Μια νέα αποκάλυψη για την Μέριλιν Μονρόε και την βραδιά του «Ηappy Birthday Mr. President» έγινε μέσα από το νέο βιβλίο με τίτλο «Life Isn’t Everything: Mike Nichols, As remembered By 150 Of His Closest Friends» .

Στο βιβλίο η αρθρογράφος των New York Times Μορίν Ντόουντ, ανέφερε λεπτομέρειες από εκείνη την αξέχαστη βραδιά, στους συγγραφείς του βιβλίου, Ας Κάρτερ και Σαμ Κάσνερ.

Σύμφωνα με το βιβλίο, η ηθοποιός και διαχρονικό σύμβολο του σεξ, δεν φορούσε εσώρουχο όταν τραγουδούσε «Happy Birthday Mr President» στον Τζ. Φ. Κένεντι τον Μάιο του 1962.

Όπως αναφέρει το βιβλίο, ο σκηνοθέτης Μάικ Νίκολς που στεκόταν ακριβώς πίσω από την Μέριλιν στην εκδήλωση και ήταν 100% βέβαιος ότι δεν φορούσε καθόλου εσώρουχα.

«Όταν η Μέριλιν Μονρόε τραγούδησε στα γενέθλια του Τζον Κένεντι φορώντας εκείνο το διάσημο φόρεμα που έπρεπε να ραφτεί πάνω της, ο Μάικ ήταν εκεί, εκείνο το βράδυ.

Καθόμουν ακριβώς πίσω από τη Μέριλιν Μονρόε, δεν φαινόμουν, όταν τραγουδούσε το Happy Birthday, Mr. President και τότε συνέβη κάτι απίστευτο.

Το φόρεμά της άνοιξε, προς μεγάλη μου χαρά, δεν φορούσε καθόλου εσώρουχα».

 

Ποιος είχε την ιδέα για το «Ηappy birthday Mr President»

Το συγκεκριμένο τραγούδι μοιάζει τόσο σκηνοθετημένο σαν περιστατικό, που προκαλεί την απορία ποιος μπορεί να είχε προετοιμάσει την παράσταση.

Ήταν ο Πίτερ Λόφορντ, ο γαμπρός του προέδρου, που εμφανίσθηκε ως ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης; Κομψός μέσα στο σμόκιν του, την καλούσε στην σκηνή. Εκείνη δεν ερχόταν, μέχρι που κάποια στιγμή καλωσόρισε την «καθυστερημένη» Μέριλιν.

Ή μήπως ήταν όλο δουλειά της Μέριλιν Μονρόε;

Δεκαετίες αργότερα υπάρχει η άποψη ότι ήταν το θύμα της εποχής της, μια ηθοποιός που ήθελε να παίξει Τσέχωφ ή Ο’Νιλ.

Αλλά στην καριέρα της, δεν δίστασε να παίξει προκλητικούς ρόλους που τροφοδότησαν το αρσενικό όνειρο, όπως τη Σούγκαρ Κέιν στην ταινία «Μερικοί το προτιμούν καυτό».

Εκεί φίλησε με πάθος τον Τόνι Κέρτις και έκανε τη χαζή ξανθιά. Κάποιοι θα πουν ότι αυτές οι επιλογές της αποδεικνύουν μόνο τη θυματοποίηση της.

Και πάλι όμως είναι τόσο φανερή η απόλαυση την οποία αντλούσε.

Σαν να μην μπορούσε να ζήσει χωρίς την ικανοποίηση που της προσέφεραν τα σφυρίγματα που πλημμύρισαν το Madison Square Garden, όταν εμφανίστηκε μέσα στο φως.

Στάθηκε με τα ξανθά, κυματιστά μαλλιά της, μέσα στο λαμπερό φόρεμα.

Και δεν έμοιαζε καθόλου με την διστακτική, νευρωτική σταρ, όταν άρχισε να τραγουδά το «Ηappy Birthday».

Αυτή ήταν ίσως η μεγαλύτερη στιγμή της – η πιο παράτολμη – και το ήξερε, ακόμη και αν το καλοκαίρι του 1962 ήταν η κόλασή της.

 

Το θρυλικό φόρεμα και ο δημιουργός του

Το φόρεμα , το οποίο πουλήθηκε έναντι 4.8 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία μαζί με άλλα ενθύμια της Μέριλιν Μονρόε δεν δημιουργήθηκε έτσι απλά.

Ήταν το έργο του σχεδιαστή Ζαν Λουί. Γεννημένος στη Γαλλία το 1907, είχε πάει στις ΗΠΑ ως σχεδιαστής μόδας για να μπει στη συνέχεια και στο χώρο του κινηματογράφου.

Ήταν ο δημιουργός του μαύρου, σατέν φορέματος που φοράει η Ρίτα Χέιγουορθ ως Τζίλντα, του μαύρου μαγιό της Ντέμπορα Κερ στο «Από εδώ έως την αιωνιότητα» και ενός προκλητικού φορέματος της Τζέιν Μάνσφιλντ που άφηνε εκτεθειμένες τις θηλές της, σε ένα απλοϊκό, γκανγκστερικό φιλμ.

Όμως το φόρεμα της Μέριλιν Μονρόες στη γιορτή για τα γενέθλια του προέδρου Κένεντι ήταν το αποκορύφωμα αυτής της πορείας του Ζαν Λουί.