Συγκρατήστε αυτόν τον αριθμό. 538. Είναι ο αριθμός των υπερπτήσεων τουρκικών αεροσκαφών σε ελληνικά νησιά που είχαν σημειωθεί το 1996. Είναι δε οι περισσότερες όλων των εποχών από τότε που καταγράφεται από το ΓΕΕΘΑ η τουρκική προκλητικότητα.

Αλλά βέβαια το 1996 δεν ήταν μία απλή χρονιά. Ήταν η χρονιά της «κρίσης των Ιμίων», όταν η Άγκυρα ξεπέρασε κάθε όριο και Ελλάδα και Τουρκία έφτασαν στα πρόθυρα του πολέμου. Στο τριήμερο της κρίσης αλλά και αργότερα τουρκικά μαχητικά είχαν πετάξει δεκάδες φορές πάνω από ελληνικά νησιά πέριξ των Ιμίων και όχι μόνο.

Να όμως που 34 χρόνια μετά τη χρονιά «σταθμό» στα ελληνοτουρκικά οι 538 υπερπτήσεις είναι πολύ πιθανόν να ξεπεραστούν. Μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2020 (που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί κιόλας) οι Τούρκοι έχουν προχωρήσει σε 302 υπερπτήσεις σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, μετά το μπαράζ 15 υπερπτήσεων της Πέμπτης σε 9 ελληνικά νησιά.

Αν οι Τούρκοι συνεχίσουν στον ίδιο προκλητικό τέμπο ουδείς μπορεί να αποκλείσει μέχρι τον Οκτώβριο οι υπερπτήσεις να έχουν ξεπεράσει τις 600. Και μέχρι το τέλος του χρόνου μπορεί να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη…

Στο «Πεντάγωνο» όλοι αναγνωρίζουν πλέον ότι ο μεγάλος αριθμός υπερπτήσεων αποτελεί ακόμη ένα δείγμα, ακόμη ένα στοιχείο ποιοτικής αναβάθμισης της τουρκικής επιθετικότητας και προκλητικότητας. Οι πτήσεις οπλισμένων τουρκικών αεροσκαφών πάνω από κατοικημένα ελληνικά νησιά ούτως ή άλλως αποτελούν έμπρακτη αμφισβήτηση της εδαφικής κυριαρχίας της χώρας μας.

Όμως ειδικά φέτος η αναβαθμισμένη προκλητικότητα της Άγκυρας που εκδηλώνεται με τις υπερπτήσεις προβληματίζει και για έναν πρόσθετο λόγο. Δεκάδες απ’ αυτές τις ακραίες πτήσεις έχουν γίνει πάνω από μεγάλα νησιά, όπως η Λέσβος, η Πάτμος, η Ρόδος, η Χίος, η Λήμνος, ενώ για πρώτη φορά μετά από χρόνια τουρκικά μαχητικά έχουν πετάξει και πάνω από τον Έβρο.

Τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ είναι χαρακτηριστικά:

Αριθμός υπερπτήσεων

-το 2017:39

– το 2018:47

-το 2019: 124

-Οι περισσότερες που έχουν καταγραφεί: 538 το 1996

-Το 2020 έως 21 Μαΐου: 302

-Το 2002: 285 (μέχρι πρότινος ήταν η δεύτερη χρονιά με τις περισσότερες υπερπτήσεις)

Η ελληνική απάντηση

Ποια είναι η ελληνική απάντηση σ’ αυτό το κρεσέντο τουρκικής επιθετικότητας στον αέρα, η οποία όπως προαναφέρθηκε εκφράζεται και με αλλεπάλληλες πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά; Οι εντολές που έχουν δοθεί από τους Επιτελείς του «Πενταγώνου» και της Πολεμικής Αεροπορίας στους Έλληνες «ίκαρους» είναι να μην αφήνουν τα τουρκικά να πάρουν ανάσα. Τα ελληνικά μαχητικά βρίσκονται συνεχώς δίπλα τους και τις περισσότερες φορές είναι διπλάσια σε αριθμό. Στόχος είναι να στέλνουν εμπράκτως το μήνυμα για το ποιος έχει την υπεροχή στον αέρα.

Το «ντου» των ελληνικών μαχητικών στους «τσαμπουκάδες» των τουρκικών F-16 γίνεται σχεδόν από…παντού. Κι αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα «ατού» της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Όταν τουρκικά μαχητικά παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο μας από ένα συγκεκριμένο σημείο, έχουν ένα πλάνο στο μυαλό τους.Θεωρούν δηλαδή ότι θα σπεύσουν ελληνικά για να τα αναχαιτίσουν και πως θα απογειωθούν από το κοντινότερο αεροδρόμιο. Όμως τις περισσότερες φορές εμφανίζονται ελληνικά μαχητικά από πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις.

Αυτό συνέβη και την Πέμπτη 21 Μαΐου όταν ένα ζεύγος τουρκικών F-16 ξεκίνησε το μεσημέρι τις υπερπτήσεις στα Δωδεκάνησα στην περιοχή των Λειψών για να ακολουθήσει αργότερα και ένα δεύτερο. Άμεσα στην περιοχή βρέθηκε όχι μόνο ένα ζευγάρι ελληνικών μαχητικών αλλά πολλαπλάσια. Ελληνικά αεροσκάφη απογειώθηκαν από τη Σκύρο, την Αγχίαλο, τη Λήμνο και τον Άραξο.

Αυτό άλλωστε είναι ένα στοιχείο της μεγάλης ελληνικής υπεροχής της Πολεμικής Αεροπορίας έναντι της Τουρκικής: Διαθέτει πολλά αεροδρόμια «readiness» και μάλιστα διάσπαρτα στο Αιγαίο, στα νησιά και στα ηπειρωτικά, ενώ αντίθετα οι Τούρκοι έχουν μόλις 4…Πολύ σύντομα τα τουρκικά αεροσκάφη ξεμένουν από καύσιμα και επιστρέφουν κακήν κακώς και καταδιωκόμενα από τα ελληνικά.

Γράψτε το σχόλιο σας