Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Αston Martin Vantage 2018: Η γοητεία του αρπακτικού

Αston Martin Vantage 2018: Η γοητεία του αρπακτικού

Με πιο τολμηρή από ποτέ σχεδίαση, νέο αλουμινένιο πλαίσιο και V8 κινητήρα 510 ίππων, η νέα Vantage φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει μια γοητευτική όσο και σκληροπυρηνική πλευρά της Aston Martin.


Αν η DB11 του 2016, όπως και κάθε μοντέλου της βρετανικής φίρμας που φέρει τα διακριτικά DB θεωρείται ως ο πρόλογος της εκάστοτε νέας εποχής και της εξέλιξης της Aston Martin, τότε η νέα Vantage 2018, αποτελεί το απόγειο της έκφρασης αυτής της εξελικτικής διαδικασίας.

Ο υπεύθυνος για την εξωτερική της εμφάνιση και επικεφαλής σχεδιασμού Miles Nurnberg, το αποτύπωσε ιδιαιτέρως εύγλωττα λέγοντας ότι: «Αν η DB11 είναι ο gentleman, η Vantage είναι ο κυνηγός».

Αντλώντας εμφανώς στοιχεία από την DB10, το πρωτότυπο κομψοτέχνημα που η Aston Martin κατασκεύασε για τις ανάγκες του Spectre, της τελευταίας εκδοχής της ταινίας με πρωταγωνιστή τον James Bond, η Vantage υιοθετεί μια τολμηρή σχεδιαστική προσέγγιση η οποία φιλοδοξεί να την καταστήσει ξεχωριστή από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του αλλά και από τα υπόλοιπα GT μοντέλα της Aston Martin.

Έτσι, αν και διατηρεί τις βασικές αναλογίες ενός εμπροσθομήχανου coupe, με την ιδιαίτερα χαμηλή οροφή σε συνδυασμό με το εξίσου χαμηλό καπό και την θηριώδη γρίλια, παραπέμπει σε ένα αρπακτικό ή λαγωνικό που αναζητά μανιωδώς τα επόμενα χιλιόμετρα.

Σε ό,τι αφορά το εφέ της πτύχωσης που διατρέχει τα πλευρά της, αλλά και τον θορυβωδώς επιβλητικό σχεδιασμό του πίσω τμήματος, κατά μία ιδιαιτέρως επιτυχημένη παρομοίωση Αμερικανού, «αρκούν για να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι καταπατά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας σε 48 πολιτείες, ακόμα και αν είναι ακίνητη».

Ανεξαρτήτως παρομοιώσεων και παραπομπών, το ζητούμενο των σχεδιαστών της Aston Martin ήταν να ενσωματώσουν όλα τα συνήθη και ασυνήθη αεροδυναμικά στοιχεία που θα συνεγγυηθούν την απαιτούμενη σπορ συμπεριφορά υπό πίεση και τις απαιτούμενες ποσότητες κάθετης δύναμης, κατά τρόπο που να δημιουργεί ένα ενιαίο αισθητικό αποτέλεσμα και όχι ένα αμάξωμα κατακερματισμένο από πτέρυγες, spoilers, splitters και… ανθυποπτέρυγες.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της και παρά την εμφανή έμφαση στην εξωτερική σχεδίαση, η Vantage δεν απεμπολεί την πολυτέλεια που πρεσβεύει η βρετανική φίρμα. Έτσι αν και είναι κατά σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερη σε μήκος (4,46 μ.) από την Porsche 911 Carrera, το μεταξόνιο της υπερβαίνει κατά 25 εκατοστά (2,7 μ.) αυτό του γερμανικού sportscar με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ευρυχωρίας.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού έχει τη λογική cockpit αλλά και μια παράξενη ανάγλυφη προσέγγιση σε ό,τι αφορά την αποτύπωση των εκάστοτε διακοπτών. Ενδεικτική ως προς αυτό είναι η τριγωνική διάρθρωση των διακοπτών που αφορούν το σύστημα μετάδοσης.

Όπως και να έχει με τις επιμέρους αισθητικές και τεχνολογικές επιλογές αυτό που συνάγει κανείς από την αισθητική του εσωτερικού είναι ότι όλα έχουν σχεδιαστεί υπό το σκεπτικό να δημιουργούν «αρνητικό χώρο» δηλαδή να απομακρύνονται από τον οδηγό, εξασφαλίζοντάς του περισσότερη ελευθερία κινήσεων και χώρο.

Αναφορικά με την αθέατη πλευρά της, η κατανομή του βάρους είναι 50/50 ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις ο biturbo V8 των 4,0 λίτρων γνωστός από τις εφαρμογές της AMG, τοποθετείται όσο πιο κεντρικά του επιτρέπει το πλαίσιο αλουμινίου που προέρχεται από την DB11. Επίσης αξίζει να σημειωθεί, ότι αξιοποιώντας τεχνικές συναρμογής που προέρχονται από την αεροπλοΐα καθώς και με την επιλογή ενός σταθερά στερεωμένου υποπλαισίου στο πίσω τμήμα, η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει ενισχυθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή της.

Για την ανάρτηση έχει επιλεγεί μια διάταξη από διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη επιτρέποντας την παραμετροποίησή της μέσω των τριών διαφορετικών προγράμματα σεταρίσματος του αυτοκινήτου, Sport, Sport Plus και Track. Επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία της Aston Martin, η Vantage επωφελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαοφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ, με την συνδρομή του παραπάνω κινητήρα ο οποίος έχει υποστεί μετατροπές στη χαρτογράφηση ώστε να ταιριάζει στο προφίλ της Vantage, φτάνει τους 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το σύνολο συνοψίζονται σε χρόνο επιτάχυνσης από 0-96 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα.

Όπως και να έχει με τις εκκεντρικές προδιαγραφές της, αν δεν είναι αρκούντως πληθωρικές, η Aston Martin ετοιμάζει και συνέχεια με την V12 έκδοση καθώς και την Roadster.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024