Επιτροπή της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων διεξάγει έρευνα κατά του YouTube Kids, υποστηρίζοντας ότι η πλατφόρμα της Google για το παιδικό κοινό είναι «ένας ερημότοπος, ανούσιου, καταναλωτικού περιεχομένου» που υπάρχει μόνο για να πουλά διαφημίσεις.

Μόνο το 4% των βίντεο που εξετάστηκαν κρίθηκε ότι προσφέρει «υψηλή εκπαιδευτική αξία», αναφέρει η επιτροπή οικονομικής και καταναλωτικής πολιτικής σε επιστολή της προς τη διευθύνουσα σύμβουλο του YouTube Σούζαν Ουουτζίσκι.

Η έρευνα διεξάγεται παρά το γεγονός ότι η Google συμφώνησε το 2019 να πληρώσει 170 εκατομμύρια δολάρια για την εξωδικαστική επίλυση καταγγελιών ότι συνέλεγε προσωπικά δεδομένα ανηλίκων χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους.

Σύμφωνα με την επιστολή, το YouTube δεν κάνει ότι θα έπρεπε για να προστατεύσει τους ανήλικους χρήστες από επιβλαβές περιεχόμενο. Βασίζεται μόνο σε αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης και στην αυτορρύθμιση των δημιουργών για να αποφασίσει ποια βίντεο θα προβάλει.

Μετά την υπόθεση του 2019 η Google σταμάτησε να συλλέγει δεδομένα για τις προτιμήσεις των ανήλικων χρηστών. Χρησιμοποιεί όμως δεδομένα για τα βίντεο που βλέπουν προκειμένου να προβάλλει τις κατάλληλες διαφημίσεις.

«Το YouTube Kids δεν δαπανά χρόνο ή προσπάθεια για να προσδιορίσει την καταλληλότητα του περιεχομένου πριν γίνει διαθέσιμο στα παιδιά» υποστηρίζουν οι βουλευτές της επιτροπής.

Όπως επισημαίνει το Associated Press, οι ανήλικοι κάτω των 13 ετών προστατεύονται από ομοσπονδιακό νόμο του 1998 που απαιτεί τη συγκατάθεση των γονέων για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων από εταιρείες.

Η επιτροπή ζητά τώρα από το YouTube να σταματήσει εντελώς να προβάλλει διαφημίσεις σε παιδιά κάτω των 7 ετών αλλά και να δώσει στους γονείς τη δυνατότητα να απενεργοποιούν την «αυτόματη αναπαραγωγή» που παίζει αυτόματα το επόμενο βίντεο στη λίστα των προτάσεων.

Ζητά επίσης από την εταιρεία δεδομένα για τα πιο δημοφιλή βίντεο, για τα διαφημιστικά έσοδα αλλά και για το μέσο χρόνο που περνούν τα παιδιά στην πλατφόρμα.

Το YouTube είχε πέρυσι έσοδα 20 δισ. δολαρίων από την προβολή διαφημίσεων, νούμερο υπερδιπλάσιο σε σχέση με τρία χρόνια νωρίτερα. Η υπηρεσία βίντεο αντιστοιχεί πλέον στο 13% των διαφημιστικών εσόδων της Google, από 8% το 2017.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο