Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη αν δεν είναι βιώσιμη

Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη αν δεν είναι βιώσιμη

Όλο και περισσότερες εταιρείες λαμβάνουν υπόψη τους τη βιωσιμότητα των πρακτικών τους κατά τη διάρκεια του ετήσιου απολογισμού τους, αυξάνοντας τις ελπίδες της χώρας μας για ένα καλύτερο αύριο

Τα σημάδια ήταν πάντα εδώ, πλέον όμως είναι πιο έντονα από ποτέ: Τα μοντέλα ανάπτυξης που ακολουθούσαμε μέχρι σήμερα πρέπει να παροπλιστούν… χθες. Και ενώ οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο παραμένουν διστακτικές στην επιβολή μέτρων που θα διασφαλίσουν τη μετάβαση σε μια πιο «πράσινη» οικονομία, που θα λαμβάνει υπόψη της τις επιπτώσεις στην κοινωνία και το περιβάλλον, η ιδιωτική πρωτοβουλία γίνεται αιτία να ελπίσουμε ότι ο δρόμος προς το αύριο μπορεί να καλύτερος από αυτόν που ακολουθούσαμε ως τώρα.

Η βιωσιμότητα ως δείκτης ανάπτυξης

Σε όλο τον κόσμο, αλλά και στη χώρα μας, όλο και περισσότερες εταιρείες λαμβάνουν υπόψη τους όχι μόνο τις οικονομικές αποδόσεις, αλλά και τη βιωσιμότητα των στρατηγικών ανάπτυξής τους, όπως επίσης και την αντανάκλασή τους επί της κοινωνίας εντός της οποίας δραστηριοποιούνται.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα αυτής της επιχειρηματικής λογικής, αντανακλάται στην πέμπτη κατά σειρά μελέτη κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης στην Ελλάδα που πραγματοποίησε η Lidl Ελλάς για την περίοδο Μαρτίου 2019 – Φεβρουαρίου 2020. Στο πλαίσιο της μελέτης, που αποτελεί μια έμπρακτη αναγνώριση της ευθύνης των μεγάλων εταιρειών απέναντι στην ελληνική κοινωνία, σημείο αναφοράς της λογοδοσίας και της στρατηγικής αποτελούν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως έχουν τεθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.

Δημιουργία αξίας, απασχόληση, κοινωνική ευθύνη

Η μελέτη χωρίζεται σε τρία κύρια μέρη: Την επίδραση της εταιρείας στην ελληνική οικονομία, άμεσα και έμμεσα, μέσα από τη δημιουργία αξίας, τις αγορές από Έλληνες προμηθευτές και τη συνεισφορά στο ΑΕΠ και τη φορολογία, την άμεση και έμμεση επίδραση στις θέσεις εργασίας, αλλά και τις επενδύσεις της εταιρείας για την κοινωνία και το περιβάλλον, μέσω της στήριξης ιστορικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών και των πρωτοβουλιών της ίδιας της Lidl Ελλάς.

Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι άκρως ενθαρρυντικά για την πορεία της εταιρείας, η οποία φαίνεται πως εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς στη διάρκεια των 20 ετών που δραστηριοποιείται στη χώρα μας. Παράλληλα δείχνει να πετυχαίνει τον στόχο της να συνδυάσει την καινοτομία με την ανθρωποκεντρική ανάπτυξη.

20 χρόνια διαρκούς ανάπτυξης

Για παράδειγμα, στα χρόνια που μεσολάβησαν από το 1999, η Lidl Ελλάς κατάφερε να πολλαπλασιάσει την συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία, με την άμεση προστιθέμενη αξία να κυμαίνεται το 1999 στα  €4 εκατ. και το 2019 στα €160 εκατ. Αντιστοίχως, η έμμεση προστιθέμενη αξία αυξήθηκε από τα €45 εκατ. για το 1999 στα €514 εκατ. για το 2019. Συνολικά (δηλαδή, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των άμεσων, έμμεσων και επαγόμενων επιδράσεων), η εταιρεία εκτοξεύτηκε από τα €59 εκατ. το 1999 στα €811 εκατ. το 2019 ή από το 0,04% του ΑΕΠ στο 0,43%. Αξίζει να αναφερθεί ότι και η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους έχει σκαρφαλώσει από τα €25 εκατ. (0,05% των συνολικών φορολογικών εσόδων) στα €248 εκατ. (0,45%).

Ταυτόχρονα, η εταιρεία απασχολεί το 0,55% του ελληνικού εργατικού δυναμικού με άμεσο ή έμμεσο τρόπο (το αντίστοιχο ποσοστό το 1999 κυμαινόταν στο 0,04%). Συγκεκριμένα, οι άμεσες θέσεις εργασίας φτάνουν τις 6.125, οι έμμεσες τις 8.248 και οι επαγόμενες τις 6.452 ή συνολικά τις 20.825 (σε σχέση με τις 1.734 του 1999), ενώ τα εισοδήματα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζουν 45.815 συμπολίτες μας.

Περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις

Κατά τη διάρκεια του 2019, οι πράξεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Lidl Ελλάς άγγιξαν τα €600.000 για επενδύσεις σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις και τα €315.000 σε δωρεές προϊόντων σε άτομα και οργανισμούς που τα έχουν ανάγκη. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία συμμετέχει σε προγράμματα για την καταπολέμηση της πλαστικής ρύπανσης, την περιβαλλοντική εκπαίδευση των παιδιών και την προστασία της βιοποικιλότητας, ενώ στηρίζει τη δράση κοινωφελών ιδρυμάτων για παιδιά και ενήλικες χρειάζονται βοήθεια.

Λαμβάνοντας υπόψη τους τέτοιου είδους δείκτες, οι εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα παίξουν το ρόλο που τους αναλογεί στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Άλλωστε, το μέλλον των ελληνικών εταιρειών και το μέλλον της Ελλάδας ήταν και παραμένουν αλληλένδετα.

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ.

Μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα της μελέτης κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Lidl Ελλάς στην Ελλάδα, εδώ.

*Τα συνολικά αποτελέσματα αναφέρονται στο σύνολο των άμεσων, έμμεσων και επαγόμενων επιδράσεων.
**Τα ποσά έχουν στρογγυλοποιηθεί στον πλησιέστερο ακέραιο και τα ποσοστά έχουν υπολογιστεί επί τω μη στρογγυλοποιημένων ποσών.

Sports in

Ολυμπιακός: Σίνα, Μουζακίτης και Χαράλαμπος Κωστούλας στην καλύτερη 11άδα του Youth League

Τρεις παίκτες του Ολυμπιακού συμπεριλήφθηκαν από την ιστοσελίδα Football talent Scout στην καλύτερη 11άδα της διοργάνωσης.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024