Δώδεκα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, αναμένεται να καλέσουν σήμερα τις Βρυξέλλες να αναστείλουν προσωρινά έναν ευρωπαϊκό νόμο χορήγησης επιστροφών – αποζημιώσεων για ακυρωμένες πτήσεις από τις αεροπορικές εταιρίες.

Όπως μεταδίδει το Euronews, η Γαλλία και οι Κάτω Χώρες ηγούνται της πρότασης, η οποία αναμένεται να κατατεθεί κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης των ευρωπαίων υπουργών μεταφορών. Οι άλλες χώρες που στηρίζουν το αίτημα, είναι το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λετονία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Πορτογαλία.

Η πρόταση, η οποία θα προκαλέσει αντιδράσεις, έρχεται εν μέσω οργής επιβατών που είδαν τις πτήσεις τους να ακυρώνονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, ωστόσο τους προσφέρθηκαν ως αποζημίωση μόνο κουπόνια.

Τι προβλέπει η νομοθεσία της ΕΕ

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι επιβάτες πρέπει να λάβουν επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης. Ωστόσο, υπάρχει πίεση για προσωρινή αναστολή του νόμου προκειμένου να δοθεί ζωτικής σημασίας χρόνος στις στις αεροπορικές εταιρείες που επλήγησαν από την πανδημία.

Η επίτροπος μεταφορών της ΕΕ, Adina Valean, δήλωσε στο Euronews ότι μια τέτοια κίνηση θα ήταν κακή ιδέα. «Δεν είναι επιλογή κατά τη γνώμη μου. Δεν νομίζω ότι αυτός είναι ο σωστός δρόμος. Νομίζω ότι οι εταιρείες πρέπει να ξοδέψουν την ενέργεια και τη σκέψη τους ώστε να κάνουν τα κουπόνια πιο ελκυστικά εάν θέλουν να χρησιμοποιούν κυρίως αυτό το μέσο, αλλά να επιτρέπουν στους επιβάτες να ασκήσουν το δικαίωμά τους για αποζημίωση».

Από την πλευρά της, η ευρωπαϊκή οργάνωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών δήλωσε ότι οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να είναι αυτοί που θα διασώσουν τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών.

Η γενική διευθύντρια της BEUC, Monique Goyens τονίζει πως «το δικαίωμά τους για αποζημίωση για ακυρωμένα ταξίδια είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Ωστόσο, έχουμε δει αμέτρητα παραδείγματα αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών εταιρειών που υπονομεύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών προσπαθώντας να ωθήσουν τους ανθρώπους να δεχτούν κουπόνια. Χρειαζόμαστε λύσεις που προστατεύουν τόσο τον ταξιδιωτικό κλάδο όσο και τα δικαιώματα των καταναλωτών. Η απουσία τους σημαίνει πως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στον ταξιδιωτικό κλάδο θα μπορούσε να υποστεί μόνιμη ζημιά».

Γράψτε το σχόλιο σας