Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024
weather-icon 21o
Υπουργείο Ναυτιλίας: Αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές

Υπουργείο Ναυτιλίας: Αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές

Την αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα, με βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης και τη χρήση πλοίου αντικατάστασης από τις εταιρείες, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από πιθανές βλάβες πλοίων, όπως με την υπόθεση των δύο πλοίων της «ΣΑΟΣ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Την αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα, με βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης και τη χρήση πλοίου αντικατάστασης από τις εταιρείες, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στο μέλλον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο από πιθανές βλάβες πλοίων, όπως με την υπόθεση των δύο πλοίων της «ΣΑΟΣ» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων

Η χρηματοδότηση των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές που ανέρχονται σε 105, θα γίνεται πλέον από το  πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και όχι από τον τακτικό προϋπολογισμό, ενώ αναμένεται να ανέλθει σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, από τα 100 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα στα 130 εκατομμύρια ετησίως.

Η χρηματοδότηση έως σήμερα ήταν 90,5 εκατ. για τις άγονες και 10 εκατομμύρια ευρώ από το αυξημένο κόστος των καυσίμων που θα ισχύσει από τις αρχές του 2020. Από την 1/1/2020 τα πλοία βάση σχετικής νομοθεσίας του ΙΜΟ θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που είναι πιο ακριβά κατά 20% με 25% από το συμβατικό καύσιμο .

Το κράτος με βάση τις υφιστάμενες συμβάσεις θα πρέπει νακαλύψει το αυξημένο κόστος. Επίσης η αύξηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές κρίνεται αναγκαία προκειμένου να μπορούν πλέον στο ακτοπλοϊκό δίκτυο να χρησιμοποιηθούν πλοία καλύτερης κατηγορίας (πιο σύγχρονα) ώστε όλα τα νησιά να αντιμετωπισθούν ισότιμα.

Σχέδιο για το «πλοίο αντικατάστασης»

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η πρόβλεψη του «πλοίου αντικατάστασης» που όποια εταιρεία θα διαθέτει θα έχει την ανάλογη  προτεραιότητα, ενώ αυτό αν δεν εφικτό θα δίνεται η δυνατότητα ορισμού «πλοίου αντικατάστασης» από άλλες εταιρείες. Επίσης, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης πέρα από την Αλεξανδρούπολη εξετάζεται να γίνεται και με τη Λήμνο.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι οι ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτουν αυτή τη στιγμή το 95%-97% της ακτοπλοϊκής  κίνησης από και προς τα νησιά ενώ οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) είναι  το 3%-5% της συνολικής ακτοπλοϊκής κίνησης όπου εξυπηρετούνται 44 νησιά.

Αναφορικά με το θέμα της εφαρμογής στα πλοία του νέου τύπου καυσίμου από 01/01/2020 ανέφερε ότι η επιβάρυνση ανα τόνο είναι περίπουαπό 100 έως 125 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στις ελεύθερες δρομολογήσεις, όπου εκεί δεν υπάρχει επιδότηση της γραμμής,  οι ακτοπλόοι με την εφαρμογή του νέου τύπου καυσίμου έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια προκειμένουν να αποφευχθούν τυχόν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Έκπτωτη η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ΣΑΟΣ ΙΙ

Στο μεταξύ με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη η εταιρεία ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, κηρύχθηκεέκπτωτη από τη δρομολογιακή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και επιστροφή με μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής  (22.287,52Euro),υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.

Οι ανωτέρω κυρώσεις επιβάλλονται σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας καθόσον, «η από την 6η Αυγούστου 2019 και μετά η συγκεκριμένη εταιρεία δεν εκτελεί τα εγκεκριμένα δρομολόγια της παρ’όλη τη πίστωση χρόνου που της χορηγήθηκε, είτε για να ολοκληρώσει τις εργασίες αποκατάστασης της βλάβης του υπό πλοιοκτησίας πλοίου της ΣΑΟΣ ΙΙ  είτε να αντικαταστήσει αυτό με άλλο κατά παράβαση των συμβατικών της υποχρεώσεων.»

Σημειώνεται ότι από σήμερα Δευτέρα 09/09 η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη καλύπτεται από το ταχύπλοο επιβατηγόοχηματαγωγό πλοίο «ΑΝΔΡΟΣ ΤΖΕΤ». Το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο«ΑΡΤΕΜΙΣ», που έως χθες  Κυριακή 08/09 κάλυπτε τη συγκεκριμένη γραμμή επέστρεψε στα δρομολόγια του στις Κυκλάδες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

inSports

Σπανούλης: «Η Εθνική είναι για σπουδαία πράγματα – Είμαστε εδώ για να περάσουμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες»

Ο Βασίλης Σπανούλης στάθηκε στα στοιχεία που θα πρέπει να έχει η Εθνική ομάδα για να προκριθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024