Το νέο Audi S8 αποκαλύπτεται εν όψει της επίσημης πρεμιέρας του η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην προσεχή έκθεση της Φρανκφούρτης με την προοπτική να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία, αμέσως μετά.

Σε αντίθεση με την πλειονότητα των πιο πρόσφατων S εκδόσεων της γκάμας της Audi, το S8 «εμμένει» στη βενζίνη, εφοδιαζόμενο από ένα twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4,0 λίτρων ο οποίος όμως συνδυάζεται με το γνώριμο πλέον παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt που συνεπικουρούμενων των υπόλοιπων συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας όπως η δυνατότητα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους, το stop-start και η λειτουργία «coasting» η οποία απεμπλέκει τον κινητήρα από τη διαδικασία σε υψηλές ταχύτητες υπόσχονται μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 0,8 λίτρου/100 χλμ.

Αν και η Audi προς το παρόν δεν δημοσιοποιεί στοιχεία για τα ακριβή μεγέθη κατανάλωσης ούτε όμως και για τις επιδόσεις που εξασφαλίζει το V8 σύνολο με απόδοση 571 ίππων και 800 Nm ροπής, το S8 αναμένεται να ολοκληρώνει τη διαδικασία επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 4,0 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα.

Πέρα από τη γενναιόδωρη ισχύ του κινητήρα και τα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου, το S8, όπως και κάθε σπορ μοντέλο διαθέτει μια σειρά επιπλέον χαρακτηριστικών που φιλοδοξούν να του προσδώσουν μια οδική συμπεριφορά αντάξια των διακριτικών του. Στην προκειμένη περίπτωση εκτός από το σύστημα quattro το οποίο συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σπορ διαφορικό που αναλαμβάνει να κατανείμει τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα και να εξαλείψει οποιαδήποτε τάση υποστροφής στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, η συγκεκριμένη έκδοση της ναυαρχίδας της Audi διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό ενεργή ανάρτηση αλλά και σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Η ενεργή ανάρτηση την οποία η Audi χαρακτηρίζει «προγνωστική» καθώς επί της ουσίας η αερανάρτηση με τη συνδρομή κάμερας που διαβάζει το οδόστρωμα, ρυθμίζεται αυτομάτως σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ενώ υπό πίεση φροντίζει να περιορίσει στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση της ανάρτησης μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω των προγραμμάτων οδήγησης τα οποία στην περίπτωση του S8 αυξάνονται σε πέντε με την προσθήκη του προγράμματος Comfort+. Το εν λόγω πρόγραμμα διαφοροποιεί την κλίση του αμαξώματος στις στροφές έως και κατά 3 μοίρες με γνώμονα να ενισχύσει την άνεση των επιβατών.

Επίσης, ως απόρροια της ενεργής ανάρτησης, το αυτοκίνητο μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος κατά 5,0 εκ. προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβαση των επιβατών.

Η τετρακίνηση, η ενεργή ανάρτηση και η τετραδιεύθυνση ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του S8, ενώ προαιρετικά οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να επιλέξουν και carbon κεραμικά δισκόφρενα με διάμετρο 420 χιλ. μπροστά σε συνδυασμό με δεκαπίστονες δαγκάνες και 370 χιλ. πίσω.

Η Audi έχει φροντίσει να τονίσει τις παραπάνω σπορ ιδιαιτερότητες του S8 και οπτικά, εφοδιάζοντας το με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες κατώτερα πλευρικά τμήμα και τραπεζοειδείς απολήξεις για την εξάτμιση.

Στο εσωτερικό, το S8 διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα σπορ δερμάτινα καθίσματα καθώς και το γνώριμο σύστημα infotainment ΜΜΙ με τις δύο οθόνες το οποίο ενσωματώνει τις υπηρεσίες φωνητικής υποστήριξης Amazon Alexa. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit αναπροσαρμόζει τα γραφικά του στον σπορ προσανατολισμό της έκδοσης ενώ από την πληθώρα των δυνατοτήτων δεν λείπουν τα Apple CarPlay και Android Auto.

Tις προδιαγραφές του συμπληρώνει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ενεργό cruise control, σύστημα Pre Sense που χάρη στην παρουσία πέντε αισθητήρων ραντάρ δώδεκα αισθητήρων υπερήχων, ένα lazer και έξι καμερών  επιτηρεί περιμετρικά το αυτοκίνητο και σε περίπτωση σύγκρουσης λειτουργεί προληπτικά προκειμένου να περιορίσει το ενδεχόμενο τραυματισμού για τους επιβαίνοντες

 

Γράψτε το σχόλιο σας