Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Audi TTS 2016: Μονόπρακτο

Audi TTS 2016: Μονόπρακτο

Θα μπορούσε να αρκεστεί στον ρόλο ενός premium coupe, ωστόσο με τους 310 ίππους, το σύστημα τετρακίνησης και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το TTS προσφέρει με την ίδια απλότητα κορυφαίες επιδόσεις.

Γιάννης Αδάναλης

Εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο -προφανώς υπερτροφοδοτούμενο- κινητήρα βενζίνης απόδοσης 310 ίππων, διαθέτει τα διακριτικά quattro και την ικανότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα.

Το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων δεν αφήνει περιθώρια λάθους, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ το δικαίωμα να νιώσεις άβολα και η «πολεμική» θέση οδήγησης την ευκαιρία να αμφισβητήσεις τον χαρακτήρα του.

Μπορεί τo ΤΤS να μην αποτελεί την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του γερμανικού coupe –αυτή έρχεται με τα διακριτικά RS και τους 400 ίππους ενός πεντακύλινδρου TFSI κινητήρα 2,5 λίτρων- αυτό, ωστόσο, ελάχιστα μειώνει την αξία του στην άσφαλτο.

Η εικόνα του απέχει από το να χαρακτηριστική υπερβολική, καθώς οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος δείχνουν απόλυτα στοχευμένες.

Τα απαραίτητα, για μια πρόταση υψηλών επιδόσεων, αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν σεβαστεί τη χαρακτηριστική σιλουέτα του αμαξώματος, χαρίζοντας παρ’ όλα αυτά την ένταση που λείπει από τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του αυτοκινήτου.

Το κάδρο συμπληρώνουν τα δύο ζεύγη των απολήξεων της εξάτμισης και οι ζάντες αλουμινίου διαμέτρου 18 ιντσών, στο εσωτερικό των οποίων μπορείς με ευκολία να διακρίνεις τα εντυπωσιακά σε μέγεθος δισκόφρενα.

Η ισορροπία είναι εκείνη που χαρακτηρίζει και το cockpit. Η Audi το ονομάζει virtual με αφορμή την TFT οθόνη των 12,3 που έχει πάρει τη θέση του πίνακα οργάνων φιλοξενώντας όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που σχετίζονται είτε με την κίνηση του αυτοκινήτου είτε με τη λειτουργία των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Ο μίνιμαλ σχεδιασμός και ο συνειδητός περιορισμός του αριθμού των διακοπτών -ακόμα και τα χειριστήρια του κλιματισμού ενσωματώνονται στους κεντρικούς αεραγωγούς- ενισχύουν την αίσθηση της ποιότητας, επιβάλλοντας να προσπεράσεις την… αστοχία υλικού στο αριστερό τμήμα του καθίσματος του οδηγού.

Μιλώντας για τα καθίσματα, όπως σε κάθε Audi TT έτσι και στο σημερινό, η πίσω σειρά είναι ξεκάθαρα βοηθητική. H πρόσβαση σε αυτή αποτελεί μια μικρή δοκιμασία, ανάλογη εκείνης που επιφυλάσσει ο λιγοστός χώρος για τα κάτω άκρα και το κεφάλι των πίσω επιβατών.

Αυτός ενδεχομένως είναι και ο μοναδικός συμβιβασμός που επιβάλλει το γερμανικό coupe των 310 ίππων, καθώς με αφετηρία τον περαιτέρω περιορισμό του συνολικού βάρους υποστηρίζει με την ίδια επάρκεια όποιον ρόλο και αν του αναθέσεις.

Χαμηλότερο βάρος σημαίνει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, αποτελεσμαστικότερη διαχείριση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, υψηλότερες επιδόσεις αλλά και καλύτερο έλεγχο του πλαισίου.

Αν στα παραπάνω προσθέσεις την ασφάλεια που χαρίζει στα δύσκολα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και την αποτελεσματικότητα του εξατάχυτου s tronic, τότε δεν απέχεις από την περιγραφή ενός αυτοκινήτου που κάνει τα εύκολα δύσκολα χωρίς να απαιτεί την παραμικρή προσπάθεια από τον οδηγό του.

Σε χαλαρούς ρυθμούς και με επιλεγμένο το πρόγραμμα «efficiency» μέσω του drive select, το TTS προσφέρει μια απρόσμενα… χαλαρή εμπειρία οδήγησης. Παρά τους 310 ίππους και τα 380 Nm ροπής, η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε μονοψήφια νούμερα. Με ή χωρίς τη συμβολή του άμεσου και αποτελεσματικού συστήματος start&stop

Με τη σειρά της, η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ ανταποκρίνεται στις προκλήσεις τις ελληνικής ασφάλτου, παράγοντας στην περίπτωση του πίσω άξονα τουλάχιστον περισσότερο θόρυβο παρά κραδασμό -στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Φυσικά η επιτυχία του TTS δεν θα μπορούσε να στοιχειοθετηθεί πάνω στην άνεση που είναι ικανό να προσφέρει σε αστικές ή περιαστικές διαδρομές αλλά στον τρόπο με τον οποίο δίνει συνέχεια σε μια παράδοση σχεδόν δύο δεκαετιών.

Περνώντας από το efficiency στο comfort και από εκεί στο auto και στο dynamic, κινητήρας, κιβώτιο, διαφορικό και ανάρτηση αποκτούν έναν διαφορετικό, σαφώς επιθετικότερο προσανατολισμό.

Η απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως και το «γύρισμα» του εξατάχυτου s tronic στη χειροκίνηση διαμόρφωση σχεδόν επιβάλλεται ώστε να μπορείς να μιλήσεις με μεγαλύτερη ασφάλεια για τις δυνατότητες πλαισίου-κινητήρα.

Από τη στιγμή, πάντως, που θα αυξήσεις τον ρυθμό σου ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης οδηγεί ένα μέρος της διαθέσιμης στον πίσω άξονα.

Προληπτικά, πολύ πριν αισθανθείς την ανάγκη εμπλοκής των πίσω τροχών, πολύ πριν το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθηση παρέμβει εξίσου άμεσα και καθοριστικά επιβραδύνοντας του δύο εσωτερικούς τροχούς υπερασπιζόμενο την τροχιά σου.

Η αλήθεια είναι ότι με το TTS δεν χρειάζεται να ρισκάρεις ώστε να κινηθείς γρήγορα. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις ώστε να τιθασεύσεις την ορμή του. Αρκεί φυσικά να σεβαστείς το γεγονός ότι «κάθεσαι» πάνω σε 310 υπερτροφοδοτούμενους ίππους και να δείξεις την απαραίτητη υπομονή στο γκάζι.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι από στροφή σε στροφή αποκτάς την ωριμότητα και την εμπειρία που σε κάνουν πιο αποτελεσματικό, λιγότερο φλύαρο, το ίδιο ενθουσιώδη.

Η απάντηση στην ερώτηση «γιατί TTS;» και όχι κάποια άλλη γερμανική ή μη υπερδύναμη, βρίσκεται ακριβώς εκεί. Στην ευκολία που το τετρακίνητο coupe των 310 ίππων σε κάνει να μαθαίνεις από τα λάθη σου χαρίζοντας ακόμα και στον πιο άπειρο οδηγό το σθένος και την αυτοπεποίθηση να κινηθεί πάνω από τις πραγματικές δυνατότητές του.

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Στέψη ή επιστροφή στον Ρέντη;

Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός αναμετρώνται στο Μετς σήμερα Τετάρτη (24/4, 17:30) για τον τέταρτο τελικό της Volley League γυναικών, με τις «ερυθρόλευκες» να προηγούνται 2-1

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024