Η αυτοκινητοβιομηχανία που το 2011 με το λανσάρισμα του πρώτου Leaf κατέστησε την ηλεκτροκίνηση προσβάσιμη στο ευρύ κοινό παρουσίασε στην Ιαπωνία το νέο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο με την μορφή ενός SUV με το οποίο φιλοδοξεί να επαναλάβει και σε ηλεκτροκίνητους όρους την επιτυχία του Qashqai.

To Ariya αποτελεί την έκδοση παραγωγής του ομώνυμου concept car που η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε πέρυσι στην έκθεση του Τόκυο και, όπως αποδεικνύουν οι πρώτες εικόνες του, η Nissan επιχείρησε να μείνει πιστή στις σχεδιαστικές προδιαγραφές του πρωτότυπου, διατηρώντας τη δυναμική σιλουέτα του, με κυρίαρχο στοιχείο την τοξωτή χάραξη της οροφής, και αποδίδοντας, στο τελικό προϊόν, τον χαρακτηρισμό «coupe crossover».

Πλην της αισθητικής και σε ό,τι αφορά το μέγεθος, με μήκος 4,59 μέτρα το Ariya προσεγγίζει περισσότερο τις διαστάσεις του X-Trail παρά του Qashqai, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στην ευελιξία διάταξης που εξασφαλίζει η ηλεκτροκίνηση διαθέτει μεταξόνιο 2,775 μ., δηλαδή κατά 70 εκατοστά μεγαλύτερο σε σχέση με την πενταθέσια εκδοχή του X-Trail.

Σε ό,τι αφορά τα σχεδιαστικά «συστατικά» του Ariya, όπως η πλειονότητα των ηλεκτροκίνητων διαθέτει «κλειστή» γρίλια η οποία, όμως στην προκειμένη περίπτωση περιστοιχίζεται από 20 LED τα οποία αναλαμβάνουν να σηματοδοτήσουν τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα του. Την εικόνα συμπληρώνουν τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία αποτελούνται από τέσσερις μικροπροβολείς 20 χιλιοστών και συνδυάζονται με δυναμικούς δείκτες αλλαγής πορείας.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η οροφή, ανεξαρτήτως της χρωματικής επιλογής του αμαξώματος, θα είναι… by default γυαλιστερή μαύρη ενώ το ίδιο θα ισχύει και για τις κολώνες, καθώς οι σχεδιαστές της Nissan επέλεξαν αυτόν τον τρόπο για να τονίσουν περαιτέρω  την δυναμική όσο και κομψή σιλουέτα του SUV που καταλήγει σε ένα στιβαρά σμιλεμένο πίσω τμήμα με αεροτομή και φώτα που, ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις, διατρέχουν το πλάτος της θύρας του πορτ μπαγκάζ.

Στην αθέατη πλευρά του παρεπιδημεί η νέα πλατφόρμα που εξέλιξαν οι Renault-Nissan και φέρει την κωδική ονομασία CMF-EV η οποία προορίζεται αποκλειστικά για την φιλοξενία ηλεκτρικών μοντέλων.

Η ευέλικτη πλατφόρμα στην προκειμένη περίπτωση εξασφαλίζει πλήθος διαμορφώσεων στο Ariya που θα είναι διαθέσιμο σε δικίνητη ή τετρακίνητη εκδοχή, σε διαφορετικές εκδοχές ισχύος και με δύο διαφορετικές μπαταρίες.

Αναλυτικότερα, στη βάση της γκάμας θα τοποθετηθεί μια δικίνητη έκδοση με απόδοση 217 ίππων και 300 Nm ροπής η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Τον ηλεκτροκινητήρα θα τροφοδοτούν μπαταρίες ιόντων λιθίου 65 kWh οι οποίες θα προσφέρουν αυτονομία έως και 360 χλμ. με μία φόρτιση.

Θα υπάρχει και δεύτερη δικίνητη επιλογή, επίσης με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς η οποία θα προσφέρει ισχύ 242 ίππων και 300 Nm ροπής η οποία επωφελείται από την μεγαλύτερης απόδοσης μπαταρία 90 kWh.

Παρά την αυξημένη ισχύ, το επιπλέον βάρος των περισσότερων συστοιχιών ιόντων λιθίου, καθιστά την συγκεκριμένη έκδοση κατά τι βραδύτερη από τη βασική καθώς ολοκληρώνει τη διαδικασία από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα. Αυτό που έχει σημαντική διαφορά είναι η αυτονομία καθώς η μεγαλύτερη μπαταρία εγγυάται 500 χλμ. με μία φόρτιση.

Το Ariya θα διατεθεί επίσης σε τρεις τετρακίνητες διαφορετικής ισχύος εκδόσεις οι οποίες ονομάζονται e-4ORCE. Η βασική τετρακίνητη έκδοση αποδίδει 279 ίππους και 560 Nm ροπής, εφοδιάζεται με την μικρή μπαταρία των 65 kWh και υπόσχεται αυτονομία 340 χλμ. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις το sprint των «0-100» απαιτεί 5,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα οριοθετείται σε 200 χλμ./ώρα.

Η μεσαία τετρακίνητη έκδοση επωφελείται από την μεγαλύτερη μπαταρία των 90 kWh και ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ, απόδοσης 306 ίππων, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 460 χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας, η τετρακίνητη έκδοση Ariya Performnance θα αποδίδει 394 ίππους  και 600 Νm ροπής αξιοποιώντας την μπαταρία των 90 kWh η οποία, στην προκειμένη περίπτωση, θα προσφέρει αυτονομία 400 χλμ. Σε επίπεδο επιδόσεων το Ariya Performance υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα.

Σε ότι αφορά τις δυνατότητες επαναφόρτισης το Ariya θα μπορεί να υποστηρίξει φόρτιση σε δημόσιο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 130 kW, ενώ θα υπάρξουν επιλογές για wallbox 7,4 kW αλλά και 22 kW για οικιακή φόρτιση.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο εσωτερικό του που εκτός από την εμμονή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα των υλικών, η Nissan έχει φροντίσει να τοποθετήσει δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, δίνοντας μια πιο upmarket χροιά στο ηλεκτρικό crossover.

Σύμφωνα με τη Nissan οι δύο οθόνες μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα ή ως ενιαίο σύνολο, δίνοντας τη δυνατότητα της μεταξύ τους «ανταλλαγής» πληροφοριών και ενδείξεων. Στις λειτουργίες περιλαμβάνεται σύστημα φωνητικών εντολών και ψηφιακός βοηθός που ενεργοποιείται με τις φράσεις «Hello Nissan» και «Hey Nissan» ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το ταμπλό του Ariya στερείται πλήρως φυσικών διακοπτών καθώς έχουν αντικατασταθεί εξολοκλήρου από χειριστήρια αφής.

Επίσης εκτός από τη δεδομένη συνδεσιμότητα smartphones το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης προσφέρει σύνδεση 4G στο διαδίκτυο κάτι που σημαίνει ότι το Ariya επιδέχεται αυτόματα updates είτε πρόκειται για λειτουργίες του infotainment είτε για πιο νευραλγικά «κομμάτια» που αφορούν το πλαίσιο και το ηλεκτρικό σύνολο.

Επιπλέον χάρη στις νέες ψηφιακές δυνατότητες, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες του θα μπορούν να ελέγξουν ορισμένες λειτουργίες όπως π.χ. o κλιματισμός μέσω του smartphone τους.  Όπως και να έχει με τις διαφορετικές ψηφιακές δυνατότητες, το Ariya είναι σαφές ότι υπακούει σε ένα πιο premium μοτίβο από τα συνήθη προϊόντα της Nissan συνεπικουρούμενης της αναβαθμισμένης ποιότητας των υλικών αλλά και της περισσότερης άνεσης που εγγυάται ο ηλεκτρικός χαρακτήρας του την οποία η ιαπωνική φίρμα έχει φροντίσει να εκμεταλλευτεί καταλλήλως.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η συρόμενη επιφάνεια του χώρου αποθήκευσης που βρίσκεται στο ταμπλό η οποία μπορεί να μετατρέψει το Ariya σε κινητό γραφείο. Παράλληλα, ελλείψει παραδοσιακού τούνελ μετάδοσης το Ariya εγγυάται περισσότερη άνεση όσο και χωρητικότητα τόσο για τους επιβάτες του μπροστά όσο και του πίσω καθίσματος.

Σε όρους πρακτικότητας, στις δικίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού SUV το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 466 λίτρα ενώ στις e-4ORCE  από τα 408 λίτρα λόγω της παρουσίας ενός δεύτερου ηλεκτρικού μοτέρ.

Η άφιξη του Ariya στην Ευρώπη αναμένεται στα μέσα του 2021, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές του αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, προδιαγράφεται ότι θα ξεκινούν λίγο ψηλότερα από εκεί όπου σταματούν εκείνες του Leaf.

Γράψτε το σχόλιό σας