Αποκλειστικά την ηλεκτροκίνηση αποφάσισε -τελικά- να πριμοδοτήσει η γερμανική κυβέρνηση στο πλαίσιο του σχεδίου της για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και της τοπικής αγοράς αυτοκινήτου και μεγαλύτερης ευρωπαϊκής, ανακοινώνοντας  την αύξηση των επιδοτήσεων που αφορούν την αγορά ηλεκτροκίνητο οχημάτων ως μέρος του ευρύτερου σχεδίου ενίσχυσης της οικονομίας  ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Υπενθυμίζεται, ότι αρχικά υπήρχε διάσταση ανάμεσα στους εταίρους του γερμανικού κυβερνητικού συνασπισμού για το κατά πόσο οι επιδοτήσεις θα έπρεπε να αφορούν το σύνολο των καινούριων αυτοκινήτων ανεξαρτήτως τεχνολογίας με το CDU και την Angela Merkel να υποκύπτουν τελικά στις πιέσεις των σοδιαλδημοκρατών για την ενίσχυση αποκλειστικά της ηλεκτροκίνησης καθώς το αντίθετο, σύμφωνα με το SPD «θα υπέσκαπτε την περιβαλλοντική πολιτική και τους στόχους της Γερμανίας ως προς αυτήν την κατεύθυνση».

Αναλυτικά, υπό το σχέδιο που ανακοινώθηκε για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου, εφεξής οι αγοραστές οχημάτων στη Γερμανία θα επωφελούνται από επιδότηση ύψους 9.000 ευρώ (αντί 6.000 ευρώ που ίσχυε από τα τέλη του 2019 και μέχρι σήμερα) με την προϋπόθεση ότι αυτά είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα και η τιμή τους δεν ξεπερνά τα 40.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση του ποσού δεν θα έχει δημοσιονομικό κόστος σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα για τη γερμανική αγορά αυτοκινήτου καθώς τα 6.000 ευρώ θα προέρχονται από κρατική επιδότηση και τα 3.000 ευρώ από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το όριο των 40.000 ευρώ στην τιμή συνεπάγεται ότι από τη ρύθμιση θα ευνοηθούν περισσότερο οι mainstream κατασκευαστές έναντι των premium.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τιμή της ηλεκτρικής Mercedes-Benz EQC στη γερμανική αγορά ξεκινά από τα 71.950 ευρώ, του Audi e-tron από τα 69.900 ευρώ ενώ ακόμα και του πιο προσιτού Tesla Model 3 διαμορφώνεται σε 43.990 ευρώ τη στιγμή που το VW ID 3 θα ξεκινά από τα 29.900 ευρώ το Peugeot e-208 GT από τα 36.600 και το Kia e-Niro από τα 34.290 ευρώ. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς είναι σαφές ότι τα νέα μέτρα ευνοούν τους πιο προσιτούς εκπροσώπους της ηλεκτροκίνησης και τους κατασκευαστές με προϊόντα «ευρείας αποδοχής» σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων.

Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί το είδος των κινήτρων που δοθεί για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων και παρόλο που δεν αναμένεται η επιδότηση να είναι εξίσου υψηλή, δεδομένα θα επωφεληθούν κατά ένα μέρος από το σχέδιο ενίσχυσης της οικονομίας και της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα μέτρα επιδοτήσεων αγοράς καινούριων αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά θα διαρκέσουν έως το τέλος της χρονιάς ενώ το δημοσιονομικό κόστος αναμένεται να φτάσει σε 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά κατά τον μήνα Μάιο συρρικνώθηκαν λόγω των μέτρων για τον κωρονοϊό κατά 50%, αθροίζοντας σε 168.148 μονάδες. Τον Απρίλιο κατά το μεγαλύτερο μέρος του οποίου οι εκθέσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Γερμανία ήταν κλειστές η πτώση ήταν ακόμα μεγαλύτερη φτάνοντας το 61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη γερμανική αγορά είναι ιδιαίτερα περιορισμένη, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019 εκπροσωπούν μόλις το 1,8% των συνολικών ταξινομήσεων καινούριων αυτοκινήτων.

Πλην των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων του κορωνοϊου και την τόνωση της αγοράς, η γερμανική κυβέρνηση προετοιμάζει σχέδιο για την περαιτέρω πριμοδότηση της ηλεκτροκίνησης καθώς από τον Ιανουάριο του 2021 θα υπάρξει, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εξαγγελίες, πολύ σημαντική διαφοροποίηση στον φόρο που θα επιβάλλεται σε αποδοτικά (με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 95 γρ./χλμ.)  και ενεργοβόρων τετράτροχων.

Γράψτε το σχόλιο σας