Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Seat Ateca: Το σύνθημα της αντεπίθεσης

Seat Ateca: Το σύνθημα της αντεπίθεσης

Η Seat αποκτά το πρώτο SUV στην ιστορία της και την ίδια στιγμή μια πρόταση ικανή να την βγάλει μια για πάντα από τη σκιά της VW.

Γιάννης Αδάναλης

Σύμφωνα με τον Luca de Meo, τον επικεφαλής της Seat με την πολύχρονη θητεία στο πάλαι ποτέ κραταιό Fiat Group, το Ateca αποτελεί την αρχή μιας νέας στρατηγικής, η οποία πρόκειται να οδηγήσει στην περαιτέρω βελτίωση τόσο της εικόνας του ισπανού κατασκευαστή όσο και των οικονομικών μεγεθών του.

Όλοι μιλούν για τον τρίτο πυλώνα που έρχεται να τοποθετηθεί δίπλα στα Ibiza και Leon ώστε να εξασφαλίσει στη Seat ένα διακριτό ρόλο, πρωτίστως στο εσωτερικό του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών VW και δευτερευόντως στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η αποστολή του Ateca, του πρώτου SUV στην ιστορία της ισπανικής φίρμας, δεν είναι εύκολη. Με μήκος 4,36 μέτρων καλείται να καλύψει το κενό που αφήνουν στην γκάμα της Seat ο τερματισμός της παραγωγής κάθε είδους πολυμορφικής πρότασης, αλλά και την ίδια στιγμή να δικαιολογήσει τη θέση του στην καρδιά της κατηγορίας των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Τα αριθμητικά δεδομένα είναι με το μέρος του. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και τον άκρως δυναμικό σχεδιασμό, οι χώροι στον θάλαμο επιβατών εξασφαλίζουν ένα σημαντικό προβάδισμα σε σχέση τουλάχιστον με τον βασικό ανταγωνιστή του που δεν είναι άλλο από το Nissan Qashqai.

O όγκος του διαμερίσματος αποσκευών ξεκινά από τα 510 λίτρα (485 λίτρα στην περίπτωση των τετρακίνητων εκδόσεων) ενώ ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι αρκετός ώστε να φιλοξενήσει με άνεση δύο ή ακόμα και τρεις ενήλικες.

Σε επίπεδο σχεδιασμού, το cockpit του Αteca ακολουθεί το παράδειγμα του μέχρι σήμερα γνωστού Leon. Oι πιο παρατηρητικοί, ωστόσο, ίσως εντοπίσουν κάποιες παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν ώστε να ενισχυθεί η αντιληπτή ποιότητα.

Στοιχεία του προαιρετικού, κατά κύριο, εξοπλισμού, όπως οι επενδύσεις Alcantara χαρίζουν στον θάλαμο επιβατών του Ateca την απαραίτητη… αίγλη αλλά και τη σιγουριά όταν πρόκειται για τις προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει στη φαρέτρα του το ισπανικό SUV.

Μετά το Leon, το Ateca γίνεται η δεύτερη πρόταση της Seat που βασίζεται στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα του ομίλου VW που έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία MQB.

Μια πλατφόρμα που πέρα από την χαρακτηριστική ευελιξία που προσφέρει ως προς την υιοθέτηση νέων και πολύ διαφορετικών μεταξύ τους τεχνικών λύσεων, εξασφαλίζει τον θεαματικό περιορισμό του συνολικού βάρους.

Κάπως έτσι, λοιπόν, το Ateca υπερβαίνει μόλις κατά 80 κιλά το βάρος του Leon, απαντώντας σε όσους αμφισβητούν την επιλογή της Seat να τοποθετήσει κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου.

Οι 115 ίπποι και τα 200 Nm ροπής ίσως ακούγονται «λίγα» για τα δεδομένα ενός μικρομεσαίου SUV, ωστόσο, στην πράξη ο παραπάνω συνδυασμός αποδεικνύεται εξαιρετικός.

Πάνω από την έκδοση βενζίνης του 1,0 λίτρου τοποθετείται ο 1.400άρης TSI με το σύστημα αδρανοποίησης κυλίνδρων και ισχύ 150 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις ενώ συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη.

Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου, την αρχή κάνει ο γνωστός TDI κινητήρας των 1,6 λίτρων με απόδοση 110 ίππων. Από εκεί και πέρα ο λόγος περάσει στα δίλιτρα σύνολα των 150 και 190 ίππων.

Ανεξαρτήτως διαμόρφωσης, το Ateca αποδεικνύει πως όχι μόνο έχει λόγο ύπαρξης στην γκάμα της Seat αλλά επιτυγχάνει να συνδυάσει χαρακτηριστικά που λείπουν από τις περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας του.

Το δυναμικότερο σχεδιαστικό προφίλ υποστηρίζεται από την παρουσία του στην άσφαλτο, καθώς παρά την απόσταση των περίπου 17 εκατοστών που το χωρίζει από το έδαφος έχει διατηρήσει των κώδικα συμπεριφοράς ενός απολύτως ισορροπημένου hatchback.

Σε ό,τι αφορά τέλος στις εκτός δρόμου ικανότητές, οι τετρακίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (αντί για ημι-άκαμπτο άξονα), Haldex 5η γενιάς που μεταφέρει ως και το 50% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς αλλά και σύστημα ελέγχου κατάβασης, υποστηρίζοντας επαρκώς τον διττό προσανατολισμό ενός απολύτως σύγχρονου SUV.

Το Seat Ateca διατίθεται ήδη στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από τα 19.950 ευρώ για την έκδοση βενζίνης του 1,0 λίτρου και από τα 23.850 ευρώ για την έκδοση την κίνηση της οποίας φροντίζει ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024