Αν κανείς έβαζε στη σειρά τους servers που κατά καιρούς έχει αγοράσει το Ελληνικό Δημόσιο – από τα υπουργεία μέχρι το μικρότερο επικουρικό ταμείο ασφάλισης- θα βαριόταν να μετρά χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων. Επιπλέον, αν ξεκινούσαμε – έτσι για …άσκηση- να μετρούσαμε τον αριθμό των έργων πληροφορικής αλλά και το κόστος καθενός εξ αυτών θα βρίσκαμε μια καλή ευκαιρία για να κατανοήσουμε το τι σήμαινε «δημόσια σπατάλη» χωρίς πρακτικό αντίκρισμα για τους πολίτες και την κοινωνία, από την ευφορία της  εποχή της Σοφοκλέους έως τα κράσπεδα της χρεωκοπίας που έφεραν τα Μνημόνια.

Πρακτικό συμπέρασμα: Λεφτά υπήρχαν και λεφτά χάθηκαν στον Καιάδα της αδυναμίας να διαμορφωθεί ένα συνολικό σχέδιο δράσης με αρχή, μέση και τέλος.

Αλλά, ας έρθουμε στο σήμερα. Δεν είναι καθόλου λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται τι συνέβη και πέτυχε ο Πιερρακάκης εκεί που άλλοι απέτυχαν αφήνοντας πίσω τους έργα που δεν τέλειωσαν ποτέ αν και υπήρχαν οι καλύτερες των προθέσεων και το χρήμα έρεε άφθονο μέσα από τα Κοινοτικά Προγράμματα.

Η πρώτη και άμεση απάντηση είναι ότι ήταν απολύτως επιτυχημένη η επιλογή να υπάρξει ένα και μόνο όχημα για την επίτευξη των στόχων που έθετε ένα κεντρικό σχέδιο δράσης για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της χώρας – συμπεριλαμβανομένου και του μεγάλου ασθενή, της  Δημόσιας  Διοίκησης. Το όχημα το καλοκαίρι του 2019 ήταν και παραμένει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επικεντρωμένο στο κεντρικό πολιτικό στόχο. Επικεφαλής του οχήματος ένας νέο σε ηλικία πολιτικό στέλεχος που πέραν όλων των άλλων προσόντων διέθετε τη σχετική τεχνογνωσία για το δύσκολο αντικείμενο. Επιπλέον, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έστειλε απλώς τον συνονόματο του στο νέο υπουργείο αλλά του έδωσε και τo κύρος που συνοδεύει την ονομασία ενός υπουργού Επικρατείας. Ο Κυριάκος Πιερρακάκης είναι υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Λεπτομέρειες θα πείτε αλλά αυτές οι λεπτομέρειες παίζουν ρόλο και κερδίζουν μάχες.

Ας τα πάρουμε ξανά από την αρχή. Ένα και μόνο όχημα, επικέντρωση σε ένα και μόνο αντικείμενο, καθορισμένοι  κεντρικοί στόχοι για να ακολουθήσουν την ίδια στιγμή, η κινητοποίηση όλων των διαθέσιμων δυνάμεων εντός της δημόσιας διοίκησης και των εποπτευόμενων φορέων αλλά και η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της αγοράς, η δημιουργία συνεκτικής ομάδας, ο συντονισμός, η αξιολόγηση, η αποτίμηση…

Κάπου εκεί ήρθε και φώλιασε η πανδημία – το απρόσμενο… Αλλά, η ομάδα ήταν εκεί, ετοιμοπόλεμη και με διάθεση να προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Σε ένα ενημερωτικό σημείωμα διαβάζω: “Ένας χρόνος συμπληρώθηκε από την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης όπου συγκεντρώνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει το Ελληνικό Δημόσιο. Με το gov.gr εγκαινιάστηκε μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους – πολίτη, με στόχο το κράτος να αποκτήσει ενιαίο πρόσωπο απέναντι στον πολίτη και η εξυπηρέτηση να μπορεί να παρέχεται από απόσταση με ασφάλεια και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

Η δημιουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης είχε τεθεί από την αρχή από τον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη ως βασική προτεραιότητα στην ψηφιοποίηση του κράτους. Λόγω των έκτακτων συνθηκών από την πανδημία η υλοποίησή της επιταχύνθηκε, προκειμένου το κράτος να λειτουργεί απρόσκοπτα και οι πολίτες να μπορούν να εξυπηρετούνται χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται.

Αρχικά, το gov.gr λειτούργησε με 501 ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ προστέθηκε η δυνατότητα για τους πολίτες να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση και να εκδίδουν εξουσιοδότηση ψηφιακά. Πλέον, στην Πύλη περιλαμβάνονται 1138 υπηρεσίες, ενώ διαρκώς προστίθενται νέες υπηρεσίες του Δημοσίου που ψηφιοποιούνται.

Μέσα στο 2020 έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 94 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, εξοικονομώντας χρόνο και επισκέψεις στις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, η Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού «Ελευθερία» υλοποιείται από το πρώτο έως το τελευταίο βήμα μέσω του emvolio.gov.gr.

Οι υπηρεσίες του gov.gr υλοποιούνται με τη συνεργασία των Γενικών Γραμματειών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης”.

Για το τέλος, κράτησα ένα ποιοτικό στοιχείο. Εκείνο που αναφέρεται σε μετρήσιμα μεγέθη υπηρεσιών προς τους πολίτες αυτής της χώρας. Νομίζω ότι τώρα που  οι ηλεκτρονικές συναλλαγές χωρίς να πραγματοποιηθούν οι αντίστοιχες επισκέψεις πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες ξεπέρασαν τις  94.000.000 μπορούμε να είμαστε ως πολίτες περήφανοι και αισιόδοξοι. Μπορούμε να πετύχουμε και τους επόμενους στόχους. Μπορούμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας σε αυτόν τον τόπο.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο