H νέα γενιά του Α1 δοκιμάζει τις αντοχές της στο κρύο του σκανδιναβικού κλίματος δίνοντας έτσι για πρώτη φορά την ευκαιρία παρατήρησής του, ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου.

Αν και οι πρώτες εικόνες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια εξαγωγής συμπερασμάτων για την αισθητική του, μάλλον θα πρέπει να εκλάβουμε ως δεδομένο ότι η Audi θα ακολουθήσει την πάγια εξελικτική της πολιτική ως προς τη σχεδίασή του.

Έτσι το νέο Α1 δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί ριζικά σε σχεδιαστικό επίπεδο, διατηρώντας τις γνώριμες αναλογίες του και την τυπικά Audi αισθητική σε μια πιο φρέσκια –εννοείται- προσέγγιση με δεδομένο και ότι το γερμανικό supermini αναμένεται στα τέλη του 2018.

Όπως και να έχει πάντως, μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει ήδη ορισμένες διαφορές όπως οι ψηλότερα τοποθετημένοι καθρέφτες, μια λίγο διαφορετική γραμμή οροφής που μεταβάλλει και το «περίγραμμα» των παραθύρων, ενώ κάτι παραπάνω από δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται μια μεγαλύτερη γρίλια καθώς και τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα σε ό,τι αφορά το πίσω τμήμα.

Ανεξαρτήτως σχεδίασης το σίγουρο είναι ότι η Αudi σχεδιάζει να οδηγήσει το A1 ακόμα πιο upmarket ξεχωρίζοντας στην πολυπληθή αγορά των supermini με το αδιάψευστο premium άγγιγμά της το οποίο στην περίπτωση της νέας γενιά θα είναι ακόμα πιο αισθητό.

Έτσι, το νέο Α1 θα φιλτράρει τεχνολογία και εφαρμογές από τις μεγαλύτερες προτάσεις της Audi, συμπεριλαμβάνοντας στο εξοπλιστικό του παλμαρέ από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit και τα προηγμένα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης έως υψηλότερης ποιότητας υλικά και «εξωπραγματικές» για τη κατηγορία επιλογές.

Πίσω από τις μεταλλικές του επιφάνειες, θα βρεθεί μια τροποποιημένη, μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB η οποία και θα πλαισιωθεί με νέους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους turbo κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με έμφαση στην αποδοτικότητα χωρίς βέβαια να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα η ισχύς. Έτσι στη βάση της γκάμας αναμένεται να βρεθεί ένα αποδοτικό τρικύλινδρο σύνολο 1,0 λίτρου ενώ στον «αντίποδα» ένα ακόμα ισχυρότερο S1 χωρίς διόλου να αποκλείεται και η είσοδος μιας plug-in υβριδικής έκδοσης στην γκάμα.

Μια άλλη αλλαγή που θα συνοδεύσει τη νέα γενιά του Α1 θα είναι ο τόπος κατασκευής του μιας και το νέο supermini θα βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου του γερμανικού ομίλου στο Martorell αντί του βελγικού εργοστασίου στις Βρυξέλλες όπου παράγεται σήμερα.

AUTOMEDIA