Η KIA προσθέτει μια ακόμα έκδοση αμαξώματος στην πολυσυλλεκτική γκάμα του Ceed, στοχεύοντας αυτή την φορά στο ολοένα αυξανόμενο κοινό των crossover. O λόγος για το XCeed το οποίο δημιουργήθηκε και απευθύνεται αποκλειστικά στο ευρωπαϊκό κοινό παίρνοντας μια θέση στην γκάμα πάνω από το Stonic.

Όπως ωστόσο και το μικρότερο crossover της γκάμας της KIA, το XCeed δεν περιλαμβάνει στις προδιαγραφές του τετρακίνηση καθώς, αυτό δεν αποτελεί ζητούμενο για τους αγοραστές της κατηγορίας.  Το «αστικό crossover» όπως το αποκαλούν οι Κορεάτες αποτελεί επί της ουσίας μια υπερυψωμένη εκδοχή του Ceed hatchback με σχεδιαστικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στον κόσμο της περιπέτειας.

Πέρα από τις αισθητικές παρεμβάσεις, επί της ουσίας υπάρχουν ελάχιστες σημαντικές αλλαγές που διαχωρίζουν από την πεντάθυρη hatchback έκδοση αμαξώματος του μοντέλου. Σε αυτές συγκαταλέγεται η αύξηση των διαστάσεων καθώς το XCeed έχει κατά 8,5 εκ. μεγαλύτερο μήκος φτάνοντας τα 4,395 μέτρα, μεγαλύτερο κατά 4,3 εκ. ύψος (1,49 μ.) και πλάτος ενισχυμένο κατά 2,6 εκ. (1,826 μ.).  Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 16 ή κατ΄επιλογή 18 ιντσών. Αποκλειστικότητα της έκδοσης αποτελεί επίσης η κίτρινη απόχρωση Quantum Yellow με την οποία παρουσιάστηκε στο κοινό.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 4,2 εκ. σε σχέση με το πεντάθυρο hatchback ενώ το XCeed διαθέτει και μια διαφορετικής γεωμετρίας ανάρτηση με διαφορετικά ρυθμισμένα ελατήρια για περισσότερη άνεση και νέα αμορτισέρ.

Χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του το ΧCeed προσφέρει και ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με το hatchback ο οποίος διαμορφώνεται σε 426 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο ωφέλιμος χώρος μπορεί να φτάσει έως και τα 1.378 λίτρα.

Το εσωτερικό μιμείται τη σχεδίαση των υπόλοιπων εκδόσεων του Ceed με μία εξαίρεση, τη διαθεσιμότητα ενός πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών ο οποίος αποτελεί προαιρετική επιλογή.

Το XCeed δεν επιφυλάσσει καμία έκπληξη σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων οι οποίοι ξεκινούν από τον τρικύλινδρο 1,0 λίτρου των 120 ίππων συνεχίζουν με τον 1,4 λίτρων ισχύος 140 ίππων και φτάνουν έως τον 1,6 λίτρων με 204 ίππους που θα εφοδιάζει την GT έκδοση.

Τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις εφοδιάζει diesel μοτέρ 1,6 λίτρων με ισχύ 115 ίππων και ο οποίος προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου με εξαίρεση την τρικύλινδρη. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και σε ισχυρότερη έκδοση με απόδοση 136 ίππων.

Επίσης, σύμφωνα με τις συστάσεις, η ΚΙΑ θα προσθέσει στις επιλογές του και εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και μια plug-in υβριδική έκδοση οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν μέρος της γκάμας από τις αρχές του 2020.