Κατατέθηκε τελικά στη Βουλή το αθλητικό νομοσχέδιο και τμήμα του αποτελούν και οι αλλαγές στο καθεστώς της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος (ΦΕΕ), του ΝΠΔΔ που έχει την αρμοδιότητα εποπτείας του ιπποδρομιών.

Η κατάθεση του νομοσχεδίου ήρθε εν μέσω μιας παρατεταμένης κρίσης στον Ιππόδρομο, με πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα το γεγονός ότι εδώ και αρκετό καιρό δεν γίνονται Ιπποδρομίες.

Για τις αλλαγές που προέβλεπε το προσχέδιο του νόμου, όπως είχε δοθεί στη διαβούλευση πριν από λίγο καιρό, το ΔΣ της Φιλίππου Ενώσεως είχε εκφράσει αναλυτικά αντιρρήσεις, με βασική θέση ότι περιόριζε τις αρμοδιότητες της ΦΕΕ και ότι έδινε δυνατότητα στον εκάστοτε Παραχωρησιούχο, τον ιδιώτη φορέα που διοργανώνει τις ιπποδρομίες και το ιπποδρομιακό στοίχημα, να μπορεί να ασκήσει σημαντική επιρροή στο ΝΠΔΔ που υποτίθεται ότι έχει την ευθύνη του ελέγχου και της εποπτείας του Ιπποδρόμου.

Τώρα έχουμε την τελική εκδοχή του σχεδίου του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε στη Βουλή, με τη συζήτησή του να ξεκινά σήμερα 27/02/2019 στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Τι αναφέρει το νομοσχέδιο

Κοιτώντας τα άρθρα του σχεδίου νόμου που αναφέρονται στη ΦΕΕ μπορεί κανείς να παρατηρήσει τα ακόλουθα.

Στο άρθρο 47 που αναφέρεται στις αρμοδιότητες ης ΦΕΕ επανέρχεται τελικά η αρμοδιότητα για τη διεξαγωγή των ελέγχων αντι-ντόπινγκ, ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό χώρο του ιππικού αθλητισμού.

Όμως, στο άρθρο 49 το υπουργείο επιμένει στην αλλαγή της σύνθεσης του ΔΣ της Φιλίππου Ενώσεως. Σήμερα το ΔΣ αποτελείται από 6 μέλη που εκλέγει η ΓΣ της ΦΕΕ, τρεις εκπροσώπους του ελληνικού δημοσίου και 2 εκπροσώπους του Παραχωρησιούχου, συνεδριάζει με απαρτία 8 στους 11 με απαραίτητη την παρουσία τουλάχιστον ενός εκπροσώπου του δημοσίου και αποφάσεις με απόλυτη πλειοψηφία.

Με τις προτεινόμενες αλλαγές το ΔΣ θα αποτελείται από 4 εκπροσώπους της ΓΣ της Φιλίππου Ενώσεως, 4 εκπροσώπους του παραχωρησιούχου, 2 εκπροσώπους του δημοσίου και έναν εκπρόσωπο της ΕΙΔΙΕ που είναι η μία από τις δύο ενώσεις ιδιοκτητών δρομώνων ίππων.

Δηλαδή, μειώνεται η συμμετοχή των μελών που προέρχονται από τη ΓΣ της ΦΕΕ και το δημόσιο και αυξάνεται η συμμετοχή μελών που προέρχονται από τον παραχωρησιούχο.

Επιπλέον, οι κρίσιμες αποφάσεις θα λαμβάνονται με πλειοψηφία 2/3 που σημαίνει ότι οι εκπρόσωποι του παραχωρησιούχου στο ΔΣ θα έχουν πάντα ένα λόγο στις κρίσιμες αποφάσεις.

Όμως, αυτό διατηρεί το πρόβλημα που έχει επισημανθεί ότι ο εποπτευόμενος φορέας κατέχει μια αποφασιστική θέση εντός του φορέα που υποτίθεται ότι τον εποπτεύει.

Παράλληλα, έχει ενδιαφέρον ότι ενώ μέχρι τώρα μια σειρά από αποφάσεις της ΦΕΕ τελούσαν υπό την έγκριση του αρμόδιου Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο οποίος μπορούσε αιτιολογημένα να τις τροποποιήσει, ακυρώσει ή και αναστείλει, πλέον ο έλεγχος από τη μεριά του Υπουργού περιορίζεται στον έλεγχο νομιμότητας. Υπάρχει δηλαδή σαφώς περιορισμός του ελέγχου που ασκούσε μέχρι τώρα το υπουργείο.

Η κατάθεση και ψήφιση των σχετικών ρυθμίσεων είχε προβληθεί ως μια αναγκαία συνθήκη για την επανεκκίνηση του Ιπποδρόμου. Δεν είναι, όμως, αυτονόητο ότι αποτελούν και πραγματική αντιμετώπιση των προβλημάτων σε ένα χώρο που δεν αφορά απλώς τον ιππικό αθλητισμό αλλά και τα δημόσια έσοδα μέσω του στοιχήματος.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο