Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ινδονησία: Στα μαύρα κουτιά επικεντρώνονται οι έρευνες μετά το δυστύχημα

Ινδονησία: Στα μαύρα κουτιά επικεντρώνονται οι έρευνες μετά το δυστύχημα

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας

Οι ινδονησιακές αρχές εντείνουν τις έρευνές τους για τον εντοπισμό της ατράκτου του επιβατικού αεροσκάφους με 189 επιβαίνοντες — θεωρούνται όλοι νεκροί — στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, αναπτύσσοντας υποβρύχια μέσα, καθώς ελπίζουν να μπορέσουν να ανακτήσουν το συντομότερο τα λεγόμενα μαύρα κουτιά, που είναι απολύτως απαραίτητα για να εξιχνιαστεί το γιατί ένα ολοκαίνουργιο, προηγμένο αεροσκάφος έπεσε λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.

Αν όντως επιβεβαιωθούν οι φόβοι των αρχών και δεν υπάρχει ουδείς επιζών, θα πρόκειται για το δεύτερο φονικότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως.

Ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με το πλήρωμα του αεροπλάνου που εκτελούσε την πτήση JT610 της εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air 13 λεπτά αφότου το Boeing 737 Max 8 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Τζακάρτας.

«Ελπίζουμε ότι σήμερα το πρωί θα καταφέρουμε να βρούμε (…) την άτρακτο», ή το κύριο μέρος των συντριμμιών, εξήγησε ο Σεργιάντο Τιαχιόνο, επικεφαλής της εθνικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Πρόσθεσε ότι ακόμα ένα υποβρύχιο ακουστικό μέσο αναπτύχθηκε στην περιοχή στην προσπάθεια για να βρεθεί το κύριο τμήμα του αεροπλάνου.

Τέσσερα πολεμικά σαρώνουν με σόναρ ήδη την περιοχή όπου βρέθηκαν συντρίμμια αυθημερόν, στα ανοικτά των ακτών της Δυτικής Ιάβας, και 15 πλοία χτενίζουν την επιφάνεια. Ένα ελικόπτερο έκανε νωρίτερα κύκλους πάνω από πέντε φουσκωτές βάρκες με 36 μέλη συνεργείων έρευνας και διάσωσης, ανάμεσά τους πολλούς δύτες έτοιμους να βουτήξουν στην πρώτη ένδειξη πως βρέθηκε κάτι.

Ο Γιούσουφ Λατίφ, εκπρόσωπος της εθνικής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης, προεξόφλησε τη Δευτέρα ότι εάν βρεθούν επιζώντες, θα πρόκειται για αληθινό «θαύμα», με δεδομένη την κατάσταση στην οποία βρέθηκαν τα συντρίμμια και τα ανθρώπινα υπολείμματα που έχουν περισυλλεγεί.

Η Lion Air ανέφερε ότι συγκεντρώθηκαν ανθρώπινα υπολείμματα και τοποθετήθηκαν σε συνολικά 24 σάκους για πτώματα στις έρευνες κοντά στον τόπο της συντριβής, σε ένα τμήμα της θάλασσας όπου το βάθος είναι από 30 ως 35 μέτρα, περίπου 15 χιλιόμετρα από την ακτή, στα βορειοανατολικά της Τζακάρτας. Τα ανθρώπινα υπολείμματα μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο για να αρχίσει η διαδικασία της αναγνώρισής τους. Αναμενόταν να αρχίσουν να καταφθάνουν πολλά άλλα, ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο Metro, επικαλούμενο αξιωματούχους.

Πάνω σε λινάτσες στο λιμάνι της Τζακάρτας αστυνομικοί τοποθετούσαν αντικείμενα που περισυνελέγησαν από τα νερά: από μέρη του εξοπλισμού του αεροπλάνου, όπως φιάλες οξυγόνου, ως προσωπικά αντικείμενα, πορτοφόλια, κινητά τηλέφωνα, μετρητά, σακίδια πλάτης και άλλα.

Ένας κάτοικος της περιοχής είπε πως άκουσε έναν ήχο που του φάνηκε σαν έκρηξη την ώρα που έπεσε το αεροπλάνο. «Νόμιζα ότι ήταν κεραυνός, αλλά ήταν διαφορετικός ήχος από αυτόν του κεραυνού, ήταν πολύ δυνατός» ο κρότος, αφηγήθηκε.

Αυτό ήταν το πρώτο δυστύχημα το οποίο ενεπλάκη το 737 Max, ένα αναβαθμισμένο αεροσκάφος με μεγαλύτερη αποδοτικότητα ως προς την οικονομία καυσίμου.

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Λάιον, που ιδρύθηκε το 1999, ανέφερε ότι το 737, που είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Αύγουστο, ήταν ικανό προς πτήση και είχε περάσει τεχνικούς ελέγχους, ενώ ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί 11.000 ώρες πτήσης, με άλλα αεροσκάφη προφανώς.

Ο πιλότος του Μπόινγκ, που είχε προορισμό την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, ζήτησε να του δοθεί άδεια να επιτρέψει στην Τζακάρτα λίγο μετά την απογείωση, περί τις 06:20, για την πτήση που αναμενόταν να διαρκέσει μία ώρα. «Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε ένα αίτημα RTB» (σ.σ. return to base, επιστροφή στη βάση), ανέφερε ο Τιαχιόνο και πρόσθεσε «ακόμη προσπαθούμε να κατανοήσουμε το γιατί».

Το Μπόινγκ είχε αντιμετωπίσει ένα τεχνικό πρόβλημα σε προηγούμενη πτήση, που όμως αντιμετωπίστηκε «βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας» διαβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Λάιον, Έντουαρντ Σιράιτ.

Πρόσθεσε ότι τα υπόλοιπα 10 Boeing 737 Max 8 της εταιρείας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος, διότι δεν έχουν παρουσιάσει το πρόβλημα.

Διαβάστε επίσης:

Ινδονησία: Συγκινούν οι προσωπικές ιστορίες θυμάτων της μοιραίας πτήσης

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024