Ο καθένας έχει τη δύσκολη στιγμή του – εκείνη τη στιγμή που υψώνετε τη φωνή σας ή απαντάτε σε κάποιον πιο θυμωμένα από όσο θα θέλατε. Συμβαίνει σε όλους ενίοτε.

Ωστόσο, αν διαπιστώσετε ότι σας συμβαίνει συχνά να είναι η απάντησή σας σε καταστάσεις υπερβολική και οι φίλοι σας σάς λένε ότι ξεφεύγετε, ίσως ήρθε η ώρα να ρίξετε μια ματιά στις προοπτικές σας στη ζωή και να δείτε αν πρέπει να κάνετε μια αλλαγή. Μερικές φορές, η υπερβολική αντίδραση μπορεί ακόμη και να υποδεικνύει ένα ψυχικό ή συναισθηματικό πρόβλημα.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές και προτάσεις για να δείτε αν αντιδράτε υπερβολικά και τι μπορείτε να κάνετε γι’ αυτό.

1. Σκέφτεστε συνεχώς αρνητικά για τον εαυτό σας.

Αν όποτε προκύπτει μια δύσκολη κατάσταση είστε γεμάτη με σκέψεις θυμού και κατηγορείτε τον εαυτό σας, ίσως είναι σημάδι υπερβολικής αντίδρασης. Τέτοιες σκέψεις μπορεί να είναι οι παρακάτω: «Είμαι τόσο ανόητη», «Γιατί ποτέ δεν μπορώ να χειριστώ τέτοιες καταστάσεις», «Είμαι σκέτη απελπισία». Στην πραγματικότητα, είστε απλώς άνθρωπος. Δώστε στον εαυτό σας κάποια συγχώρεση και προχωρήστε με ένα σχέδιο για να αντεπεξέλθετε καλύτερα την επόμενη φορά.

2. Νιώθετε εκτός ελέγχου

Η υπερβολική αντίδραση μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα αν αισθάνεστε τελείως εκτός ελέγχου. Μπορεί να μισείτε τον τρόπο που ανταποκρίνεστε σε ένα άτομο ή μια κατάσταση, αλλά απλά να μην μπορείτε να σταματήσετε τον εαυτό σας. Είναι σαν να παίρνει τον έλεγχο ο θυμός. Αυτό είναι ένα σημάδι ότι κάτι μπορεί να πηγαίνει λάθος.

3. Νιώθετε πανικό

Νιώθετε πανικό και αβοήθητη όταν ασχολείστε με κάτι δύσκολο; Εάν οι υπερβολικές αντιδράσεις σας είναι ενδεικτικές ενός προβλήματος, τότε μπορεί να αισθάνεστε καταδικασμένη ότι κάθε σενάριο θα καταλήγει τόσο άσχημα όσο τα προηγούμενα.

Τι μπορείτε να κάνετε για αυτό;

Φυσικά, οι άνθρωποι που έχουν αυτό το ζήτημα θέλουν να το ξεπεράσουν. Ακολουθούν μερικές συμβουλές:

-Σταματήστε

Πάρτε μια στιγμή και αναπνεύστε, βγάλτε τον εαυτό σας από την κατάσταση για λίγα λεπτά και δείτε τα πράγματα από την οπτική τρίτου προσώπου. Περπατήστε μακριά αν χρειαστεί και πείτε στον εαυτό σας κάτι απλό όπως, «πρέπει να σκεφτώ αυτό».

-Αξιολογήστε τις ενδείξεις του σώματός σας

Πώς αισθάνεται το σώμα σας; Σε υπερένταση; Ζεστό; Είστε ιδρωμένη; Η καρδιά σας χτυπάει δυνατά; Αυτό σημαίνει ότι αντιδράτε έντονα – ίσως υπερβολικά – σε αυτό που συμβαίνει.

-Χαλαρώστε

Αφήστε τα συναισθήματά σας να υποχωρήσουν λίγο και σκεφτείτε τη μεγάλη εικόνα. Θυμηθείτε πόσο καταστροφικό είναι να έχετε μια θυμωμένη αντιπαράθεση ή να υψώσετε τον τόνο της φωνής σας. Το σώμα σας θα χαλαρώσει πραγματικά και η αρτηριακή σας πίεση πιθανότατα θα μειωθεί.

-Λάβετε δράση

Τώρα μπορείτε να έχετε παραγωγική δράση και να μιλήσετε για την κατάσταση πιο ξεκάθαρα και ορθολογικά.

Σε κάθε περίπτωση, αν αισθάνεστε ότι χρειάζεστε βοήθεια, αναζητήστε τη. Η θεραπεία και η παροχή συμβουλών μπορεί να είναι πραγματικά επωφελείς.

Γράψτε το σχόλιο σας