Η Fiat-Chrysler Automobiles επιβεβαίωσε την πρόταση συγχώνευσης προς τη Renault, επιδιώκοντας μια συμφωνία μεταξύ ίσων που θα δημιουργήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία με ισχυρή παρουσία σε αγορές κλειδιά και από την η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αμερικανοιταλικού ομίλου,  θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση κόστους πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Παράλληλα, όπως σημειώνουν οι Ιταλοί στη σχετική ανακοίνωσή τους σε περίπτωση που ευοδωθεί η συμφωνία: «το ευρύ και συμπληρωματικό portfolio των δύο εταιρειών καλύπτει κάθε κατηγορία της αγοράς από τις πολυτελείς έως τις mainstream προτάσεις». Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμπραξη FCA-Renault θα δημιουργούσε μια εταιρεία η οποία θα αποτελούσε την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, πίσω από τα VW και Toyota Group, με δυνητικές πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι αμφότεροι οι πρωτοπόροι της κατάταξης στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, ξεπέρασαν το 2018 το φράγμα των 10 εκατομμυρίων πωλήσεων ετησίως.

Η Renault από την πλευρά της, στην ανακοίνωση που εξέδωσε, αρχικά χαρακτηρίζει ως «φιλική» την πρόταση της Fiat-Chrysler δηλώνοντας ότι θα «διερευνήσει με ενδιαφέρον» την ευκαιρία μιας επιχειρηματικής συνύπαρξης.

Το ενδεχόμενο συγχώνευσης θα θέσει υπό κοινή στέγη τον όμιλο Fiat Chrysler ο οποίος αποτελείται από τις εταιρείες Jeep, Chrysler, Alfa Romeo, Fiat, Maserati και τις εταιρείες Renault, Dacia και Lada οι οποίες απαρτίζουν τον όμιλο Renault.

«Το ενδεχόμενο συγχώνευσης ενισχύεται από την ανάγκη λήψης τολμηρών αποφάσεων που θα οδηγήσουν στην καλύτερη αξιοποίηση των ευκαιριών που προκύπτουν από την αναμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας» αναφέρει επίσης η FCA στην ανακοίνωσή της δικαιολογώντας το σκεπτικό της πρότασης.

Αν υπάρξει κατ΄αρχήν συμφωνία, οι διατυπώσεις και η οριστικοποίησή της θα χρειαστούν παραπάνω από ένα χρόνο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής της FCA, Mike Manley σε ενημερωτικό mail που έστειλε προς τους εργαζόμενους του ομίλου.

Σύμφωνα με τις αρχικές συστάσεις, εφόσον επιτευχθεί συμφωνία, θα δημιουργηθεί μια νέα εταιρική οντότητα η οποία θα εισαχθεί στο ολλανδικό χρηματιστήριο και στην οποία FCA και Renault θα συμμετέχουν με ποσοστά 50/50, αφού καταβληθεί μέρισμα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στους μετόχους της FCA.

Aν ευοδωθεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, ο μεγαλύτερος μέτοχος της νέας εταιρείας θα είναι η Exor, η εταιρεία της οικογένειας Agnelli η οποία ελέγχει το 29% της FCA. Πρόεδρος της νέας εταιρείας θα αναλάβει ο John Elkann ενώ ως επικρατέστερος διευθύνων σύμβουλος, κρίνεται ο πρόεδρος της Renault, Jean Dominique Senard.

Στην πλευρά του ομίλου Renault, o μεγαλύτερος μέτοχος είναι το γαλλικό κράτος με ποσοστό 15% και παρόλο που κατ΄αρχήν υποστηρίζει την ενδεχόμενη συμφωνία, αυτή θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχώς σε κάθε της λεπτομέρεια όπως χαρακτηριστικά σημείωσε εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης.

«Η Γαλλία θα είναι σε εγρήγορση για θέματα που αφορούν την απασχόληση και το περιβάλλον» σημείωσε επίσης αξιωματούχος της γαλλικής κυβέρνησης προσθέτοντας παράλληλα ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να διασφαλίζει την συμμαχία της Renault με τη Nissan.

Με δεδομένη την μετοχική διαμόρφωση της Renault, δεν αποκλείεται να επιδιώξει και η ιταλική κυβέρνηση μερίδιο στην νέα εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία των Renault-FCA αποτιμάται σε 32,6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ με την είδηση της συγχώνευσης οι μετοχές τους παρουσίασαν αύξηση κατά 17% και 19% αντίστοιχα.

Πλην των χρηματοοικονομικών οφελών, η συγχώνευση αναμένεται να εξασφαλίσει στη Renault πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ ενώ η FCA θα βρει διέξοδο στην αγορά της Ρωσίας η οποία αποτελεί για το γαλλικό όμιλο τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του.

Παρά τις ευοίωνες προοπτικές για αμφότερες τις πλευρές, το ενδεχόμενο συγχώνευσης δεν αναμένεται να γίνει εύκολα αποδεκτό από το εργατικό δυναμικό της FCA χωρίς να θεωρείται επίσης δεδομένη και η συγκατάθεση των εργαζομένων της Renault Παρ΄όλα αυτά  είναι δεδομένο ότι οι Ιταλοί αντιμετωπίζουν και θα έχουν να αντιμετωπίσουν  περισσότερα προβλήματα με δεδομένο και ότι η πλειονότητα των ευρωπαϊκών εργοστασίων τους λειτουργούν ήδη στο 50% της δυναμικότητάς τους.

Σε περίπτωση επίσης που ευοδωθεί η συμφωνία συνέπειες ενδέχεται να υπάρξουν και στην  20ετή συμμαχία των Renault-Nissan η οποία έχει ήδη κλονιστεί από τις συνέπειες της σύλληψης και της αποχώρησης του Carlos Ghosn από το προσκήνιο.

Υπενθυμίζεται ότι στον απόηχο του σκανδάλου Ghosn υπήρξαν πληροφορίες για συγχώνευση των Renault-Nissan με στόχο να καταθέσουν από κοινού προσφορά εξαγοράς της FCA  και απώτερο σκοπό την κατάκτηση της πρωτιάς στην παγκόσμια κατάταξη, μια πρόταση που ωστόσο απορρίφθηκε από την πλευρά της Nissan.

Παρ΄όλα αυτά, αν η Nissan η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 43,4% από την Renault, επιδιώξει τη συναίνεση αυτή την φορά, σύμφωνα με τις προτάσεις της FCA, τόσο η Nissan όσο και η Mitsubishi θα επωφεληθούν από εξοικονόμηση δαπανών ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως ενώ προβλέπεται η δυνατότητα συμμετοχής τους στο εντεκαμελές Δ.Σ. της νέας εταιρείας με ένα μέλος.

Γράψτε το σχόλιό σας