H ιαπωνική φίρμα, πιστή στην υπόσχεσή της, παρουσίασε στην έκθεση του Τόκυο ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο σε σχεδόν τελική μορφή το οποίο και αποτελεί την πρώτη της απόπειρα στο ηλεκτρικό είδος, εξ ου και είναι ένας από τους αδιαμφισβήτητους πρωταγωνιστές της διοργάνωσης.

Το νέο μοντέλο ονομάζεται MX-30 συμπλέκοντας σοφά στην ονομασία του δύο από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Mazda, και ευελπιστεί σε αντίστοιχη δημοτικότητα στο μέλλον, διαθέτοντας μια πιο πολυσυλλεκτική τεχνολογική προσωπικότητα από ότι συνηθίζεται για τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Έτσι, αν και στην έκθεση του Τόκυο έκανε την εμφάνισή του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, η ευέλικτη πλατφόρμα όπου βασίζεται μπορεί να υποστηρίξει ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων και αυτό εξάλλου πρόκειται να γίνει, καθώς η Mazda ανακοίνωσε ότι εκτός από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση θα υπάρξουν επίσης, υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις όπου για την «θέση» του θερμικού κινητήρα, οι Ιάπωνες επιφυλάσσουν ένα περιστροφικό κινητήρα νέας γενιάς  για τον οποίο θα μάθουμε περισσότερα  εν καιρώ.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνητης έκδοσης, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις το MX-30 εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες του εξασφαλίζουν αυτονομία «άνω των 200 χλμ.»

Σημειώνεται ότι η ίδια μπαταρία θα διατηρηθεί και στην plug-in υβριδική έκδοση με τον περιστροφικό κινητήρα ο οποίος, όμως σε κάθε περίπτωση θα αναλάβει ρόλο γεννήτριας. Tόσο η ηλεκτροκίνηση όσο και η plug-in υβριδική έκδοση θα προσφέρουν τη δυνατότητα επαναφόρτισης των μπαταριών τους μέσω ταχυφορτιστή 50 KW.

Η «απλή» υβριδική έκδοση η οποία επίσης θα εφοδιάζεται με περιστροφικό κινητήρα σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ θα διαθέτει μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου και μικρότερης απόδοσης μπαταρίες οι οποίες θα της επιτρέπουν να διανύει μικρές αποστάσεις αποκλειστικά βασιζόμενη στην ηλεκτρική ενέργεια.

Πλην της ονομασίας του που «μνημονεύει» το CX-30, το MX-30 ανήκει καταφανώς στην ίδια αισθητική συνομοταξία και κατηγορία αν και όπως κάθε ηλεκτρικό που… σέβεται τον εαυτό του διαθέτει μια σειρά από σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες.

Σε αυτές συγκαταλέγονται, φυσικά, τα σήματα κατατεθέντα για τα ηλεκτρικά μοντέλα, κλειστή γρίλια-απουσία εξάτμισης, αλλά κυρίως μια πιο τετραγωνισμένη λογική σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση των θόλων.

Η πιο ενδιαφέρουσα ιδιαιτερότητα ωστόσο είναι οι αντίθετα ανοιγόμενες θύρες οι οποίες παραπέμπουν στο ιστορικό RX-8 αλλά στην προκειμένη περίπτωση έχουν και πρακτικές προεκτάσεις καθώς ενισχύουν την ευκολία πρόσβασης στο πίσω κάθισμα αν και απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο σε αυτό αποτελεί το άνοιγμα αμφότερων των θυρών.

Σε ότι αφορά τα μεγέθη, επί του παρόντος η Mazda δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του MX-30, αποκαλύπτοντας ωστόσο ότι η ισχύς του θα ανέλθει στους 143  ίππους.

Η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει από την ιαπωνική αγορά από τα μέσα της επόμενης χρονιάς ενώ στην Ευρώπη θα πρέπει να αναμένεται στις αρχές του 2021.