Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
H Βρετανία βάζει φρένο στα «παραπλανητικά φίλτρα» των social media

H Βρετανία βάζει φρένο στα «παραπλανητικά φίλτρα» των social media

Oι influencers που διαφημίζουν προϊόντα υπόκεινται στους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τις διαφημίσεις εταιρειών στην τηλεόραση ή άλλα συμβατικά μέσα

Έπειτα από πιέσεις καταναλωτών, η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων απαγόρευσε τη χρήση φίλτρων που ενισχύουν τις φωτογραφίες προϊόντων στα social media.

Η Αρχή έκρινε ότι τα φίλτρα παραπλανούν τους καταναλωτές όταν ενισχύουν το καλλωπιστικό αποτέλεσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η απαγόρευση είναι μια σημαντική επιτυχία για την καμπάνια #filterdrop, η οποία ζητούσε να καταστεί υποχρεωτικό για τους influencers να διευκρινίζουν αν έχουν χρησιμοποιηθεί καλλωπιστικά φίλτρα σε αναρτήσεις που διαφημίζουν καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης.

«Μπορώ να βοηθήσω να αλλάξει η κατάσταση ως προς το πώς οι γυναίκες βλέπουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη» είπε στο BBC η 29χρονη Σάσα Παλάρι που ξεκίνησε την καμπάνια.

Αριστερά, η Σάσα Πάλαρι χωρίς φίλτρα. Δεξιά, η ίδια φωτογραφία με το φίλτρο Paris

Η χρήση καλλωπιστικών φίλτρων έχει γίνει αντικείμενο διεθνούς διαμάχης, ιδιαίτερα μετά την δημοσίευση πολυάριθμων ερευνών που δείχνουν ότι τα κοινωνικά μέσα δημιουργούν στους νέους αίσθημα ανασφάλειας, λόγω της απόκλισης ανάμεσα στην πραγματική ζωή και τα ωραιοποιημένα ιδεώδη του Διαδικτύου.

Η αυστηρή βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων κλήθηκε να εξετάσει δύο περιπτώσεις διαφημιστικών αναρτήσεων στο Instagram για προϊόντα τεχνητού μαυρίσματος των εταιρειών Skinny Tan και Tanologist Tan, αναρτήσεις που κρίθηκε ότι «υπερβάλλουν ως προς το αποτέλεσμα που μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα».

Η νέα απαγόρευση σημαίνει ότι οι influencers που διαφημίζουν προϊόντα υπόκεινται στους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τις διαφημίσεις εταιρειών στην τηλεόραση ή άλλα συμβατικά μέσα.

Εκπρόσωπος της Αρχής δήλωσε ότι οι διαφημίσεις που παραβιάζουν τους κανόνες θα απομακρύνονται από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Σε περίπτωση που οι χρήστες δεν συμμορφώνονται η υπηρεσία θα επικοινωνεί απευθείας με τα κοινωνικά δίκτυα.

Εκπρόσωπος της Instagram αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, σύμφωνα όμως με το BBC η υπηρεσία απαιτεί από τους χρήστες να συμμορφώνονται με τις συστάσεις της Αρχής στις πληρωμένες καταχωρίσεις.

Sports in

«Με ένα όνειρο...» - Μυθική υποδοχή των νικητών, σε έκσταση οι φίλοι του Ολυμπιακού

Στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται το in μαζί με τους φιλάθλους του Ολυμπιακού που πήγαν να υποδεχθούν την αποστολή που τους έστειλε στον έβδομο ουρανό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024