Το T80 υπήρξε ένα φουτουριστικό όχημα που δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’30 από την Mercedes-Benz και με την υπογραφή του Ferdinand Porsche, με στόχο ένα ρεκόρ για το οποίο η Ιστορία είχε τελικά άλλη άποψη.

Το επίγειο ρεκόρ ταχύτητας υπήρξε ένας στόχος συνυφασμένος με την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι πρωτοπόροι των τεσσάρων τροχών βρήκαν στις απόπειρες κατάρριψης ρεκόρ ένα ιδανικό όχημα προώθησης των δημιουργημάτων τους.

Έτσι το κυνήγι της ταχύτητας είναι κάτι που ακολουθεί διαχρονικά την αυτοκινητοβιομηχανία, αναλόγως και τις εκάστοτε τάσεις, ωστόσο κατά γενική ομολογία ο μεσοπόλεμος αποτέλεσε ένα ιδιαιτέρως πρόσφορο χρονικό διάστημα για τέτοιου είδους απόπειρες με δεδομένη την πρόσκαιρη όσο και εύθραυστη , όπως θα αποδεικνυόταν αργότερα, περίοδο δημιουργικότητας της ανθρωπότητας.

Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, στα τέλη της δεκαετίας του ‘30 η Mercedes αποφάσισε να κυνηγήσει το δικό της όνειρο ταχύτητας, δημιουργώντας το T80, ένα ιδιαιτέρως φουτουριστικό όχημα που έδειχνε να ισορροπεί μεταξύ αεροσκάφους και αυτοκινήτου, βάζοντας στο στόχαστρο την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας που διατηρούσαν οι Βρετανοί.

Η ιδέα ανήκε στον Hans Stuck οδηγό αγώνων ο οποίος ζήτησε την συνδρομή του Wilhelm Kissel, επικεφαλής τότε της Daimler Benz AG, του αρχηγού της πολεμικής γερμανικής αεροπορίας Ernst Udet, ενώ υπεύθυνος για το σχεδιασμό και την κατασκευή του φουτουριστικού T80, υπήρξε ο Ferdinand Porsche o οποίος εκείνη την περίοδο βρισκόταν στις υπηρεσίες της Mercedes.

Μετά από πλήθος περιπλοκών και εμποδίων, το project της κατασκευής του Τ80 ολοκληρώθηκε, εντυπωσιάζοντας με κάθε παράμετρο του σχεδιασμού και των τεχνικών χαρακτηριστικών του στα οποία συμπεριλαμβανόταν μεταξύ άλλων και ένα χωροδικτύωμα και που το καθιστούσαν τεχνολογικό άθλο για την εποχή.

Εκτός από την αυταπόδεικτη αλλόκοτη εμφάνισή του, το τριαξονικό T80 με το μήκος που ξεπερνούσε τα οκτώ μέτρα, φιλοξενούσε στα σπλάχνα του ένα V12 κινητήρα με κωδικό σειράς DB 603 προερχόμενο από αεροσκάφος ο οποίος παρήγαγε ισχύ 3.500 ίππων.

Η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να εξασφαλίσει το θηριώδες αυτό σύνολο ήταν το εξίσου εντυπωσιακό μέγεθος των 650 χλμ./ώρα με δεδομένο και ότι ο «βρετανικός στόχος» στον οποίο προσέβλεπε το T80 αφορούσε την ταχύτητα 595,04 χλμ./ώρα που είχε πετύχει τo 1939 ο Βρετανός οδηγός John Cobb με το εξίσου φουτουριστικό στην όψη Railton Mobil Special στις αλυκές του Bonneville.

Ωστόσο, ενώ όλα ήταν έτοιμα προκειμένου ο Hans Stuck, να πραγματοποιήσει την απόπειρά του πιστώνοντας το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε γερμανικά χέρια, το ξέσπασμα το Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ανέκοψε τα σχέδια του και το T80 οδηγήθηκε σε κάποια αποθήκη, επιβιώνοντας όλως παραδόξως απ’ ό,τι επακολούθησε.

Σήμερα εκτίθεται στο μουσείο της Mercedes-Benz στην Στουτγάρδη.

Για την ιστορία επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι κάτοχος του σημερινού ρεκόρ επίγειας ταχύτητας είναι ο Andy Green ο οποίος το όχι και τόσο μακρινό 1997 κατάφερε με το Thrust SCC το οποίο εξοπλιζόταν με κινητήρα jet να καταγράψει 1.228 χλμ./ώρα όντα το πρώτο επίγειο όχημα που έσπαγε το φράγμα του ήχου.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr