Αγγελική Στελλάκη

Έξι νέες ταινίες προβάλλονται αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες. Όλες αποτελούν ενδιαφέρουσες σινεφίλ επιλογές, αρκετές (όπως το «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» και «Το Μάθημα») βραβευμένες σε διοργανώσεις και Φεστιβάλ, ενώ άλλες -όπως το «Suntan» του Αργ.Παπαδημητρόπουλου- έχουν αποσπάσει πολύ καλές κριτικές στο εξωτερικό.

Η ταινία του Παπαδημητρόπουλου, καθώς και το υποψήφιο για Όσκαρ «Στην Αγκαλιά του Φιδιού» είναι οι ταινίες που ξεχωρίζουν, σε μία κινηματογραφική εβδομάδα που περιλαμβάνει επίσης το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «10 Cloverfield Lane», τη νέα ταινία του Αλεξάντρ Σοκούροφ «Η Κιβωτός των Ανθρώπων» και το «Έντι ο Αετός», αθλητική κωμωδία με τον Χιού Τζάκμαν και τον Τάρον Έτζερτον του «Kingsman».

Suntan

(3,5/5)

Ο Κωστής είναι ο νέος γιατρός της Αντιπάρου. Το χειμώνα το νησί είναι ερημικό και μάλλον καταθλιπτικό, αλλά το καλοκαίρι μεταμορφώνεται και γεμίζει ζωή. Ο Κωστής συναντά την Άννα και την παρέα της και ζει πρωτόγνωρες εμπειρίες. Τα πράγματα, όμως, αλλάζουν όταν οι νέοι του φίλοι αρχίζουν να μην του δίνουν και τόση σημασία. Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (Wasted Youth, Bank Bang) κινηματογραφεί με υπέροχο τρόπο το ελληνικό καλοκαίρι: τα γυμνά ή ημίγυμνα κορμιά, τη θάλασσα, τον ήλιο. Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκεται το ίδιο το σώμα: O Παπαδημητρόπουλος ασχολείται με τη νεανική ζωντάνια, αλλά και με την παρακμή του σώματος, καθώς και με την (αιώνια) επιθυμία του να είσαι νέος. Ο ρόλος του Κώστη ταιριάζει πολύ στον Μάκη Παπαδημητρίου, αλλά είναι η Έλλη Τρίγγου εκείνη που ξεχωρίζει στον ρόλο της Άννας.

Σκηνοθεσία: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Μάκης Παπαδημητρίου, Έλλη Τρίγγου, Σύλλας Τζουμέρκας




Στην Αγκαλιά του Φιδιού

(3,5/5)

Βασισμένη στα ταξιδιωτικά ημερολόγια δύο εξερευνητών -ενός Γερμανού και ενός Αμερικάνου-, ο σκηνοθέτης Σίρο Γκέρα πραγματοποιεί ένα ταξίδι στον Αμαζόνιο. Οι δύο χαρακτήρες, ο Θίοντορ Κοχ Γκράμπεργκ και ο Ρίτσαρντ Έβανς επισκέπτονται τον Αμαζόνιο με διαφορά δεκαετιών, αναζητώντας ένα φυτό που θεωρείται ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Συναντούν έναν σαμάνο, τον τελευταίο επιζώντα της φυλής του. Ο Γκέρα πραγματοποιεί ένα λυρικό οδοιπορικό, χρησιμοποιώντας ασπρόμαυρη φωτογραφία για να τονίσει την ομορφιά του τοπίου και των ιθαγενών κατοίκων του και να εντείνει την αίσθηση της επικείμενης καταστροφής. Ένα περιβαλλοντικό μανιφέστο που δεν ασχολείται με την καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλά νοσταλγεί την ομορφιά και τη σοφία του παρελθόντος. Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Σκηνοθεσία: Σίρο Γκέρα
Πρωταγωνιστούν: Γιαν Μπγιοβέτ, Μπριόν Ντέιβις, Νίλμπιο Τόρες, Αντόνιο Μπολιβάρ




Το Μάθημα

(3/5)

Βουλγαρο-ελληνική παραγωγή που έφτασε να διεκδικεί βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Δασκάλα διαπιστώνει ότι μέσα στην σχολική αίθουσα, υπάρχει ένας «κλέφτης». Αποφασίζει να ανακαλύψει ποιος είναι και να του δώσει ένα μάθημα για το τι είναι σωστό και τι λάθος. Την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζει η ίδια τα δικά της διλήμματα, καθώς η οικογένειά της βρίσκεται υπερχρεωμένη. Νατουραλιστικό κοινωνικό σινεμά, που στοχάζεται πάνω στην ίδια την έννοια της διδασκαλίας, καθώς και στο τι κάνεις όταν κάθε τι στο οποίο πιστεύεις μοιάζει να χάνεται. Εξαιρετική η Μαργκίτα Γκόσεβα στον ρόλο της Ναντζέντα.

Σκηνοθεσία: Κριστίνα Γκρόζεβα, Πέταρ Βαλτσάνοφ
Πρωταγωνιστούν: Μαργκίτα Γκόσεβα, Ιβάν Μπάρνεφ, Ιβάν Σάβοφ




Η Κιβωτός των Ανθρώπων (Francofonia)

(3/5)

Σε ένα μείγμα ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, ο σπουδαίος ρώσος δημιουργός Αλεξάντρ Σοκούροφ μπαίνει μέσα στο Λούβρο για να μάθει τι συνέβη στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ο κόμης Βολφ Μέττερνιχ και ο γάλλος διευθυντής του Λούβρου Ζακ Ζογιάρ αποφάσιζαν για την τύχη του Μουσείου και των εκθεμάτων του. Το αποτέλεσμα είναι ένας ποιητικός στοχασμός για την τέχνη, το παρελθόν και το μέλλον, την ιστορία, με τον Σοκούροφ να επιχειρεί να ζωντανέψει τα έργα τέχνης και τα επίκαιρα του παρελθόντος μπροστά στα μάτια του θεατή. Ο ελληνικός τίτλος παραπέμπει ευθέως στη «Ρωσική Κιβωτό», ένα μονοπλάνο του Σοκούροφ μέσα στο Μουσείο Ερμιτάζ. Ίσως ένα από τα στοιχεία που ξενίζουν τον θεατή είναι η συνομιλία του σκηνοθέτη με έναν ναυτικό που μεταφέρει έργα τέχνης από το μουσείο.

Σκηνοθεσία: Αλεξάντρ Σοκούροφ




10 Cloverfield Lane

(3/5)

Ποιος είναι ο εχθρός; Αυτό το ερώτημα βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας που βρίσκει μία νεαρή Αμερικανίδα να είναι κλεισμένη σε ένα καταφύγιο μετά από ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο. Ο Χάουαρντ, ο άνδρας που την κρατά, τής λέει ότι συνέβη μία χημική επίθεση και ότι ο αέρας εκτός καταφυγίου δεν είναι ασφαλής. Ποια είναι, όμως, η αλήθεια; Εάν ο τίτλος της ταινίας κάτι σάς θυμίζει, αυτό είναι γιατί το 2008 είδαμε στις αίθουσες το Cloverfield μία ταινία σε παραγωγή Τζ.Τζ.Άμπραμς. Φαινομενικά οι ταινίες δεν έχουν καμία σχέση. Το «10 Cloverfield Lane» έχει στόχο να εξετάσει το καθεστώς του τρόμου υπό ακραίες καταστάσεις. Είναι ένα καλοφτιαγμένο θρίλερ, με ένταση που σε κρατάει στην άκρη της καρέκλας σου σε όλη τη διάρκειά της, καλοσχηματισμένους χαρακτήρες και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα. Εάν το τέλος σας φανεί… ασύνδετο με τα προηγούμενα, σκεφτείτε το Cloverfield του τίτλου. Εξαιρετικός και «δυσοίωνος» ο Τζον Γκούντμαν.

Σκηνοθεσία: Νταν Τράχτενμπεργκ
Πρωταγωνιστούν: Τζον Γκούντμαν, Μέρι Ελίζαμπεθ Γουινστέντ, Τζον Γκάλαχερ Τζ.




Έντι ο Αετός

(2/5)

Η πραγματική ιστορία του Μάικλ «Αετού» Έντουαρντς, ο οποίος παρά τις κακές του επιδόσεις στον αθλητισμό κατάφερε να φτάσει στους Ολυμπιακούς Κανόνες του Κάλγκαρι και να γίνει διάσημος ως ο άνθρωπος που παρά τις αντιξοότητες επέμενε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Σε μία εποχή που τα σκάνδαλα ντόπινγκ διάσημων αθλητών αποτελούν καθημερινό φαινόμενο, η ταινία στοχάζεται πάνω στο πραγματικό Ολυμπιακό πνεύμα. Παραδοσιακή σε αφήγηση και σκηνοθεσία, αποτελεί μία feelgood επιλογή, με μία ενδιαφέρουσα ερμηνεία από τον Τάρον Έτζερτον (Kingsman).

Σκηνοθεσία: Ντέξτερ Φλέτσερ
Πρωταγωνιστούν: Τάρον Έτζερτον, Χιού Τζάκμαν, Τζιμ Μπρόουντμπεντ




Το Λευκό Πραξικόπημα

Το ντουέτο των γερμανών σκηνοθετών Χαϊνόφσκι και Σόιμαν εφάρμοσε ιδιαίτερες μεθόδους έρευνας για να ολοκληρώσει αυτήν την ταινία, που αγγίζουν τα όρια του κινηματογραφιστή-αντάρτη-ντετέκτιβ-ηθοποιού, αφού ένα μεγάλο μέ­ρος του υλικού έχει κινηματογραφηθεί είτε κρυφά, είτε ξεγελώντας τις χουντικές αρχές για την ιδιότητα ή τα ιδεολογικά πιστεύω των σκηνοθετώνΔεν ακολουθούν ένα στείρο διδακτισμό αλλά προσπαθούν να αναπτύξουν όσο γί­νεται πιο διαλεκτικά τα επιχειρήματά του, μέσα από το πλούσιο υλικό που έχει στη διάθεσή του και την αντιπα­ράθεση του ιστορικού παρελθόντος της Χιλής με τις μέρες της κυβέρνη­σης Αλιέντε κι εκείνες που θ’ ακο­λουθήσουν το πραξικόπημα της χούν­τας.





  • Μάθετε περισσότερα για τις νέες ταινίες

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ