Νέα κρίση ταράζει την Αlitalia
Από μια κλωστή κρέμεται η τύχη της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia μετά το «όχι» των εργαζομένων στο σχέδιο αναδιάρθρωσης που προβλέπει ευρύτατες περικοπές, απολύσεις και χαμηλότερους μισθούς.
Spotlight
- Ξεκίνησαν οι αποχές των μαθητών εξαιτίας των συγχωνεύσεων τμημάτων στα σχολεία
- Ξανανοίγει για χάρη της Microsoft το εργοστάσιο του χειρότερου πυρηνικού ατυχήματος στην αμερικανική ιστορία
- Εγκλωβισμένοι στα πατρικά τους οι νέοι – «Θηλιά» το υψηλό κόστος ζωής και τα υψηλά ενοίκια
- Στη Βουλή η αποκάλυψη του in για τους ελαιοπαραγωγούς – Η ερώτηση Χαρίτση και η απάντηση Τσιάρα
Από μια κλωστή κρέμεται η τύχη της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia μετά το «όχι» των εργαζομένων στο σχέδιο αναδιάρθρωσης που προβλέπει ευρύτατες περικοπές, απολύσεις και χαμηλότερους μισθούς.
Η τύχη της Alitalia κρέμεται από μια κλωστή. Το 67% των εργαζομένων απέρριψε τελικά το σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο προέβλεπε περικοπές στους μισθούς μέχρι και 20%, σχεδόν εννιακόσιες απολύσεις και πιο χαμηλούς μισθούς για όλες τις νέες προσλήψεις. Οι εργαζόμενοι είπαν «όχι». Θεώρησαν ουσιαστικά ότι δεν πρέπει να είναι οι μόνοι που θα κάνουν θυσίες, και ότι πρέπει να συμβάλουν και οι πιστωτές της εταιρίας. Το μέλλον, όμως, είναι πολύ αβέβαιο.
Η ιταλική κυβέρνηση έχει επαναλάβει με κάθε τρόπο ότι, στον ορίζοντα δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές. Κανονικά, η εταιρεία θα πρέπει να τεθεί σε καθεστώς έκτακτης διαχείρισης με στόχο την οριστική διακοπή της λειτουργίας της, ενώ υπολογίζεται ότι το ταμείο ανεργίας για τους εργαζόμενους θα κοστίσει στο ιταλικό κράτος περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Εκτός και αν υπάρξει μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, με έναν επενδυτή που να θελήσει να αγοράσει την Alitalia ή έκτακτη κρατική βοήθεια. Στην περίπτωση αυτή, όμως, μπορεί να υπάρξουν αντιρρήσεις από τις Βρυξέλλες, σε ότι αφορά τυχόν κρατική βοήθεια.
Ύστατες προσπάθειες για εξεύρεση λύσης
Τα συνδικάτα, βέβαια πιέζουν ώστε να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια. Ακόμη και οι τρεις μεγάλες συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι οποίες είχαν ταχθεί υπέρ της συμφωνίας, ζητούν τώρα να μην επιλεγεί η οδός της ουσιαστικής διάλυσης της εταιρίας.
Στα αρχικά σχέδια περιλαμβανόταν βέβαια και η δυνατότητα να πουληθεί ο ιταλικός αερομεταφορέας στη γερμανική Lufthansa, αλλά μετά από οικονομική εξυγίανση και αύξηση της παραγωγικότητας, μια διαδικασία που θα έπρεπε να διαρκέσει τουλάχιστον τρία χρόνια.
Πλέον, όμως, τα ταμεία της εταιρίας, είναι σχεδόν άδεια. Απαιτούνται επειγόντως εννιακόσια πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Διαφορετικά η Alitalia μπορεί να κλείσει ακόμη και σε τρεις εβδομάδες και οι έντεκα χιλιάδες εργαζόμενοί της να βρεθούν -μετά από είκοσι τέσσερις μήνες κρατικής στήριξης- στην ανεργία.
Aθανασία Συγγελλακη, Ρώμη
Deutsche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις