Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αστοχία λογισμικού

Αστοχία λογισμικού «δείχνει» η έρευνα της Uber για το δυστύχημα με πεζό

Πηγές προσκείμενες στην έρευνα που διεξάγει η Uber για το θανατηφόρο ατύχημα ανάμεσα σε ένα αυτόνομο Volvo XC90 του στόλου της και σε πεζό στις 20 Μαρτίου, αναφέρουν ότι τα πρώτα στοιχεία δείχνουν προς την κατεύθυνση του εγγενούς σφάλματος στον κώδικα λογισμικού που ελέγχει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Στις 20 Μαρτίου του 2018 ένα  δοκιμαστικό πρωτότυπο της Uber ενεπλάκη στο πρώτο παγκοσμίως δυστύχημα αυτόνομου οχήματος με πεζό, δημιουργώντας πολλά ερωτηματικά σε σχέση με την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Οι πρώτες εκθέσεις της αστυνομίας και των αρχών μετά την εξέταση των στοιχείων και του σχετικού video από τις κάμερες

του αυτόνομου οχήματος απέδωσαν το «λάθος» στην 49χρονη πεζή, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: «θα ήταν δύσκολο να αποφευχθεί το συγκεκριμένο δυστύχημα ακόμα και αν το αυτοκίνητο δεν βρισκόταν σε αυτόνομη λειτουργία, με βάση τον τρόπο που βρέθηκε μπροστά από το όχημα».

Η έρευνα ωστόσο σε σχέση με το περιστατικό συνεχίζεται από όλες τις πλευρές, προκειμένου να εντοπιστούν τα αίτια του δυστυχήματος και κυρίως για να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.

Οι δε πρώτες εκτιμήσεις οι οποίες προέρχονται από την πλευρά της Uber οδηγούν σε λίγο διαφορετικά συμπεράσματα από αυτές της αστυνομίας και με βάση πάντα το σκεπτικό ότι ακόμα και αν ένας οδηγός με συμβατικό αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να αποφύγει τη σύγκρουση, η τεχνολογία θα έπρεπε να την αποφύγει.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στη διαδικασία ερευνών που διεξάγει η Uber, το δυστύχημα οφείλεται σε εγγενή αστοχία του λογισμικού που υποστηρίζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Οι αντίστοιχες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστημα ανίχνευσης του οχήματος φέρεται ουσιαστικά να εντόπισε εγκαίρως την πεζή ωστόσο, λόγω κάποιας αστοχίας που συνδέεται με την αλληλουχία των αλγορίθμων στο λογισμικό «λήψης αποφάσεων», το σύστημα αυτόνομης οδήγησης αξιολόγησε τελικά εσφαλμένα τον κίνδυνο ατυχήματος, αντιδρώντας εξίσου εσφαλμένα, στοιχείο που οδήγησε τελικά δυστύχημα.

Για την ακρίβεια, όπως προκύπτει από τις πρώτες ενδείξεις της σχετικής έρευνας το λογισμικό «αποφάσισε» να καταχωρίσει την πεζή στην κατηγορία των ψευδοθετικών στοιχείων, κάτι που σημαίνει ότι αν και την εντόπισε ουσιαστικά επέλεξε να την αγνοήσει. Το συγκεκριμένο σφάλμα με τη σειρά του αποδίδεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στους μηχανικούς που έγραψαν τον κώδικα εντολών του λογισμικού.

Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο πόρισμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Uber ζήτησε προσφάτως την συνδρομή του πρώην επικεφαλής της αμερικανικής αρχής για την ασφάλεια των αυτοκινήτων (NTSB), Christopher Hart προκειμένου να αξιολογήσει εν συνόλω το σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

«Ερευνούμε τα πάντα από την ασφάλεια των συστημάτων έως τον τρόπο εκπαίδευσης των χειριστών των αυτόνομων οχημάτων, και ευελπιστούμε σύντομα να έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Uber χωρίς ωστόσο να σχολιάσει τα φερόμενα ως ευρήματα της έρευνάς της.

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024