Η ιταλική φίρμα είχε αποκαλύψει πριν περίπου δύο εβδομάδες σε κλειστή διοργάνωση για λίγους και εκλεκτούς, τις Monza SP1 και SP2, δύο speedster λογικής εκκεντρικά μοντέλα τα οποία πραγματοποιούν την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση σε ευρύ κοινό στην έκθεση του Παρισιού, διατηρώντας ωστόσο τον ελιτίστικο χαρακτήρα τους με δεδομένη την τιμή του 1,6 εκ. ευρώ ή 1,3 εκ. ευρώ χωρίς τους φόρους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με δεδομένη την πρόθεση του Maranello να κατασκευάσει τις Μonza SP1 και SP2 σε 499 μονάδες σε διάστημα δύο ετών, η παρουσία τους στην γκάμα αναμένεται να αποφέρει στην Ferrari για αυτή τη διετία, έσοδα ύψους περίπου 655 εκατομμύρια ευρώ.

Ανεξαρτήτως οικονομοτεχνικών λεπτομερειών, αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο μοντέλα αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα για μια νέα σειρά ακόμα πιο εκκεντρικών μοντέλων και εκδόσεων από το Maranello η οποία ονομάζεται Icona.

Ως υπενθύμιση η μονοθέσια Monza SP1 και η διθέσια SP2 εμφανίζουν την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο από οποιοδήποτε μοντέλο της Ferrari που συνοδεύεται από τον χαρακτηρισμό barchetta χάρη στις άφθονες ποσότητες ανθρακονημάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τους αλλά και την παρουσία του ισχυρότερου κινητήρα που έχει βγει ποτέ από το Maranello.

O λόγος για τον V12 των 6,5 λίτρων με απόδοση 810 ίππων o οποίος εξασφαλίζει στο δίδυμο των new age speedster την ικανότητα να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 300 χλμ./ώρα, μέγεθος που σε συνάρτηση με την απουσία παρμπρίζ πρέπει να φέρνει στον οδηγό του δάκρυα στα μάτια –μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Όπως έχει γίνει γνωστό, αφετηρία για αμφότερα τα speedster αποτελεί η 812 Superfast, με τη διαφορά ότι παρά τις ομοιότητες στα σημεία, στην περίπτωση των SP1 και SP2 έχουμε να κάνουμε με ένα μονοθέσιο και διθέσιο, αντίστοιχα χωρίς οροφή και παρμπρίζ που υπακούουν σε μια παρελθούσα αγωνιστική λογική που πλέον μπορεί να συγκριθεί με μονοθέσιο της F1.

Προκειμένου ωστόσο η Ferrari να κάνει λίγο πιο άνετη τη ζωή ενός οδηγού που δεν είναι εξοικειωμένος με τα μέτρα της F1 , στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, περιλαμβάνεται και ένα σύστημα το οποίο οι Ιταλοί αποκαλούν «εικονικό παρμπρίζ» και το οποίο με τη συνδρομή της καμπύλης σχεδίασης πάνω από το cockpit, υπόσχεται να εκτρέπει ένα μέρος της ροής αέρα προς όφελος μιας πιο άνετης εμπειρίας.