«Η Taycan είναι μόνο η αρχή», δήλωσε ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Porsche, Luts Meschke, προϊδεάζοντας για τα πληθωρικά ηλεκτρικά σχέδια της γερμανικής φίρμας η οποία, όπως αποκάλυψε, θα επενδύσει έξι δισεκατομμύρια ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Εκτός από την Taycan η οποία από τα τέλη του 2019 θα αποτελέσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη Porsche, παίρνοντας την μορφή ενός τετράθυρου μοντέλου υψηλών επιδόσεων με υποσχέσεις για ισχύ 600 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 χλμ., το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας θα εμφανιστεί το 2022 και θα «ανήκει» στην κατηγορία των SUV.

«Η επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι θα παρουσιάσουμε ένα ηλεκτροκίνητο SUV το 2022. Δεν υπάρχει ακόμα τελική απόφαση, ωστόσο είναι το πιθανότερο σενάριο καθώς έχουμε ανάγκη ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο σε μια δημοφιλή κατηγορία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών της γερμανικής φίρμας, αιτιολογώντας την επιλογή επικαλούμενος τις αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θα ισχύσουν.

«Η ιδέα αυτή αναμένεται να εξελιχθεί περισσότερο με τις νέες γενιές των Panamera και Cayenne καθώς η μελλοντική κατεύθυνση των μεγάλων τετράθυρων μοντέλων δείχνει προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους», πρόσθεσε ο ίδιος προδιαγράφοντας το πολύ διαφορετικό μέλλον των παραπάνω μοντέλων από το οποίο δεν αναμένεται να αποτελέσει εξαίρεση ούτε η Macan.

Για την ακρίβεια, υπάρχουν ήδη πληροφορίες ότι η νέα γενιά του μικρότερου SUV της Porsche η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της σε περίπου μια τετραετία, θα έχει ως αφετηρία την ηλεκτρικού προσανατολισμού αρχιτεκτονική PPE η οποία αποτελεί προϊόν συνεξέλιξης των Porsche και Audi.

Συνοψίζοντας το μελλοντικό τοπίο της Porsche, ο Luts Meschke ανέφερε χαρακτηριστικά ότι έως το 2025, «το αργότερο», όπως υπογράμμισε, το ήμισυ και πλέον των πωλήσεων της φίρμας θα αφορούν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

«Είμαστε μια σχετικά μικρή εταιρεία, κατ΄επέκταση δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να υποστηρίξουμε οικονομικά την παρουσία εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ως εναλλακτικές των ηλεκτροκίνητων μοντέλων», τόνισε ο ίδιος.

Ενδεικτικό των προθέσεων της Porsche σε ό,τι αφορά τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, είναι ότι εκτός από τους «συνήθεις υπόπτους», δηλαδή τα δυο SUV και την Panamera οι κατηγορίες των οποίων είναι καταλληλότερες για να «οδηγήσουν» την ηλεκτροκίνηση, είναι ότι η γερμανική φίρμα εξελίσσει ήδη πειραματικά αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για τις 718 Cayman και Boxster.

«Υπάρχουν πιλοτικά σχέδια από το 2010 τα οποία έχουν αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι απολύτως εφικτή στην συγκεκριμένη κατηγορία», αποκάλυψε ο Luts Meschke ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο, η Porsche απέκτησε ποσοστό 10% στην κροατική Rimac, χαρακτηρίζοντας «πολλά υποσχόμενη» την ηλεκτρική τεχνολογία για sportscar που έχει εξελίξει η φίρμα.

Παρά τα πληθωρικά ηλεκτρικά σχέδια της Porsche για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της υπάρχει και μια εξαίρεση η οποία αποτελεί τον Ρουβίκωνα της γερμανικής φίρμας για την ηλεκτροκίνηση: η 911.

Ο επικεφαλής της Porsche, Oliver Blume, έχει επανειλημμένως απορρίψει την ιδέα μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης της 911 την οποία αποκλείει για τουλάχιστον δέκα χρόνια ακόμα. Παρ΄όλα αυτά, όπως είναι γνωστό, η Porsche έχει ήδη σχέδια για την εξέλιξη μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του εμβληματικού sportscar η οποία προς το παρόν ωστόσο δεν έχει αξιωθεί σαφές χρονοδιάγραμμα.

Γράψτε το σχόλιό σας