H ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει ίσως την πιο σκοτεινή ώρα των τελευταίων ετών καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει την πλειονότητα των ευρωπαίων και μη, κατασκευαστών να αναστείλουν προσωρινά τη λειτουργία των εργοστασίων τους σε ευρωπαϊκό έδαφος και όχι μόνο.

Στην Κίνα η ζωή δείχνει να επιστρέφει σε κάποιου είδους κανονικούς ρυθμούς. Με αυτήν αφορμή η Geely η έβδομη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα και μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες παγκοσμίως μοιράστηκε μέσω ενός blog, ένα είδος οδικού χάρτη για το πώς διατήρησε τη λειτουργία της εν μέσω της πανδημίας.

Αρχικά, σε απόλυτη συμμόρφωση με τις υποδείξεις της κινεζικής κυβέρνησης για την ανάσχεση του επιπολασμού του Covid-19, η Geely παρέτεινε τις διακοπές για το Νέο Έτος από τις 26 Ιανουαρίου έως τις 10 Φεβρουαρίου, επιβάλλοντας την τηλεργασία για όσους εργαζόμενους φυσικά αυτό ήταν εφικτό.

Στις 10 Φεβρουαρίου όταν και έληξε η περίοδος άτυπης προληπτικής καραντίνας, περίπου 6.000 εργαζόμενοι επέστρεψαν στην εργασία τους στην έδρα της Geely στην Hangzhou, νοτιανατολικά της Σαγκάης.

Μια εβδομάδα αργότερα ο αριθμός των 6.000 εργαζομένων αυξήθηκε και έως τις 25 Φεβρουαρίου τα κεντρικά γραφεία της Geely ήταν πλήρως λειτουργικά και πάλι. Το ίδιο ισχύει και για τα εργοστάσια του κινεζικού ομίλου τα οποία ωστόσο δουλεύουν με μονές βάρδιες μέχρι να υπάρξει και μια σχετική ανάκαμψη στη ζήτηση.

Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανάρτησή της, ο παραπάνω τρόπος λειτουργίας κατέστη εφικτός με δύο μεθόδους: πρώτον τον ενδελεχή έλεγχο της υγείας των εργαζομένων και δεύτερον την εμμονική καθαριότητα.

Προκειμένου οι εργαζόμενοι να εισέλθουν στις εγκαταστάσεις της εταιρίας έπρεπε να περάσουν από ένα πρόχειρο οικίσκο όπου περνούσαν από θερμοκάμερες. Όσοι εντοπίζονταν με υψηλότερη του φυσιολογικού θερμοκρασίας ειδοποιούνταν οι αρμόδιες ιατρικές υπηρεσίες και τίθεντο σε υποχρεωτική καραντίνα προς περαιτέρω παρακολούθηση.

Θερμομετρήσεις γίνονταν επίσης και κατά τη διάρκεια της εργασίας, δύο φορές την ημέρα με ειδικό εξοπλισμό ο οποίος θεωρητικά μπορούσε να ξεχωρίσει τον πυρετό από την αυξημένη θερμοκρασία λόγω κάποιας έντονης δραστηριότητας.

Πλην την συνεχών θερμομετρήσεων, «ομάδες κρούσης» με ειδικό εξοπλισμό αναλάμβαναν την ενδελεχή απολύμανση χώρων αλλά και οχημάτων τα οποία πριν εισέλθουν στους χώρους της εταιρείας περνούσαν από ειδικές επιφάνειες σχεδιασμένες για να σκοτώνουν βακτήρια και ιούς που βρίσκονται στο κάτω μέρος των αυτοκινήτων.

Εξίσου αυστηροί κανόνες ίσχυαν και στο εσωτερικό του κινεζικού κολοσσού με αντισηπτικά σε κάθε σημείο εισόδου ενώ αρχικά απαγορεύτηκε και η χρήση του ασανσέρ από πολλά άτομα ταυτόχρονα. Παράλληλα, τα ασανσέρ εφοδιάστηκαν με αντισηπτικά μαντιλάκια η χρήση των οποίων ήταν υποχρεωτική για το πάτημα των κουμπιών.

Με την είσοδο στην εταιρεία, οι εργαζόμενοι εφοδιάζονταν με καινούριες μάσκες οι οποίες αλλάζονταν κάθε οκτάωρο, οι συσκέψεις απαγορεύτηκαν καθώς και ο συγχρωτισμός στους κοινόχρηστους χώρους.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να ακούγονται περιοριστικά, και σίγουρα η ζωή στην Κίνα είναι πιο περιοριστική από την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών είτε εντός είτε εκτός γραφείων, ωστόσο πλέον, εν μέσω πανδημίας ακόμα αυτή η κοινή αντίληψη δείχνει εξίσου περιοριστική όσο και σόλοικη λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών… περιορισμού που όλοι βιώνουμε.

Όπως αποκαλύπτει ο Ash Sutcliffe επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Geely, στην Κίνα η Alipay, θυγατρική της Alibaba η οποία ειδικεύεται στις πλατφόρμες ηλεκτρονικών πληρωμών λάνσαρε εφαρμογή η οποία βασίζεται σε βιομετρικά στοιχεία και ανάβει πράσινο φως εφόσον κάποιος κριθεί υγιής και πορτοκαλί ή κόκκινη εφόσον εντοπίσει ανησυχητικά σημάδια περί του αντιθέτου.

Σύμφωνα δε με τον ίδιο, η συγκεκριμένη εφαρμογή χρησιμοποιείται ήδη ευρέως στην Kίνα με τους χρήστες των ΜΜΜ να υποχρεούνται να επιδείξουν το «αποτέλεσμα» στους φρουρούς που επαγρυπνούν στην είσοδο των σταθμών, προκειμένου να τους επιτραπεί η είσοδος στο μετρό.

Όπως έγραψε ο ίδιος στα social media «η ζωή έχει επανέλθει σε ποσοστό 90%. Μην ανησυχείτε όλα πηγαίνουν καλύτερα-τουλάχιστον στην Hangzhou».

Γράψτε το σχόλιο σας