To κορυφαίο station wagon επιδόσεων της Audi, ακριβώς όπως και μακρινός πρόγονός του RS2 ο οποίος εμφανίστηκε εν έτει 1994 αξιοποιεί έναν ακόμα ισχυρότερο κινητήρα σε σχέση με το μοντέλο όπου βασίζεται, το σύστημα τετρακίνησης quattro και φυσικά διαθέτει σειρά αναβαθμίσεων εντός και εκτός που αναλαμβάνουν να κάνουν αισθητή την παρουσία του με την πρώτη ματιά.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το πανίσχυρο station wagon θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση με σάρκα και οστά σε ειδική εκδήλωση του Audi Sport Driver’s Club στις 5 Σεπτεμβρίου πριν αναζητήσει μια θέση στο περίπτερο της γερμανικής φίρμας στην έκθεση της Φρανκφούρτης όπου θα πραγματοποιηθεί η παγκόσμια πρεμιέρα του με την προοπτική να διατεθεί από την επόμενη χρονιά.

Στο προκείμενο, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε κατά το παρελθόν στο δίδυμο S6 και RS6 Avant, η νέα γενιά δεν μοιράζεται εκδοχές του ίδιου κινητήρα, έτσι το νέο RS6 Avant, αντί μιας ισχυρότερης εκδοχής του diesel μοτέρ του S6, αξιοποιεί ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 βενζινοκινητήρα 4,0 λίτρων από το οπλοστάσιο της Audi Sport.

O κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το απαραίτητο σύστημα τετρακίνησης quattro της Audi, αποδίδοντας 600 ίππους και 800 Nm ροπής διαθέσιμα μεταξύ 2.100 και 4.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 3,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα. Για όσους αυτό το μέγεθος δεν κρίνεται επαρκές η Audi προσφέρει δύο προαιρετικά εξοπλιστικά πακέτα τα Dynamic Package και Dynamic Package Plus τα οποία αυξάνουν την μέγιστη ταχύτητα σε 280 ή 305 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Παρά τη διαφοροποίηση κινητήρα σε σχέση με το S6 Avant, το RS6 διατηρεί το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που αποτελεί κοινό παρονομαστή για ολοένα περισσότερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας και έγκειται στην παρουσία ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος προς όφελος της αποδοτικότητας ενώ στα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας συνυπολογίστε την παρουσία συστήματος αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων του κινητήρα όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους.

Όπως κάθε έκδοση RS, έτσι και η συγκεκριμένη διαθέτει ως standard το σύστημα Audi Drive Select το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιήσει την απόκριση του κινητήρα, του πεντάλ γκαζιού και του κιβωτίου ενώ έχουν  προστεθεί και δύο νέες επιλογές οι RS1 και RS2.  Με την ενεργοποίηση του προγράμματος RS1 οι αντιδράσεις του συστήματος διεύθυνσης, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και του διαφορικού προσαρμόζονται προς όφελος ενός πιο δυναμικού τρόπου οδήγησης ενώ στην RS2 εκτός από όλα τα παραπάνω απενεργοποιείται το σύστημα ESC. Προαιρετικά σε συνδυασμό με την σπορ εξάτμιση, οι δύο παραπάνω επιλογές διαφοροποιούν και τον ήχο του RS6 Avant.

Στο βασικό εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται επίσης η αερανάρτηση η οποία σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα μειώνει αυτομάτως την απόσταση από το έδαφος κατά 1,0 εκατοστό, ενώ, αντιθέτως, σε χαμηλές ταχύτητες την μειώνει κατά 2,0 εκατοστά. Παράλληλα με την βασική αερανάρτηση υπάρχει η δυνατότητα επιλογής σπόρ ανάρτησης η οποία προσθέτει στην εξίσωση ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τριών επιπέδων ρύθμισης. Επίσης με τα πακέτα Dynamic Package και Dynamic Package Plus, στα εξοπλιστικά στοιχεία του RS6 Avant προστίθεται και η τετραδιεύθυνση.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση πλην τις πλείστες παρεμβάσεις της Audi Sport στα επιμέρους στοιχεία και στην αεροδυναμική, αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξωμα του RS6 Avant είναι κατά 8,0 εκατοστά φαρδύτερο από το S6 ενώ στους διογκωμένους θόλους φιλοξενούνται ως standard τροχοί 21 ιντσών.

Στην όψη του ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα τα οποία θυμίζουν αυτά του Α7 ενώ, αν επιλεγούν τα προαιρετικά matrix LED φωτα, τόσο ο φωτισμός μπροστά όσο και πίσω υπακούει στην «ακολουθία RS» όταν ο οδηγός κλειδώσει ή ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του. Την εικόνα συμπληρώνουν η φαρδύτερη γρίλια, ο νέος προφυλακτήρας που πλαισιώνεται από μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα καθώς και ένα νέο καπό με τη χαρακτηριστική καμπύλη. Για την ακρίβεια, μόνο η οροφή, οι μπροστινές πόρτες και η θύρα αποσκευών παραμένουν ίδια με το A6 Αvant.

Aντιστοίχως πολεμική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό όπου εκτός από τη δεδομένη πολυτέλεια των δερμάτινων επενδύσεων και την έμφαση στη λεπτομέρεια και την ψηφιακή τεχνολογία, το RS6 Avant διαθέτει πεντάλ αλουμινίου, σπορ καθίσματα, σπορ τιμόνι με paddles αλουμινίου ενώ στο Audi Virtual Cockpit έχουν προστεθεί ενδείξεις όπως η θερμοκρασία για διάφορα μηχανικά μέρη αλλά και μετρήσεις για τις δυνάμεις G ενώ στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου έχουν προσαρμοστεί και τα γραφικά.