Σε κατακόρυφη μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των μεγαλουπόλεων σε όλο τον κόσμο, έχουν οδηγήσει τα μέτρα, ενάντια στην εξάπλωση του κοροναϊού.

Κάτι που συνεπάγεται λιγότερους θανάτους στην άσφαλτο, λιγότερα τροχαία ατυχήματα, αύξηση της ταχύτητας μετακίνησης, όσων κυκλοφορούν, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Συνεπάγεται όμως και τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις όπως αναφέρει το Bloomberg, που επικαλείται στοιχεία της Inrix για τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η κυκλοφορία στους δρόμους αμερικανικών πόλεων άρχισε να μειώνεται σταδιακά, καθώς οι πολιτείες και οι τοπικές αρχές αύξαναν η μία μετά την άλλη τους περιορισμούς σε μετακινήσεις που θεωρούνται μη αναγκαίες.

Τα οφέλη

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ταχύτητες των μετακινήσεων. Βάσει των στοιχείων, τα οποία αφορούν τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (περί τις 8 π.μ.) και το απόγευμα της ίδιας ημέρας (5.30 μ.μ.) για τον μήνα Μάρτιο, οι πόλεις στις οποίες καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση στις ταχύτητες των μετακινήσεων σε σύγκριση με μια μέση Παρασκευή, είναι εκείνες όπου συνήθως σημειωνόταν η εντονότερη συμφόρηση στην κυκλοφορία.

«Η Νέα Υόρκη, το Σιάτλ, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, το Λος Άντζελες και η Βοστώνη βρίσκονται στην κορυφή των δεικτών», δήλωσε ο αναλυτής μεταφορών στην Inrix, Τρέβορ Ριντ, σημειώνοντας πως παρόμοιες τάσεις καταγράφονται σχεδόν σε κάθε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ.

Στο Λος Άντζελες, οι ταχύτητες μετακίνησης το απόγευμα της 20ης Μαρτίου σημείωσαν άνοδο 75% πάνω από το κανονικό, με το αντίστοιχο ποσοστό το πρωί να πλησιάζει το 50%. Παρόμοια ποσοστά καταγράφηκαν και στο Σικάγο.

Ο αριθμός δε των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σημείωσε κατακόρυφη πτώση.

Ενδεικτικό είναι ότι στον αυτοκινητόδρομο Triangle Expressway της Βόρειας Καρολίνας στην περιοχή Raleigh-Durham, που παλαιότερα καταγράφονταν περίπου 200.000 ταξίδια, την πρώτη Δευτέρα του Απριλίου κατγράφηκαν μόλις 69.000.

Παρόμοιες είναι οι εικόνες σε όλες τις ΗΠΑ. Οι πλατείες κατά μήκος του Turnpike της Πενσυλβάνια είναι ως επί το πλείστον άδειες, ενώ οι Χάρτες της Google δείχνουν τους –συνήθως πνιγμένους στην κίνηση- αυτοκινητόδρομους γύρω από το Λος Άντζελες, τη Νέα Υόρκη και την Ατλάντα, τώρα να είναι σε μεγάλο βαθμό χωρίς αυτοκίνητα.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των θανάτων στην άσφαλτο και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Οι εκπομπές ρύπων εξάλλου αναμένεται να μειωθούν φέτος στις ΗΠΑ κατά 7,5%.

Οι οικονομικές επιπτώσεις

Έχει όμως και οικονομικές επιπτώσεις. Αξιωματούχοι του οικονομικού επιτελείου ανησυχούν για την απότομη μείωση των εσόδων από τους φόρους στα καύσιμα και άλλες πηγές που συνδέονται με την οδήγηση.

«Εάν συνεχιστεί, θα μπορούσε πραγματικά να είναι καταστροφικό για τη Βόρεια Καρολίνα», δήλωσε ο Eric Boyette, αξιωματούχος του τομέα Μεταφορών της Βόρειας Καρολίνας.

Σε εθνικό επίπεδο, τα οδικά ταξίδια την εβδομάδα που έληξε στις 10 Απριλίου μειώθηκαν κατά 48% από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων κίνησης Inrix.

Η Νέα Υόρκη, που είναι το επίκεντρο της θανατηφόρας επιδημίας στις ΗΠΑ, σημείωσε πτώση 63%.

Τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, απαραίτητα για τη διατήρηση της ροής των κρίσιμων προμηθειών, έχουν αποδειχθεί πιο ανθεκτικά με μόλις 10% πτώση σε εθνικό επίπεδο, αν και ο ρυθμός της μείωσης επιταχύνεται σύμφωνα με την Inrix.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες, επέστρεψαν μηνιαία ασφάλιστρα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στους πελάτες τους.

Για παράδειγμα, η State Farm Mutual Automobile Insurance Co. την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι θα επιστρέψει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια στους κατόχους συμβολαίων μέσω πίστωσης 25% για ασφάλιστρα μεταξύ 20 Μαρτίου και 31 Μαΐου.

«Ασφαλίζουμε περισσότερα αυτοκίνητα από οποιονδήποτε και βλέπουμε από τις δραστηριότητές μας ότι οι άνθρωποι οδηγούν λιγότερα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Michael Tipord σε δήλωση της 9ης Απριλίου.

Τα πρατήρια καυσίμων των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα πούλησαν περίπου τη μισή βενζίνη σε σχέση με τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Η πτώση των πωλήσεων καυσίμων σημαίνει ότι οι πολιτείες συλλέγουν πολύ λιγότερα έσοδα από τους φόρους. Οι φόροι πωλήσεων αυτοκινήτων οχημάτων και τα τέλη άδειας και εγγραφής μειώθηκαν επίσης με το κλείσιμο των γραφείων τμημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων και την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, καθώς οι αντιπροσωπείες έκλεισαν.

Αξιωματούχοι των κρατικών μεταφορών και αναλυτές αναφέρουν ότι οι μειώσεις είναι πιο σοβαρές και ταχείες από αυτές που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης 2008-2009.

Η Αμερικανική Ένωση Κρατικών Αυτοκινητόδρομων και Μεταφορών, προβλέπει ότι τα έσοδα από τους φόρους καυσίμων θα μειωθούν κατά τουλάχιστον 30% κατά μέσο όρο τους επόμενους 18 μήνες.

Η οργάνωση την περασμένη εβδομάδα ζήτησε από βουλευτές του Κογκρέσου περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης για να αντισταθμίσει το αναμενόμενο έλλειμμα εσόδων, το οποίο, σύμφωνα με τους ιθύνοντες, σημαίνει απολύσεις, περικοπές υπηρεσιών και καθυστερήσεις έργων.

Με πληροφορίες από Bloomberg

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr