Η Βουλγαρία και η Ρουμανία προτίθενται να προσφέρουν περισσότερα κίνητρα στον γερμανικό όμιλο Volkswagen για προσελκύσουν το νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων.

Η VW επανεξετάζει την αρχική απόφασή του για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στην Τουρκία, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τουρκία η αρχική επιλογή

Η Volkswagen, αρχικά επέλεξε τη Μανίσα, 40 χλμ. βορειοανατολικά της Σμύρνης, για να εγκαταστήσει το εργοστάσιό της που θα κοστίσει 1,3 δισ. ευρώ.

Το αρχικό πρόγραμμα προέβλεπε ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2022.

Την Τρίτη όμως η εταιρεία ανέβαλε την τελική απόφαση λόγω διεθνών επικρίσεων για τη στρατιωτική εισβολή στη Συρία και ανησυχιών για την φήμη της μάρκας.

Σπριντ από Ρουμανία και Βουλγαρία

Η Βουλγαρία και η Ρουμανία αξιοποιούν την ευκαιρία που προέκυψε από την απόφαση της VW να αναθεωρήσει την απόφαση.

«Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας είναι έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της διπλασιάζοντας τις επιχορηγήσεις που θα διαθέσει στη VW.

Θα ανέλθουν στα 260 από τα αρχικά 135 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο Ρόζεν Πλένβελιβ, μέλος του βουλγαρικού συνδέσμου αυτοκινήτων.

«Μπορούμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη Volkswagen», πρόσθεσε εξηγώντας:

«Η Βουλγαρία πρέπει να κατασκευάσει υποδομή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε επίσης ιδέες για υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας με πρόσθετες υποδομές και εκπαιδευτικά μέτρα».

Έως 300.000 οχήματα ετησίως

Μετά την απόφαση της VW, η Ρουμανία δήλωσε ότι ξεκίνησε νέες συνομιλίες για να ασκήσει πιέσεις για την επένδυση.

Η Ρουμανία διαθέτει εργοστάσιο της Ford Motor και φιλοξενεί τη Dacia, η οποία ανήκει στην Renault.

Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb.

Η μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα θα φθάνει τα 300.000 οχήματα.

Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσεχικά εργοστάσια της Skoda.

Παράλληλα θα επιτρέψει στο εργοστάσιο του Έμντεν της Γερμανίας να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στα νέα ηλεκτρικά οχήματα.