Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Θεσσαλονίκη: Μοναδικός στον κόσμο ο σταθμός του μετρό στη Βενιζέλου

Θεσσαλονίκη: Μοναδικός στον κόσμο ο σταθμός του μετρό στη Βενιζέλου

Οι ανασκαφικές εργασίες του μετρό της Θεσσαλονίκης στο σταθμό Βενιζέλου που είχαν διακοπεί από τις αρχές του 2015 ως τον Μάιο του 2016, θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι, οπότε και αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι τελικές μελέτες.

Οι ανασκαφικές εργασίες του μετρό της Θεσσαλονίκης στο σταθμό Βενιζέλου που είχαν διακοπεί από τις αρχές του 2015 ως τον Μάιο του 2016, θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι, οπότε και αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι τελικές μελέτες.

Η παρουσίαση της μελέτης με τίτλο «Σταθμός Βενιζέλου με κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί» έγινε παρουσία του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, της γενικής γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Μαρίας Ανδρεαδάκη – Βλαζάκη και του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννη Μυλόπουλου. Η μελέτη βασίζεται στα πορίσματα της Ομάδας Εργασίας που συστάθηκε στο πλαίσιο του Μνημονίου Συναντίληψης, μεταξύ των υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του δήμου Θεσσαλονίκης κι έχει εγκριθεί πρόσφατα από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου, μετά από ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Η συνεδρίαση εξελίχθηκε με τετράωρη εξαντλητική ενημέρωση, ενώ κατά την λήξη της εξετάσθηκαν «διαδικαστικά» προβλήματα που έθεσαν φορείς και αρχαιολόγοι, ως προς την ανάδειξη και των νέων αρχαιολογικών ευρημάτων που πιθανόν προκύψουν κατά τις εργασίες, το ακριβές ποσό απόκλισης από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, συγχρηματοδότηση των έργων ανάπλασης και τουριστικής προβολής της πόλης και από την περιφέρεια κ.ά., αλλά και τον δήμαρχο της πόλης να επαναλαμβάνει πως «ο πολιτισμός δεν μετριέται με κυβικά μπετόν»…

Σε τέσσερα χρόνια από σήμερα

Ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης είναι τέσσερα χρόνια από σήμερα.

Έτσι, στις αρχές του 2020 θα λειτουργήσει η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οι τεχνικές υπηρεσίες δεν είναι ακόμη σε θέση να απαντήσουν αν η γραμμή θα κινείται μέσω του σταθμού Βενιζέλου, ενώ αυτός ακόμη θα κατασκευάζεται ή θα σταματά στο σταθμό Αγ. Σοφίας (ή και σ αυτόν του Συντριβανίου στην περίπτωση που τα νέα ευρήματα, τα οποία τυχόν εντοπισθούν και εκεί, απαιτήσουν αναθεώρηση του σχεδιασμού του σταθμού), ενώ το σύνολο του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί, όπως επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, το 2021.

Ένα μήνα πριν την έναρξη των εργασιών ο αρχαιολογικός χώρος θα είναι επισκέψιμος στο κοινό της πόλης, μετά από πρόταση που έκανε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης και συντονιστής της συζήτησης, Παναγιώτης Αβραμόπουλος.

Ο σταθμός Βενιζέλου

Τα αρχαία στη στάση «Βενιζέλου» του μετρό θα διατηρηθούν σε ποσοστό 91% σε έκταση 1.313 τ.μ.

Οι επιβάτες του μετρό θα έχουν πρόσβαση από δύο σημεία στο σημερινό ύψος της διασταύρωσης των οδών Βενιζέλου και Εγνατία από την βόρεια είσοδο στην πλατεία Αλκαζάρ και από τη νότια είσοδο στην πλατεία Καπνεργάτη. Οι δύο είσοδοι θα επικοινωνούν με διάφανη πεζογέφυρα, από την οποία οι κινούμενοι σε αυτήν πολίτες, θα μπορούν να βλέπουν στο κάτω επίπεδο (-1 και -2) τα αρχαία ευρήματα.

Στο επίπεδο -3 θα βρίσκονται τα εκδοτήρια των εισιτηρίων για το μετρό και στο επίπεδο -4 (σε βάθος συνολικά 30 μέτρων από την επιφάνεια του εδάφους) θα βρίσκονται οι σήραγγες και οι αποβάθρες και στο επίπεδο -5 οι τροχιές.

Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, τα αρχαιολογικά ευρήματα σε συνδυασμό με το σταθμό του μετρό είναι μια μοναδική περίπτωση, καθώς δεν υπάρχει κάτι ανάλογο πουθενά στον κόσμο. Πρόκειται για τον μοναδικό σταθμό του μετρό στον κόσμο, ο οποίος διατηρεί αυτούσιο και ανεπηρέαστο αρχαιολογικό χώρο.

Όλοι οι χώροι του μετρό θα είναι απολύτως προσβάσιμοι σε ΑΜΕΑ.

Επεισοδιακή παρέμβαση

Η παρουσίαση έγινε με …επεισοδιακή έναρξη, καθ’ ότι καταστηματάρχης της οδού Δελφών, όπου πραγματοποιούνται εργασίες διάνοιξης σηράγγων για το μετρό, διαμαρτύρονταν έντονα ανοίγοντας μάλιστα πανό, στο οποίο αναγράφονταν: «Κύριε πρωθυπουργέ τι θα κάνετε για μας τους επαγγελματίες, που μας έχει καταστρέψει το μετρό»;

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024