Πρόκειται για μία κατάσταση που προκαλεί πολλά συναισθήματα μαζί: ενθουσιασμό, άγχος, ακόμα και πονοκέφαλο. Η συνέντευξη για μία δουλειά είναι μία στιγμή καθοριστική για το μέλλον μας, για αυτό τον λόγο είναι λογικό να δημιουργεί κάποια νευρικότητα.

Είτε λόγω άγχους είτε λόγω ελλειπούς προετοιμασίας, πολλοί είναι αυτοί που μπλοκάρουν σε μία συνέντευξη εργασίας και δεν ξέρουν τι να πουν ή κομπάζουν.

«Πουλήστε» τον εαυτό σας

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε όταν διεκδικείτε μία θέση εργασίας, είναι ότι ο σκοπός της συνέντευξης είναι να προβάλλετε τον εαυτό σας.

Δεν αναφερόμαστε απλά στις σπουδές, στην κατάρτιση και τις ικανότητές σας – όλα αυτά τα ξέρουν ήδη οι εργοδότες από το βιογραφικό σας.

Μιλάμε για τον τρόπο που θα παρουσιάσετε τον εαυτό σας με τέτοιο τρόπο, ώστε να δείξετε ότι είστε το κατάλληλο άτομο για να ενταχθείτε στο δυναμικό της επιχείρησης που σας ενδιαφέρει.

Στη συνέντευξη, πρέπει να δώσετε νέες πληροφορίες για τον εαυτό σας, να δείξετε μία θετική στάση και να απαντήσετε με ειλικρίνεια, αλλά και λίγο… πονηριά στις ερωτήσεις που θα σας θέσουν.

Δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τις συνεντεύξεις:

Προετοιμαστείτε

Συγκεντρώστε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία και τη θέση εργασίας χρησιμοποιώντας το LinkedIn, το Google αλλά και την ίδια την αγγελία.

Ψάξτε πληροφορίες για τη θέση που υποβάλλετε αίτηση, καθώς και ξεκαθαρίστε το λόγο που τη θέλετε.

Εάν δεν ενδιαφέρεστε πραγματικά για τη συγκεκριμένη θέση, τότε ίσως δεν αξίζει να δαπανήσετε το χρόνο το δικό σας ή του εν δυνάμει εργοδότη σας.

Να είστε πάντα στην ώρα σας

Η καθυστέρηση σε ένα ραντεβού δεν είναι μόνο δείγμα ασέβειας, αλλά δημιουργεί και άσχημη εικόνα για την επιχείρηση.

Κάποιος που αργεί στη συνέντευξη θα μπορούσε να αργεί και στη δουλειά του.

Θα πρέπει να βρίσκετε τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την προκαθορισμένη ώρα της συνέντευξης.

Να θυμάστε ότι η συνέντευξη αρχίζει πριν καν μπείτε στο δωμάτιο.

Από την πρώτη στιγμή που θα εμφανιστείτε στην αίθουσα αναμονής, να θυμάστε ότι τις περισσότερες φορές η συμπεριφορά σας παρατηρείται.

Δείξτε ενθουσιασμό

Δείξτε ότι πραγματικά θέλετε τη συγκεκριμένη θέση εργασίας.

Ερευνες έχουν δείξει ότι τα πρώτα 7 δευτερόλεπτα είναι κρίσιμα για να σχηματίσει κάποιος μια πρώτη εντύπωση γι΄ αυτό χρειάζεται βλεμματική επαφή, μια δυνατή χειραψία και να δείχνετε ενέργεια, πάθος για τη δουλειά και αυτοπεποίθηση.

Ο στόχος του υπαλλήλου είναι να αποδίδει καλά στην συγκεκριμένη εργασία και αυτό που κάνει, να το κάνει με αγάπη και πίστη στο όραμα της εταιρίας.

Κάντε ερωτήσεις

Σε μία συνέντευξη, δεν ρωτάει μόνο ο εν δυνάμει εργοδότης σας ερωτήσεις.

Κάνοντας και εσείς κάποιες στοχευμένες ερωτήσεις, δείχνετε το ενδιαφέρον σας για τη θέση εργασίας.

Μπορείτε να ρωτήσετε για τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης σε καθημερινή βάση.

Ακόμη, μπορείτε να ρωτήσετε κάτι που κανονικά θα σας το ρωτούσε ο εργοδότης.

Για παράδειγμα, ρωτάτε τι χαρακτηριστικά θα ήθελε ο εργοδότης από τον ιδανικό εργαζόμενο για αυτήν την θέση, αυτός σας απαντάει και στη συνέχεια εσείς εξηγείτε γιατί τα δικά σας χαρακτηριστικά είναι τα πιο κατάλληλα.

Τραβήξτε το ενδιαφέρον

Οι πιθανότητες είναι οι περισσότεροι υποψήφιοι που θα δώσουν συνέντευξη να έχουν παρόμοια προσόντα με σένα. Για αυτόν τον λόγο πρέπει να διαφοροποιηθείτε από τους υπόλοιπους υποψηφίους.

Δώστε έμφαση στη γλώσσα του σώματος. Καθίστε ίσια, με μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός (σημάδι που υποδηλώνει ενδιαφέρον) και εστιάστε την προσοχή σας στον εν δυνάμει εργοδότη σας. Χαμογελάστε και να είστε ο εαυτός σας. Αποφύγετε τις πολλές χειρονομίες (υπερκινητικότητα) ή να σταυρώνετε τα χέρια σας (εσωστρέφεια).

Όταν σας ρωτήσουν, «γιατί να σε προσλάβουμε;» σκεφτείτε αυτές τις δεξιότητές σας οι οποίες σας κάνουν ξεχωριστούς.

Μη μιλήσετε άσχημα για την προηγούμενη σας δουλειά

Μη μιλήσετε ποτέ υποτιμητικά για τον προηγούμενο εργοδότη σας.

Ακόμα και αν είχατε μία αρνητική εμπειρία, απαντήστε διπλωματικά και εστιάστε στα θετικά στοιχεία που αποκομίσατε.

Να είστε ο εαυτός σας

Το κυριότερο στοιχείο. Προσπαθήστε να είστε ο εαυτός σας, ενώ ταυτόχρονα μετριάστε τα αρνητικά στοιχεία του χαρακτήρα σας.

Για παράδειγμα, αν είστε χαμηλών τόνων, μπορείτε να πείτε: «Γενικά, είμαι συγκρατημένο άτομο, αλλά δεν έχω κανένα πρόβλημα στη συνεργασία και όταν χρειαστεί, θα εκφραστώ για κάποιο πρόβλημα ή για να μοιραστώ τις ιδέες μου».

Γράψτε το σχόλιο σας