Τα λάθη και οι παραλείψεις πίσω από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο
Συνδυασμό ανθρώπινων λαθών και εγκληματικών παραλείψεων και ολιγωριών από πλευράς των υπευθύνων των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ διερευνούν οι εμπειρογνώμονες που ορίστηκαν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα.
Συνδυασμό ανθρώπινων λαθών και εγκληματικών παραλείψεων και ολιγωριών από πλευράς των υπευθύνων των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ διερευνούν οι εμπειρογνώμονες που ορίστηκαν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα.
Ήδη ορίστηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται το σχετικό πόρισμα.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που διερευνούν το τραγικό δυστύχημα αναφέρουν στα Νέα ότι η ταχύτητα με την οποία εκτροχιάστηκε το Ιντερσίτι ξεπερνούσε τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η κίνηση των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα.
To τρένο είχε αναχωρήσει από την Αθήνα στις 16:17. Ήταν ένα από τα παλιά πορτοκαλί Ιντερσίτι, τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρησιμοποιεί αναγκαστικά λόγω ελλείψεων σε τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, εξαιτίας των οποίων ορισμένα από τα νεότερα Ιντερσίτι έχουν τεθεί σε ακινησία.
Πηγές του ΟΣΕ κάνουν λόγο επίσης και για σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό, καθώς αρκετοί σταθμοί στο άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες είναι «γυμνοί» από κρίσιμες ειδικότητες σιδηροδρομικών και υπολειτουργούν.
Έμπειρα στελέχη του σιδηροδρόμου, επίσης, χαρακτηρίζουν εγκληματικό το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί των μεγάλων εμπορικών τρένων και των Ιντερσίτι που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες να μην κινούνται μόνιμα στις κύριες σιδηροδρομικές γραμμές, αλλά να αναγκάζονται να διέρχονται από όλες τις παρακαμπτηρίους.
Κρίσιμο ερώτημα αποτελεί το γεγονός ότι ο οδηγός του Ιντερσίτι δεν έκοψε ταχύτητα όταν πλησίαζε προς το Άδενδρο. Το πιο πιθανό, όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ, είναι να μην αντιλήφθηκε εγκαίρως ότι μπήκε σε παρακαμπτήριο πιθανότατα λόγω έλλειψης συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης-φωτοσήμανσης. Οι άλλοι λόγοι όπως αναφέρουν έχουν να κάνουν με τον οδηγό (πχ να ήταν απασχολημένος μιλώντας στον διπλανό του ή στο κινητό).
*Περισσότερα στην έντυπη έκδοση των Νέων
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ζελένσκι: Ανάρτησε βίντεο από τις πρόσφατες ρωσικές επιθέσεις πριν από τη συνάντηση με τον Τραμπ
- Φενέρμπαχτσε: Τραυματίστηκε ο Ζάγκαρς και χάνει το ματς με τον Ολυμπιακό
- Ισπανία: Καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες κοντά στη Μάλαγα, στα νότια της χώρας
- Μαρινάκης: Επικοινωνιακή ρελάνς με επίκληση τη «διάθεση διαλόγου» από αγρότες – Καμία δέσμευση για τα αιτήματα
- Αλαβάνος: Το ΚΚΕ στηρίζει τον αγώνα των αγροτών γιατί είναι αγώνας επιβίωσης
- «Άλλαζα αυτοκίνητα κάθε δύο εβδομάδες»: Ο Σώτης Βολάνης δεν μετανιώνει για την ακριβότερη αγορά της ζωής του