Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Χαμένοι στο Πουθενά»: Η αληθινή ιστορία μιας απαγωγής...

«Χαμένοι στο Πουθενά»: Η αληθινή ιστορία μιας απαγωγής…

Ένα μικρό ελληνόπουλο απήχθη και η οικογένειά του γυρνάει τον κόσμο για να το βρει. Μια αληθινή ιστορία που πήρε 30 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ένα ντοκιμαντέρ-κολάζ οικογενειακών αναμνήσεων και ελληνικών μύθων. Ένα έργο ζωής που μάγεψε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με συμμετοχή σε πάνω από δέκα Φεστιβάλ Παγκοσμίως από το 2014 έως σήμερα. Το ντοκιμαντέρ […]

Ένα μικρό ελληνόπουλο απήχθη και η οικογένειά του γυρνάει τον κόσμο για να το βρει. Μια αληθινή ιστορία που πήρε 30 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ένα ντοκιμαντέρ-κολάζ οικογενειακών αναμνήσεων και ελληνικών μύθων. Ένα έργο ζωής που μάγεψε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με συμμετοχή σε πάνω από δέκα Φεστιβάλ Παγκοσμίως από το 2014 έως σήμερα.

Το ντοκιμαντέρ «Χαμένοι στο Πουθενά» της Αλεξάνδρας Ανθονυ, που τιμήθηκε μεταξύ άλλων και με το Βραβείο Odysseus «Καλύτερου Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ», στο Ελληνικό Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λονδίνου, το 2015, είναι μια μοντέρνα εκδοχή αρχαιοελληνικού μύθου – ένα ντοκιμαντέρ για τον ξάδερφο της σκηνοθέτιδας, τον Λουκά, ο οποίος απήχθη σε ηλικία 5 ετών από την Ελλάδα, και βρέθηκε λίγο πριν τα 16α γενέθλιά του στις ΗΠΑ.

  • «Καλύτερο Ντοκιμαντέρ για το 2015» The Fuse
  • “Μια οπτικά πλούσια, γεμάτη σασπένς βόλτα!” -INTERNATIONAL NEW YORK TIMES

Γυρισμένο σε διάστημα 30 ετών, το 97λεπτο φιλμ είναι μείγμα αρχειακού υλικού και cinéma vérité. Η αποστασιοποιημένη αφήγηση της Άνθονυ δένει τους μύθους του Οιδίποδα, του Περσέα και του Οδυσσέα με την ιστορία του Λουκά.

Η ιστορία ξεκινά στις αρχές του ’70, στη μονοκατοικία της οικογένειας Ψυχοπαιδοπούλου στη Νέα Σμύρνη. Με το που έρχεται στον κόσμο ο ξάδερφος της σκηνοθέτιδος, ο Λουκάς, γίνεται το απόλυτο κέντρο της προσοχής, όπως «αρμόζει» σε κάθε πρωτότοκο αρσενικό. Μέχρι που στα πέμπτα του γενέθλια, οι γονείς του Λουκά χωρίζουν. Κάπου εκεί, η ταινία μετατρέπεται από κολάζ Super-8 αναμνήσεων σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό. Μια μέρα η μητέρα, Αθηνά, εξαφανίζεται μαζί με το παιδί, ρίχνοντας την οικογένεια των Ψυχοπαιδόπουλων σε μια κατάσταση απελπισίας και πένθους. Κάθε προσπάθεια εντοπισμού τους πέφτει στο κενό. Ακόμη και η Ιντερπόλ εμπλέκεται στην αναζήτηση, αλλά θα χρειαστεί να περάσουν έντεκα χρόνια για να έρθει σε επαφή η μητέρα του αγοριού με τον πατέρα, ο οποίος ζητάει να πάρει πίσω το αγόρι. Ο Λουκάς δεν μιλάει ελληνικά. Μαθαίνει για την κληρονομιά του, μόλις δύο μήνες πριν από την επιστροφή στην οικογένεια, που εδώ και χρόνια ζει με την ελπίδα να τον δει ξανά.

«Με το που εντοπίστηκε το αγόρι, είπα στον εαυτό μου: “Πάρε την κάμερα και πήγαινε”», περιγράφει η Άνθονυ.

Μια αληθινή ιστορία που ήταν αρκετή για να αποτελέσει τη βάση μιας συναρπαστικής ταινίας που ισορροπεί μεταξύ της αστυνομίας και της ίντριγκας, μιας βίαιης ενηλικίωσης για τον Λουκά και την οικογένειά του. Το υλικό που χρησιμοποιείται είναι της εποχής του.

Ξεκινά με το Super 8 φιλμ, και καταλήγει στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Η 30χρονη αφήγηση κάνει το πέρασμα του χρόνου πιο απτό, πολλαπλασιάζοντας τον ενθουσιασμό και το άγχος, δίνοντας έμφαση να περάσει η εμπειρία μέσα από τα μάτια του θεατή. Ο αφοπλισμός και ξεκαρδιστικός τρόπος που οι παλαιότεροι συγγενείς χαιρετίζουν τον έφηβο πια Λουκά, όταν αυτός επιστρέφει στο σπίτι του, η θλίψη στα μάτια του, ενώ προσπαθούσε να θυμηθεί κάτι από τα παιδικά του χρόνια στην Ελλάδα, η αγωνία για το αν ή όχι ο ίδιος είναι ζωντανός.

Η σκηνοθέτιδα με ελαφρύ και διασκεδαστικό τρόπο, συνδέει την ιστορία της οικογένειάς της με την αρχαία ελληνική μυθολογία και κλασική τραγωδία και τη σύγχρονη Ελλάδα. Οι παραλληλισμοί με την αρχαιοελληνική μυθολογία συμπληρώνουν την ιστορία, παραθέτοντας παράλληλα και μια καταγραφή της μεταπολιτευτικής Ελλάδας.


  • Η ταινία είναι στα αγγλικά και ελληνικά και με ελληνικούς υπότιτλους και είναι φιλική για την οικογένεια!

ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017




Ποια είναι η σκηνοθέτιδα;

Γεννημένη στο Charleston της Νότιας Καρολίνας από Έλληνες γονείς, η 61χρονη σκηνοθέτις
Αλεξάνδρα Ανθονυ πέρασε τα παιδικά της χρόνια στην Αθήνα πριν καταλήξει στο MIT, όπου εκπαιδεύτηκε στην ορθοδοξία του vérité από τους πρωτοπόρους Richard Leacock και Ed Pincus. Έχει γυρίσει σειρά από εθνογραφικά ντοκιμαντέρ σε απόμακρα μέρη της Ελλάδας. Και παίζει τους ελληνικούς μύθους στα δάχτυλα.

Έχει εργαστεί ως συντάκτρια για τις βραβευμένες τηλεοπτικές σειρές του αμερικάνικου PBS για είκοσι χρόνια. Επίσης ως ηχολήπτρια έχει βρεθεί στην Αιθιοπία, το Μπαγκλαντές και τη Μογγολία. Διδάσκει κινηματογραφική παραγωγή στο Rhode Island School of Design USA.

Η πρώτη της ταινία «Morning Born Blindly» ολοκληρώθηκε το 1977 και αποτέλεσε τη μεταπτυχιακή εργασία της στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης: ένα εικοσάλεπτο ντοκιμαντέρ για ένα τυφλό ζευγάρι που προετοιμάζεται για το τρίτο του παιδί. Το φιλμ κερδίζει μια σειρά κορυφαίων βραβείων – μεταξύ αυτών και ένα στο σημαντικό Φεστιβάλ Super-8 του Τορόντο.

Σύντομα ξεκινά να εργάζεται ως μοντέρ στη βραβευμένη σειρά του PBS Nova «Frontline», προετοιμάζοντας παράλληλα και μια σειρά έκτακτων εκπομπών που προβάλλονται σε εθνικά και διεθνή δίκτυα. Εκεί θα κερδίσει μια σειρά από Emmy και Peabody βραβεία αλλά αναζητώντας και την περιπέτεια, θα βρεθεί ως ηχολήπτρια να συνεργάζεται με ανεξάρτητους κινηματογραφιστές στην Αιθιοπία, το Μπανγκλαντές και τη Μογγολία.

Αυτή την περίοδο η Άνθονυ ολοκληρώνει την τριλογία ταινιών της με ιστορίες οικογενειών σε κρίση στο επίκεντρό τους. Η πρώτη από αυτές, η βραβευμένη «Yaya», ολοκληρώθηκε το 1984. Ήδη ολοκληρώνει το τρίτο φιλμ «Τρεις σπόροι ροδιού».

«Με ενδιέφερε πάντα η μυθολογία και το αρχαίο θέατρο. Μεγάλωσα με αυτά, είναι κομμάτι του εαυτού μου. Καθώς σκάλιζα την ιστορία του Λουκά, ανακάλυπτα ομοιότητες με τους νεαρούς βασιλιάδες και ήρωες που θανατώνονταν ή εξορίζονταν σε βρεφική ηλικία για να μην απειλήσουν τον θρόνο. Επέστρεφαν πάντα ως ενήλικοι για να διεκδικήσουν την εξουσία ή τη θέση τους στην οικογένεια».

Σύμφωνα με την ίδια, «όλοι όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο του ντοκιμαντέρ αντιμετωπίζουν το κρίσιμο ερώτημα του πότε ακριβώς είναι η κατάλληλη στιγμή για να μπει το τέλος ή πότε το έργο θεωρείται όντως ολοκληρωμένο – στην πραγματική ζωή όμως η ζωή δε σταματάει με ένα δραματικό γεγονός. Το στοιχείο του χρόνου, τόσο στην ιστορία όσο και στη διαδικασία παραγωγής, έγινε σε πρώτη φάση ένα απαραίτητο στοιχείο μιας και χρειαζόμουν επενδυτές και μετά μια εντελώς συνειδητή επιλογή. Το πέρασμα του χρόνου μας δίνει την ευκαιρία να δούμε πως αλλάζουν τα πράγματα και γινόμαστε τελικά μάρτυρες μιας πιο ολοκληρωμένης εικόνας για τη ζωή και την εξέλιξη κάποιου».

«LOST IN THE BEWILDERNESS» – «ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ»

Ντοκιμαντέρ, Βιογραφικό, Ελλάδα, 2014, (Διάρκεια 99΄)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ- ΣΕΝΑΡΙΟ- ΑΦΗΓΗΣΗ
ΚΑΜΕΡΑ, ΗΧΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΝΘΟΝΥ
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ: JOSH FOISEY
ΝΟΜΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: KAREN SHATZKIN,
STELIOS MICHALOPOULOS
ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ-ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ: ΧΡΥΣΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ: MELIA SNODGRASS


Facebook της ταινίας: https://www.facebook.com/LostintheBewildernessFilm?ref=hl

entertainment.in.gr

Sports in

Σπανούλης: H ζημιά από έναν πρώην συμπαίκτη του (vid)

Ο Σπανούλης ήταν αδύνατο να του βάλει φρένο και ο Σερμαντίνι με αυτό το περίεργο στυλ έφτασε τους 21 πόντους, έχοντας 7/8 δίποντα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024