούτε ένα γεμάτο δωμάτιο».

Μήνες αργότερα, όταν είδε ότι η κατάσταση δεν επρόκειτο να αλλάξει άμεσα, ο Κλάουσερ άρχισε να επεξεργάζεται δημιουργικές λύσεις για να προσελκύσει ξανά στην πόλη τους επισκέπτες. Μια μέρα είπε για πλάκα στους συναδέλφους του: «Γιατί δεν τους δίνουμε απλώς τα χρήματα, ξέρετε, ας τους πληρώσουμε, ας τους δώσουμε μετρητά».

Και το αστείο έγινε πραγματικότητα τον περασμένο μήνα, μέσα από το πρόγραμμα «You Stay, We Pay» («Εσύ μένεις, εμείς πληρώνουμε»), το οποίο πρόκειται να προσφέρει στους πρώτους 500 επισκέπτες που θα μείνουν για δύο ή περισσότερα βράδια σε ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο κουπόνια αξίας $100.

Και το Ρέντμοντ δεν είναι ο μόνος προορισμός που έχει προχωρήσει σε τέτοιες κινήσεις. Οι πόλεις των ΗΠΑ που εξαρτώνται από τον τουρισμό, είδαν τις οικονομίες τους να καταστρέφονται από την πανδημία και πολλές εξ αυτών έχουν στραφεί σε τέτοιου είδους παράξενες λύσεις.

Για παράδειγμα, το Γκλένγουντ Σπρινγκς του Κολοράντο, ένα θέρετρο σαράντα μίλια μακριά από το Άσπεν με περίπου 10.000 κατοίκους, συνήθως υποδέχεται 1,5 εκατ. τουρίστες το χρόνο. Τώρα, προσφέρει επίσης κουπόνια $100 στους πρώτους τουρίστες που θα κάνουν κράτηση.

Ωστόσο, η Λίζα Λάνγκερ, διευθύντρια τουριστικών εκστρατειών του Visit Glenwood Springs, υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη καμπάνια, που ξεκίνησε πέρσι τον Ιούνιο στην πόλη της, δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει τον τουρισμό στα φυσιολογικά του επίπεδα. Όμως βοήθησε να κρατήσει τουλάχιστον ζωντανή την οικονομία.

«Μας έδωσε ενέργεια και μας βοήθησε να αντέξουμε μια πολύ σκληρή περίοδο», εξηγεί στον Guardian. «Όμως τώρα νιώθω ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και θα ανακάμψουμε γρήγορα. Δεν ανησυχώ όσο πέρσι τέτοια εποχή».

Αντίστοιχο πρόγραμμα «έτρεξε» τον Φεβρουάριο και στο Σάντα Μαρία Βάλεϊ της Κεντρικής Καλιφόρνια.

Σύμφωνα με τον Κλάουσερ από το Ρέντμοντ, μέσα σε δυο εβδομάδες από την έναρξή του, το πρόγραμμα οδήγησε σε κρατήσεις για 750 διανυκτερεύσεις, ενώ περισσότερα από $30.000 δόθηκαν στους τυχερούς επισκέπτες.

Αν και δεν υπάρχουν ακόμη πλήρη στοιχεία για την επιτυχία του προγράμματος, όπως λέει ο ίδιος στον Guardian, τα τηλέφωνα των ξενοδοχείων «έσπασαν» και οι ξενοδόχοι δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις εξελίξεις.

Και ευτυχώς για το Ρέντμοντ, στις 22 Μαρτίου η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει και πάλι τα κεντρικά της γραφεία. Όμως δεν είναι βέβαιο πόσο άμεσα θα γίνει αισθητό το αποτέλεσμα αυτής της κίνησης.

Για αυτό και ο Κλάουσερ δήλωσε στον Guardian ότι το πρόγραμμά τους μάλλον θα έχει και δεύτερο γύρο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο