Κάθε υπουργός Παιδείας που σέβεται τον εαυτό του, οφείλει να αφήσει ως παρακαταθήκη ένα νέο εξεταστικό σύστημα. Έτσι είθισται να γίνεται στην Ελλάδα και δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση ο Κώστας Γαβρόγλου ο οποίος την Πέμπτη ανακοίνωσε με τη σειρά του αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης για τα ΑΕΙ αλλά και την περιβόητη εισαγωγή στα τμήματα χαμηλής ζήτησης μόνο με το απολυτήριο λυκείου.

Μπορεί το αφήγημα περί ελεύθερης πρόσβασης που διακινούσε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ να «κάηκε» μαζί με αρκετές ακόμη βαρύγδουπες υποσχέσεις που γινόντουσαν προς άγραν ψήφων, ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου προχώρησε σε μία…τομή που αφορά τους μαθητές της Γ΄ λυκείου και συγκεκριμένα όσους θέλουν να εισαχθούν σε τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς όμως να διαγωνιστούν στις πανελλαδικές.

Με απλά λόγια,  οι μαθητές της  Γ΄ λυκείου θα συμπληρώνουν τον Οκτώβριο ένα πρώτο  – μίνι μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο θα δηλώνουν έως 10 τμήματα  και λίγες ημέρες αργότερα θα ενημερώνονται αν κάποιο ή κάποια από αυτά ανήκει – βάσει των συνολικών προτιμήσεων των υποψηφίων – στα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης.

Τον Φεβρουάριο, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να κατοχυρώσουν τμήματα ελεύθερης πρόσβασης που είχαν επιλεξει στην αρχική δήλωση και αν καταφέρουν  να πάρουν το απολυτήριο, συγκεντρώνοντας δηλαδή μέσο όρο βαθμολογίας 9,5 , θα μπορούν να εισαχθούν σε κάποιο από αυτά.

Ποια ακριβώς είναι η τομή Γαβρόγλου; Τμήματα που μέχρι στιγμής υποψήφιοι εισάγονταν με βαθμούς κάτω της βάσης λόγω χαμηλής ζήτησης στα μηχανογραφικά ή εξαιτίας μη ελκυστικών πτυχίων στην αγορά εργασίας , θα ανοίγουν τις «πύλες» τους με βαθμό απολυτηρίου κοντά στη βάση.

Μία από τα ίδια δηλαδή. Επίσης,  όσοι κάνουν χρήση αυτού του «ευεργετικού» μέτρου, θα πρέπει να ξεχάσουν την πιθανότητα να πάρουν μετεγγραφή σε τμήμα που βρίσκεται κοντά στον τόπο κατοικίας τους ακόμη και αν πληρούν οικονομικά ή κοινωνικά κριτήρια.

Για μία ακόμη φορά οι αλλαγές που γίνονται είναι κατώτερες των περιστάσεων.  Για μία ακόμη φορά ένας υπουργός Παιδείας συνεχίζει – όπως και οι προκάτοχοί του – να κάνει πειράματα με τους μαθητές.

Γιατί ούτε ο κ. Γαβρόγλου έκανε έναν ουσιαστικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία των πανελλαδικών ή με τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, προκειμένου να καταθέσουν τη γνώμη τους για το σύστημα πρόσβασης και για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης.

Ούτε βέβαια ζήτησε κάποια μελέτη που να ανταποκρίνεται  στην ελληνική πραγματικότητα  και η οποία να περιγράφει τα επαγγέλματα που θα πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια στην αγορά εργασίας.

Αντιθέτως έπεσε στην «παγίδα» να ανοίξει διάπλατα τις πύλες τμημάτων σε μαθητές,  οι οποίοι μελλοντικά μπορεί να προστεθούν σε αυτούς που «λιμνάζουν» στα ανώτατα ιδρύματα , αδυνατώντας να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Γράψτε το σχόλιό σας