H Mercedes-Benz ανοίγει για πρώτη φορά τις «πόρτες» της νέας S-Class εν όψει της επίσημης πρεμιέρας της τον Σεπτέμβριο, συστήνοντας τη νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του MBUX η οποία θα κάνει το ντεμπούτο ης στο κορυφαίο μοντέλο των Γερμανών και προδιαγράφεται ευφυέστερη αλλά και πληθωρικότερη σε ό,τι αφορά τόσο τις λειτουργίες όσο και τις οθόνες.

Για την ακρίβεια το MBUX θα μπορεί να υποστηρίξει έως και πέντε διαφορετικές οθόνες σε απόλυτη συμφωνία με τον πολυτελή χαρακτήρα της S-Class καλύπτοντας έτσι τις ψηφιακές ανάγκες του συνόλου των επιβατών της. Σε ό,τι αφορά τις «βασικές» οθόνες, στο κέντρο του ταμπλό η γνωστή οριζόντιου προσανατολισμού οθόνη, αντικαθίσταται από μία κάθετη με διαγώνιο 12,8 ιντσών η οποία εκτείνεται προς τα κάτω και την κεντρική κονσόλα και η οποία θα είναι διαθέσιμη και με τεχνολογία OLED.

H νέα κεντρική οθόνη συγκεντρώνει ακόμα περισσότερες λειτουργίες σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας εξαλείψει ακόμα 27 φυσικούς διακόπτες από το ταμπλό της S-Class,  ενώ πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το interface προς όφελος της ευκολίας στην χρήση με δεδομένη και την ακόμα μεγαλύτερη αφθονία στον αριθμό επιλογών.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος αποκτά τρισδιάστατα γραφικά και περισσότερες επιλογές σε ό,τι αφορά την εμφάνιση. Συνδυάζεται με head-up display επαυξημένης πραγματικότητας το οποίο, με την ενεργοποίηση του συστήματος πλοήγησης, δίνει την αίσθηση εμφάνισης των οδηγιών 10 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο.

Το παλμαρέ οθονών συμπληρώνει η παρουσία δύο ακόμα οθονών στα προσκέφαλα των καθισμάτων οι οποίες αναλαμβάνουν την ψυχαγωγία των επιβαινόντων του πίσω καθίσματος ενώ, προαιρετικά θα διατίθεται μια ακόμα αποσπώμενη οθόνη σε στυλ ταμπλέτας.

Σύμφωνα με τις συστάσεις της Mercedes-Benz οι πίσω οθόνες θα προσφέρουν ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες με τις οθόνες στο cockpit και παράλληλα την απρόσκοπτη δυνατότητα διαμοιρασμού των πληροφοριών στο σύνολο των οθονών του αυτοκινήτου.

Πλην της υπερπληθώρας σε ψηφιακές οθόνες, το MBUX διαθέτει μια βελτιωμένη λειτουργία Interior Assist η οποία χάρη στην παρουσία αισθητήρων μπορεί να ανιχνεύσει και να ερμηνεύσει τις κινήσεις των χεριών, του κεφαλιού και του σώματος των επιβαινόντων, ενεργοποιώντας αυτόματα ορισμένες λειτουργίες. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός προσπαθήσει να απλώσει το χέρι του για να φτάσει στο πίσω κάθισμα, τότε το φως που βρίσκεται πίσω θα ανάψει αυτόματα.

Αντιστοίχως, οι εξωτερικοί καθρέφτες αναπροσαρμόζονται αυτόματα βάσει του ύψους και της κίνησης του κεφαλιού του οδηγού. Το Interior Assist διαθέτει επίσης και ορισμένες λειτουργίες που άπτονται της ασφάλειας, ανιχνεύοντας για παράδειγμα κατά πόσο ένα παιδικό κάθισμα έχει τοποθετηθεί και δεθεί σωστά αλλά και προειδοποιώντας έναν επιβάτη που ετοιμάζεται να εξέλθει από το αυτοκίνητο κατά πόσο υπάρχει κινούμενο όχημα ή εμπόδιο.

Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα φωνητικών εντολών το οποίο έχει «εκπαιδευτεί» να αναγνωρίζει πιο εύκολα τον φυσικό τρόπο ομιλίας, ενώ πλέον «απευθύνεται» και στους επιβάτες του πίσω καθίσματος με δεδομένο ότι κάθε κάθισμα διαθέτει το δικό του μικρόφωνο που λειτουργεί ως πύλη για το σύστημα.

Επίσης, η δεύτερη γενιά του MBUX αξιοποιεί ένα νέο σύστημα εξατομίκευσης το οποίο μπορεί να αποθηκεύσει έως και επτά προφίλ προτιμήσεων που ποικίλλουν από την ρύθμιση των καθισμάτων και του κλιματισμού έως τους αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς και την απόχρωση φωτισμού για κάθε κάθισμα ξεχωριστά.

Επιπλέον για την ενεργοποίηση του εκάστοτε προφίλ ρυθμίσεων, αρκεί η ανάγνωση του QR κώδικα του αυτοκινήτου μέσω της εφαρμογής smartphone Mercedes Me από τον ενδιαφερόμενο που, με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να μεταφέρει το προφίλ του, δηλαδή τις προτιμήσεις του ακόμα και σε διαφορετικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz. Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ως προς αυτό, ότι το σκεπτικό της γερμανικής φίρμας είναι, στο μέλλον, να προσφέρει το συγκεκριμένο τρόπο διαμόρφωσης προφίλ σε όλο το εύρος της γκάμας αυτοκινήτων της.

Πλην των πληθωρικών ψηφιακών προδιαγραφών της, εξίσου πολυσυλλεκτικά προδιαγράφονται και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της νέας S-Class η οποία θα είναι διαθέσιμη με μια ευρεία γκάμα επιλογών κινητήρων, επωφελούμενη από αναβαθμισμένους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel, ήπιες υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις ενώ δεν θα λείψουν και οι εκδόσεις V8 και V12 οι οποίες θα τεθούν επικεφαλής της γκάμας πιθανότατα με την σφραγίδα της Maybach.

Επίσης, όπως είναι ήδη γνωστό, η Mercedes-Benz εξελίσσει παράλληλα και το ηλεκτρικό alter ego της S-Class, EQS η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στα μέσα του 2021.

Γράψτε το σχόλιό σας