Το 1962 ήταν μια σημαντική χρονιά για την Μελίνα Μερκούρη. Ήταν η χρονιά της ταινίας «Φαίδρα» και η ηθοποιός τότε ήταν 42 χρονών, ίσως πιο όμορφη από ποτέ.

Μετά την παγκόσμια επιτυχία της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή» που έκανε διεθνούς ακτινοβολίας σταρ τη Μελίνα Μερκούρη, της χάρισε βραβείο ερμηνείας στις Κάννες και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ (το οποίο έχασε από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ για την ταινία «Ζήσαμε στην Αμαρτία»), η ηθοποιός και ο Ζυλ Ντασέν, μόνιμο καλλιτεχνικό ζευγάρι, στράφηκαν στην αρχαία ελληνική τραγωδία.

Η ταινία αποτέλεσε την τέταρτη συνεργασία του ζευγαριού. Επέλεξαν την τραγωδία του Ευριπίδη Ιππόλυτος που αφηγείται το παράνομο ερωτικό πάθος της Φαίδρας, συζύγου του Θησέα, για τον γιο του Ιππόλυτο. Το σενάριο γράφτηκε από τη συγγραφέα Μαργαρίτα Λυμπεράκη, η οποία μετέφερε το μύθο στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’60, που είχε αρχίσει να παίρνει τα πάνω της μετά τον πόλεμο.

Η ερμηνεία της Μερκούρη απέσπασε καλές κριτικές και έλαβε υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Αντίθετα με την Ευρώπη, η ταινία στις Η.Π.Α. δεν είχε εμπορική επιτυχία. Οι κριτικοί κινηματογράφου εκφράστηκαν αρνητικά για την ερμηνεία του Άντονι Πέρκινς, όμως η αμερικανική Vogue αφιέρωσε στην λαμπερή πρωταγωνίστρια μερικές σελίδες που έμειναν, μαζί της, στην ιστορία.

Ίσως, η πιο ωραία φωτογράφιση της Μελίνας, η οποία κατόρθωσε να γεφυρώσει την θηλυκότητα με την παιδικότητά της με τρόπο κομψό και ερωτικό μαζί.

Δείτε το αποτέλεσμα της φωτογράφισης από τον Bert Stern και προσέξτε τον τίτλο σε ένα από τα δισέλιδα, που δυστυχώς δεν διατίθενται σε καλύτερη ανάλυση ψηφιακά.

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν αντλήθηκαν από τον λογαριασμό του Μάνου Λαμπράκη στο Facebook.

Merkouri: A Blaze in White (Μια Φλόγα/Σπίθα στα Λευκά)