Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Κίνα: Κανένας κίνδυνος ρύπανσης της θάλασσας από το δεξαμενόπλοιο

Κίνα: Κανένας κίνδυνος ρύπανσης της θάλασσας από το δεξαμενόπλοιο

Οι κινεζικές αρχές, που δίνουν μάχη για να κατασβέσουν την πυρκαγιά που έχει εκδηλωθεί σε ένα ιρανικό δεξαμενόπλοιο στα ανοιχτά της Σαγκάης, απομάκρυναν την Τετάρτη το ενδεχόμενο μιας θαλάσσιας ρύπανσης από το πετρέλαιο που μετέφερε. Την ίδια ώρα, αγνοείται ακόμη η τύχη 31 μελών του πληρώματός του.

Οι κινεζικές αρχές, που δίνουν μάχη για να κατασβέσουν την πυρκαγιά που έχει εκδηλωθεί σε ένα ιρανικό δεξαμενόπλοιο στα ανοιχτά της Σαγκάης, απομάκρυναν την Τετάρτη το ενδεχόμενο μιας θαλάσσιας ρύπανσης από το πετρέλαιο που μετέφερε. Την ίδια ώρα, αγνοείται ακόμη η τύχη 31 μελών του πληρώματός του.

Το δεξαμενόπλοιο Sanchi, που μετέφερε 136.000 τόνους ελαφρού αργού, τυλίχθηκε στις φλόγες το περασμένο Σάββατο μετά τη σύγκρουσή του με κινεζικό φορτηγό πλοίο σε απόσταση περίπου 300 χιλιομέτρων ανοιχτά της Σαγκάης.

Τα σωστικά σκάφη που έσπευσαν στην περιοχή για να περισυλλέξουν το πλήρωμα και να αντλήσουν τα καύσιμα αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες στο έργο τους, λόγω των τοξικών καπνών, της βροχής και των ισχυρών ανέμων.

Από τους 32 ναυτικούς του Sanchi (30 Ιρανούς και δύο Μπαγκλαντεσιανούς) έχει εντοπιστεί μόνο μία σορός, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.

«Για μας, προτεραιότητα είναι η ζωή των μελών του πληρώματος. Ελπίζουμε ακόμη ότι τουλάχιστον κάποιοι από αυτούς, ίσως και όλοι, βρίσκονται μέσα, σε κάποιο ασφαλές σημείο του δεξαμενόπλοιου», είπε ένας εκπρόσωπος της Ιρανικής Εθνικής Εταιρείας Δεξαμενόπλοιων (NITC) στην οποία ανήκει το σκάφος, ο πλοίαρχος Μοχσέν Μπαχραμί.

«Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να είναι ακόμη εν ζωή», πρόσθεσε ο πλοίαρχος, σε δηλώσεις του στην κρατική τηλεόραση του Ιράν. Σημείωσε όμως ότι δεν έχει καμία «σοβαρή» πληροφορία για την κατάσταση των μελών του πληρώματος. «Δεν έχουμε τις ίδιες προτεραιότητες με τους Κινέζους. Εκείνοι σκέφτοναι κατ’ αρχήν το περιβάλον και προτιμούν να καεί όλο το φορτίο, επειδή πρόκειται για μια ζώνη αλιείας», εξήγησε.

Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ανέφερε ότι δεν έχει παρατηρηθεί σημαντική διαρροή πετρελαίου στην επιφάνεια της θάλασσας. Νωρίτερα, έκανε λόγο για «κίνδυνο έκρηξης ή βύθισης» του τάνκερ.

Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, σε ανακοίνωση που απέστειλε στο Γαλλικό Πρακτορείο, επισημαίνει ότι «καθώς το πλοίο φλέγεται, το μεγαλύτερο μέρος των καυσίμων θα πρέπει να καεί και όχι να εξαπλωθεί στο νερό», προειδοποιώντας ότι αν το Sanchi βυθιστεί προτού να καεί πλήρως το φορτίο του, «η επιχείρηση καθαρισμού (της θάλασσας) θα είναι ιδιαίτερα περίπλοκη».

Το φορτηγό πλοίο CF Crystal, με σημαία Χονγκ Κονγκ, μετέφερε 64.000 τόνους σιτηρών από τις ΗΠΑ στην Κίνα. Και τα 21 μέλη του πληρώματός του, όλοι Κινέζοι, σώθηκαν.

ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr

Sports in

Διάλογος Αλαφούζου – Καρυπίδη: «Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει»

Έναν σύντομο διάλογο είχαν οι Γιάννης Αλαφούζος, Θεόδωρος Καρυπίδης λίγο πριν μπουν στα γραφεία της ΕΠΟ για τη σύσκεψη ενόψει του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024