Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Τα Χριστούγεννα διχάζουν τους εμπόρους

Τα Χριστούγεννα διχάζουν τους εμπόρους

Παρά την γιορτινή ατμόσφαιρα στα καταστήματα πολλών γερμανικών πόλεων κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι όλο και περισσότερα δώρα αγοράζονται πλέον στο διαδίκτυο απ΄ ό,τι στην χριστουγεννιάτικη αγορά.

Όπου γυρίσει κανείς στο κέντρο των γερμανικών πόλεων βλέπει στολισμένα καταστήματα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Πολλοί καταστηματάρχες ωστόσο κάθε άλλο παρά ευχαριστημένοι είναι. Ιδίως τα μικρότερα μαγαζιά φοβούνται ότι θα βγουν χαμένα από τον ανταγωνισμό με το ίντερνετ, όπου όλο και περισσότεροι Γερμανοί αγοράζουν δώρα για τις γιορτές.

Στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Το λιανικό εμπόριο προσβλέπει σε τζίρο πάνω από 100 δις ευρώ. Από τώρα όμως είναι περισσότερο από σαφές ότι δεν θα επωφεληθούν όλα τα καταστήματα από τον κορυφαίο τζίρο της χρονιάς.

Υπολογίζεται ότι όσα χρήματα δαπανήσουν φέτος παραπάνω οι καταναλωτές θα τα καρπωθούν τα μεγάλα διαδικτυακά καταστήματα. Ενδεικτικό ότι οι τζίροι Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου αυξήθηκαν σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύνδεσμο κατά 10% σε 13 δις για την διαδικτυακή αγορά και μόλις κατά 1% σε συνολικά 87 δις για τα λεγόμενα φυσικά καταστήματα.

Οι φίλοι της γιορτινής ατμόσφαιρας θα κατέβουν στα μαγαζιά

Ο ειδικός Τόμας Χαρμς από την εταιρία συμβούλων EY θεωρεί ότι «τα διαδικτυακά καταστήματα διασφαλίζουν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας στην αγορά σε βάρος των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με σφυγμομέτρηση της εταιρείας EY περίπου το 20% των καταναλωτών προτιμά να αγοράζει δώρα στο διαδίκτυο. Μόλις πριν από ένα χρόνο το ποσοστό ήταν 10%.

Στα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών αγορών ανήκει η προσβασιμότητα 24 ώρες το 24ωρο, η μεγάλη επιλογή, καθώς και η αποφυγή της ταλαιπωρίας στο κέντρο πολυσύχναστων πόλεων. Υπολογίζεται ότι το διαδικτυακό εμπόριο διασφαλίζει το 25% του τζίρου του το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, ενώ τα φυσικά καταστήματα μόλις το 19%.

Χαμένοι και κερδισμένοι υπάρχουν ωστόσο και μεταξύ των φυσικών καταστημάτων. Στους κερδισμένους ανήκουν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες, όπως Media Markt, H&M και Karstadt, μιας και έχουν ισχυρή διαδικτυακή παρουσία.

Αντίθετα μικρότερα καταστήματα βλέπουν με σχετική απαισιοδοξία τις γιορτές διότι δεν διαθέτουν ιστοσελίδες και έτσι αναγκαστικά ελπίζουν σε τζίρους στα επίπεδα του 2017. Σύμφωνα με τον ειδικό Τόμας Χαρμς τα καταστήματα στους πεζόδρομους των πόλεων έχουν ωστόσο ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του διαδικτύου: «Πολλοί καταναλωτές επιζητούν μια ωραία ατμόσφαιρα και στολισμένα καταστήματα. Για τους καταστηματάρχες είναι η ιδανική ευκαιρία να κάνουν στους ενδιαφερόμενους ελκυστικές προσφορές».

Έριχ Ράιμαν (dpa)

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Sports in

Ειρωνική ανάρτηση της Τράμπζονσπορ προς τους παίκτες της Φενέρ: «Νομίζαμε ότι είσαστε ποδοσφαιριστές…»

Η… ειρωνική απάντηση της Τραμπζονσπόρ στους παίκτες της Φενέρμπαχτσε.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024