Τσουνάμι φόρων σε αμόλυβδη, ντίζελ και φυσικό αέριο
Καταιγίδα έρχεται για νοικοκυριά και βιομηχανία εφόσον επαληθευτούν τα σενάρια για αυξήσεις στους φόρους σε βενζίνη, ντίζελ, υγραέριο και φυσικό αέριο που θα επιβαρύνουν τόσο τους οικογενειακούς όσο και επιχειρηματικούς προϋπολογισμούς.
Spotlight
Το σενάριο αύξησης στο υγραέριο επιβεβαίωσε χθες από τη Βουλή και ο Σκουρλέτης. Αύξηση του φόρου συζητείται και για το φυσικό αέριο και εφόσον επαληθευτεί θα είναι ό,τι χειρότερο για την εναπομείνασα βαριά βιομηχανία της χώρας που πασχίζει να σταθεί όρθια απέναντι στον ανταγωνισμό φθηνότερων χωρών. Πόσω μάλλον, όταν όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές στην ΕΕ των 28 (τρίτη το α’ εξάμηνο 2015).
Σε μια στιγμή που η διείσδυση του φυσικού αερίου στην Αττική αυξάνεται, βοηθούμενη και από την αρκετά χαμηλότερη τιμή του από πέρυσι (-19% στον οικιακό τομέα, -25% στο βιομηχανικό), «η πρόταση για αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει τη βιομηχανία, τον οικιακό τομέα, θα μειώσει την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων και το κίνητρο των καταναλωτών για στροφή στο αέριο».Τάδε έφη, κατά τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ΕΠΑ Αττικής (51% ΔΕΠΑ, 49% Shell), ο γενικός διευθυντής Χρήστος Μπαλάσκας.
Εκτιμά ότι αποτελεί μονόδρομο για να ενισχυθεί η διείσδυσή του. Σύμφωνα με τη πρόταση που έχει αποσταλεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αιτούμενο κονδύλι 75 εκατ. ευρώ θα ωφεληθούν 135.000 επιπλέον νοικοκυριά, οδηγώντας σε διείσδυση του αερίου από το 36% σήμερα στο 49%.
Γιώργος Φιντικάκης
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις