Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Βίντεο και μουσική αναζητούν κυρίως τα παιδιά στο διαδίκτυο

Βίντεο και μουσική αναζητούν κυρίως τα παιδιά στο διαδίκτυο

Κατά την Kaspersky Lab επισκέπτονται σελίδες επικοινωνίες, αναζητούν βίντεο και μουσική αλλά και επιβλαβείς σελίδες

Είναι παιδιά που ζουν σε διαφορετικές χώρες και έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και συμπεριφορές όταν βρίσκονται online, αλλά και την ίδια ανάγκη για προστασία ηλεκτρονικά από δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο.  Αυτό προκύπτει από την τελευταία έκθεση της Kaspersky Lab, της γνωστής παγκόσμιας εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας με 20η εμπειρία, σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών – βασισμένη σε στατιστικά στοιχεία που προέρχονται από λύσεις καταναλωτών και λειτουργίες safe kids για συσκευές Windows, Mac, iOS και Android που διαθέτουν εργαλεία παιδικής προστασίας.

Και τούτο επειδή όπως δείχνουν τα δεδομένα της έκθεσης εύκολα μπορούν τα παιδιά που συνδέονται ως επί το πλείστον σε  ιστοσελίδες επικοινωνίας κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αναζητούν σε σημαντικό ποσοστό βίντεο και μουσική να καταλήξουν να παρακολουθούν κατά λάθος βίντεο που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο.

Τα δεδομένα  για την αναζήτηση στις δέκα πιο δημοφιλείς γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά, ρωσικά, πορτογαλικά, αραβικά, ιαπωνικά, κινέζικα, γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά) τους τελευταίους έξι μήνες δείχνουν ότι η κατηγορία βίντεο και ήχος – συμπεριλαμβανομένων των αιτημάτων που σχετίζονται με οποιοδήποτε περιεχόμενο βίντεο, υπηρεσίες streaming, video bloggers, σειρές και ταινίες – είναι αυτά που «γκουγκλάρονται» περισσότερο από παιδιά (17% των συνολικών αιτημάτων) και μάλιστα στα αγγλικά. Τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες μετάφρασης (14%) και επικοινωνίας (10%). Οι ιστοσελίδες παιχνιδιών βρίσκονται μόλις στην τέταρτη θέση, αποτελώντας το 9%.

Τα ισπανόφωνα παιδιά αναζητούν περισσότερο ιστοσελίδες μετάφρασης, ενώ οι υπηρεσίες επικοινωνίας αναζητούνται κυρίως στα ρωσικά. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, τα κινεζόφωνα παιδιά αναζητούν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα γαλλόφωνα παιδιά ενδιαφέρονται περισσότερο για ιστοσελίδες αθλητισμού και παιχνιδιών. Με τη σειρά τους, τα γερμανόφωνα αιτήματα κυριαρχούν στην κατηγορία «αγορές». Ο μεγαλύτερος αριθμός αναζητήσεων πορνογραφικού περιεχομένου γίνεται στα αραβικά, ενώ αναζητήσεων για anime στα ιαπωνικά.

«Τα παιδιά που αναζητούν animated περιεχόμενο θα μπορούσαν να ανοίξουν κατά λάθος ένα πορνογραφικό βίντεο. Ή θα μπορούσαν να ξεκινήσουν να ψάχνουν για αθώα βίντεο και να καταλήξουν ακούσια σε ιστότοπους που περιέχουν βίαιο περιεχόμενο, ενδεχόμενα που θα μπορούσαν να έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα ευεπηρέαστα και ευάλωτα μυαλά τους» σχολιάζει η Anna Larkina, Expert Analysis Web Content στην Kaspersky Lab.

Οσον αφορά στις ιστοσελίδες που επισκέφτηκαν τα παιδιά τους τελευταίους 12 μήνες ή που προσπάθησαν να επισκεφθούν τα παιδιά, οι οποίες περιέχουν δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο;

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι messengers ή τα email) ήταν οι πιο δημοφιλείς σελίδες που επισκέφτηκαν υπολογιστές με ενεργοποιημένη μονάδα γονικού ελέγχου – με χρήστες να επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους στο 60% των περιπτώσεων. Το ποσοστό αυτής της κατηγορίας μειώνεται κάθε χρόνο καθώς οι φορητές συσκευές συνεχίζουν να διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στις ηλεκτρονικές δραστηριότητες των παιδιών.

Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία ιστότοπων που επισκέπτονται τα παιδιά είναι η κατηγορία «λογισμικό, ήχος και βίντεο» (22% από 6% πέρυσι). Τις τρεις κορυφαίες αναζητήσεις συμπληρώνει η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ιστοσελίδες σχετικές με ναρκωτικές ουσίες», η οποία αποτελεί μια νέα προσθήκη σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.

Η τάση των φορητών συσκευών υπογραμμίζεται και πάλι στα αριθμητικά στοιχεία των ιστοτόπων τυχερών παιχνιδιών, οι οποίοι βρίσκονται τώρα μόνο στην τέταρτη θέση στον κατάλογο με 5%.

«Ασχέτως με το τι κάνουν τα παιδιά όταν βρίσκονται online, είναι σημαντικό για τους γονείς να μην αφήνουν τις ψηφιακές δραστηριότητες των παιδιών τους χωρίς επιτήρηση, επειδή υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη φροντίδα και την παρεμβατικότητα. Ενώ είναι σημαντικό να εμπιστεύεστε τα παιδιά σας και να τα εκπαιδεύετε για το πώς να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ακόμη και οι καλές συμβουλές σας δεν μπορούν να τα προστατεύσουν από κάτι που εμφανίζεται απροσδόκητα στην οθόνη. Γι’ αυτό, οι προηγμένες λύσεις ασφάλειας είναι το κλειδί για να εξασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα έχουν θετικές εμπειρίες online, αντί για επιβλαβείς» προσθέτει η Anna Larkina.

Οι λύσεις Kaspersky Total Security και Kaspersky Internet Security περιλαμβάνουν μια μονάδα Γονικού Ελέγχου που βοηθά τους ενήλικες να προστατεύουν τα παιδιά τους από online απειλές και να αποκλείουν ιστότοπους ή εφαρμογές που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο. Με τη σειρά της, η λύση Kaspersky Safe Kids επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν ή τι αναζητούν τα παιδιά τους online σε όλες τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των φορητών, και παρέχουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024