Μια οδική σήραγγα μέσα από βουνά στο Νότιο Τιρόλο, αποτελείται από κυματοειδείς πύλες από σκυρόδεμα και καμινάδες από αδιάβροχο χάλυβα. Σχεδιάστηκε από το στούντιο MoDus Architects.

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός

Η ιταλική αρχτιεκτονική πρακτική έκανε αυτά τα στοιχεία ως μέρος των εργασιών της στην περιφερειακή οδό Central Juncture Bressanone-Varna στη βόρεια Ιταλία.

Ζητήθηκε από το MoDus Architects να σχεδιάσει μια σειρά παρεμβάσεων – όπως σήμανση, εμπόδια που θα μειώνουν την ένταση του ήχου, πύλες σήραγγας και καμινάδες εξαερισμού – για τον περιφερειακό δρόμο μήκους τριών μιλίων που συνδέει τη Βάρνα με την Bressanone, παρακάμπτοντας το ιστορικό κέντρο της τελευταίας.

Εδώ οι οδηγοί μπορούν να στρίψουν νότια προς Μπολζάνο ή βόρεια προς Βάρνα, και οι δύο διαδρομές οδηγούν μέσω των δικών τους σηράγγων με συγκεκριμένες εισόδους και εξόδους σχεδιασμένες από το MoDus Architects.

Υλικά κατασκευής

Το σκυρόδεμα για αυτές τις μεγάλες, καμπυλωτές πύλες είναι κατασκευασμένο από υλικό που έχει ανασκαφεί από άλλο έργο υποδομής, τη σήραγγα βάσης Brenner που βρίσκεται υπό κατασκευή μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας.

Το στούντιο MoDus Architects επέλεξε ξύλο αγριόπευκου για τα ακουστικά εμπόδια και επένδυσε στις καμινάδες που αερίζουν τη σήραγγα με χάλυβα Corten.

Τρεις από τις πύλες είναι καμπυλωτές και μία είναι πιο γωνιακή. Οι ραβδώσεις από το σκυρόδεμα με τη σανίδα έχουν παραμείνει ορατές, ενεργώντας ως οπτικοί δείκτες που περιγράφουν το σχήμα των στομίων της σήραγγας.

Στρογγυλεμένες καμινάδες από αδιάβροχο χάλυβα βρίσκονται στην πλαγιά του λόφου και διακλαδίζονται σα δέντρα.

Το στούντιο είπε ότι προσέγγισε το έργο με διπλό στόχο, την ελαχιστοποίηση του οπτικού αντίκτυπου της υποδομής στο φυσικό τοπίο και τη δημιουργία μιας ενοποιητικής ταυτότητας για τη Βάρνα και την Bressanone.

Πρωτοβουλίες

Σύμφωνα με το Dezeen: «Τα έργα της πολιτικής μηχανικής παρέχουν μια μοναδική ευκαιρία να συγκεντρώσουν τις διαφορετικές κλίμακες – και μερικές φορές απειλητικές ιδιαιτερότητες – της υποδομής, του τοπίου, της αρχιτεκτονικής και της αστικής διακόσμησης», δήλωσε η συνιδρύτρια του MoDus Architects Sandy Attia.

«Το έργο Ring Road υπογραμμίζει την αμοιβαιότητα αυτών των επιστημονικών κλάδων ως μοναδική πρόκληση σχεδιασμού, όχι μόνο δεδομένης της περιβαλλοντικής και οικονομικής επίδρασης αυτών των έργων, αλλά και ως μοντέλο μικρών πόλεων που αντιμετωπίζουν θέματα κινητικότητας, κληρονομιάς και δημιουργίας θέσεων».

Το στούντιο επέλεξε ξύλο αγριόπευκου για τα ακουστικά ρυθμιστικά που απορροφούν τον θόρυβο από τον δρόμο ως χαμηλού κόστους και φιλική προς το περιβάλλον λύση.

Ο σχεδιασμός του έργου έτσι ώστε να είναι ελκυστικός για τους κατοίκους που ζουν κοντά στη σήραγγα ήταν εξίσου σημαντικός δημιουργώντας εντύπωση στους αυτοκινητιστές που διέρχονται, δήλωσε το MoDus Architects.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2017 και ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιουνίου 2020. Το επόμενο και τελευταίο στάδιο του έργου είναι η επέκταση της περιφερειακής οδού πέντε μίλια στη Βάρνα και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2025.

Το MoDus Architects ιδρύθηκε το 2000 από την Attia και τον Scagnol και εδρεύει στην Ιταλία.

Γράψτε το σχόλιό σας