Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Dyson: Από τις ηλεκτρικές σκούπες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Dyson: Από τις ηλεκτρικές σκούπες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο δισεκατομμυριούχος Sir James Dyson και ιδρυτής της ομώνυμης φίρμας η οποία είναι περισσότερη γνωστή από τις παράξενες και τεχνολογικά προηγμένες ηλεκτρικές σκούπες της, ανακοίνωσε την υλοποίηση του διαχρονικού οράματός του για την κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Η φήμη ότι η βρετανική εταιρεία που ειδικεύεται στις high-end ηλεκτρικές σκούπες σκόπευε να επεκταθεί στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κυκλοφορεί αρκετό καιρό με δεδομένο και ότι τον Απρίλιο του 2016 το βρετανικό ταμείο επενδύσεων σε υποδομές είχε εγκρίνει στην Dyson χρηματοδότηση για την κατασκευή ηλεκτρικού οχήματος.

Πλέον ωστόσο ήρθε και η επίσημη επιβεβαίωση, δια στόματος του ιδρυτή της φίρμας, δισεκατομμυριούχου Sir James Dyson ο οποίος ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια στερλίνες για την κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος με την προοπτική να διατεθεί από το 2020.

Όπως ο ίδιος ανέφερε στην ανακοίνωσή του προς τους εργαζόμενους της εταιρείας: «Δεν είμαστε ούτε καινούριοι ούτε άπειροι στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Η ιδέα της κατασκευής τους υπήρξε μία από τις φιλοδοξίες μου ήδη από το 1998 ωστόσο τότε απορρίφθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία εξακολούθησε να παράγει ευτυχής ρυπογόνους diesel κινητήρες και οι κυβερνήσεις το επέτρεψαν».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εμπλοκή της Dyson σε αυτοκινητιστικά project χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 οπότε μεταξύ των project της συγκαταλεγόταν και η εξέλιξη ενός κυκλωνικού φίλτρου το οποίο, σύμφωνα με το όραμα του Dyson θα αποτελούσε μέρος του συστήματος εξαγωγής των αυτοκινήτων παγιδεύοντας αποτελεσματικά τους επιβλαβείς ρύπους.

Σε ό,τι αφορά τα νέα του αυτοκινητιστικά σχέδια, σύμφωνα με τις πληροφορίες η Dyson έχει ήδη στο δυναμικό της 400 εργαζόμενους που ασχολούνται τα τελευταία δύο χρόνια με το project εξέλιξης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενώ σύντομα θα προστεθούν πολύ περισσότεροι.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι προσφάτως ο Dyson προσέλαβε στην εταιρεία του υψηλόβαθμα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως ο πρώην επικεφαλής εξέλιξης της Aston Martin, Ian Minards, ενώ στην Dyson έχει ενσωματωθεί και ο Ian Robertson από το BMW Group, καταλαμβάνοντας μια θέση του Δ.Σ.

Μέρος των επενδύσεων που έχουν ήδη γίνει, αφιερώθηκαν στην εξέλιξη μπαταριών με την εξαγορά της αμερικανικής εταιρείας σχεδιασμού μπαταριών Sakti3 με έδρα το Michigan.

Επίσης όπως προκύπτει από το αντικείμενο της συγκεκριμένης εταιρείας, οι μπαταρίες που έχει στο μυαλό της η Dyson για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα δεν ανήκουν στην κατηγορία ιόντων λιθίου, αλλά στις νεότερες, solid state μπαταρίες οι οποίες πλην των πλεονεκτημάτων με όρους ασφάλειας καταλαμβάνουν και μικρότερο όγκο, προσφέροντας τη διπλάσια απόδοση ενέργειας για το ήμισυ του κόστους σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαβεβαιώσεις της νεοφυούς αμερικανικής εταιρείας η οποία εξαγοράστηκε από την Dyson έναντι 90 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος, σύμφωνα με το όραμα του Sir James Dyson, θα ακολουθήσει μια ριζοσπαστική σχεδιαστική προσέγγιση καθώς όπως επεσήμανε ο ίδιος: «δεν έχει κανένα νόημα να έχεις ένα προϊόν που να μοιάζει με τα υπόλοιπα».

Σε κάθε περίπτωση απέκλεισε το ενδεχόμενο ενός ηλεκτρικού sportscar αλλά και ταυτόχρονα το σκεπτικό της συμβατικής ηλεκτρικής προσιτότητας όπως αυτή μεταφράζεται σε μοντέλα όπως το Nissan Leaf.

Όπως και να έχει, επί του παρόντος ο Sir Jamer Dyson δεν έχει δώσει διευκρινίσεις για το πού θα κατασκευάζεται το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο αν και όπως επεσήμανε το λογικό θα ήταν να παράγεται κοντά στον τόπο κατασκευής των μπαταριών.

auto.in.gr

Sports in

Κοβάσεβιτς: «Κανονικά στην Τουρκία η ρεβάνς με τη Φενέρ, δεν ανησυχούμε για την ασφάλεια»

Όσα είπε ο Ντάρκο Κοβάσεβιτς για τη ρεβάνς με τη Φενέρμπαχτσε και την ασφάλεια στην Τουρκία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024