Η προβλήτα που «γέρνει», με φόντο την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
Δεν είναι παλάτι χτισμένο στην άμμο, είναι όμως μια προβλήτα χτισμένη πάνω σε ένα ναυάγιο. Ο λόγος για την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που όπως όλα δείχνουν θεμελιώθηκε πάνω στο ναυάγιο του «Αγιος Νεκτάριος». Η προβλήτα υπέστη καθίζηση, και το ΤΑΙΠΕΔ ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία θα έχει κόστος, τόσο σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, όσο και λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.
Spotlight
-
Συνέταιροι με το κράτος - Σε φόρους και εισφορές το 37,5% του μισθού
-
Άρχοντας των κρίκων: Ο Λευτέρης Πετρούνιας δείχνει τα επτά δαχτυλίδια του (vid)
-
Πώς νιώθουν οι Έλληνες για την επταετία της χούντας; - Ποιοι τη θεωρούν «λαμπρή περίοδο» της ιστορίας;
-
Οι καταλήψεις πανεπιστημίων των ΗΠΑ υπέρ της κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα σαρώνουν την χώρα
Δεν είναι παλάτι χτισμένο στην άμμο, είναι όμως μια προβλήτα χτισμένη πάνω σε ένα ναυάγιο. Ο λόγος για την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που όπως όλα δείχνουν θεμελιώθηκε πάνω στο ναυάγιο του «Αγιος Νεκτάριος» το οποίο δεν ανεκλύστηκε όπως θα έπρεπε.
Η προβλήτα υπέστη καθίζηση, και το ΤΑΙΠΕΔ ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία θα έχει κόστος, τόσο σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, όσο και λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο τεχνικός σύμβουλος που όρισε το ΤΑΙΠΕΔ για να εξετάσει το πρόβλημα εκτίμησε ότι η αποκατάσταση του δαπέδου, των σιδηροτροχιών και των γερανογεφυρών του ΟΛΠ, που υπέστησαν ζημιές λόγω της καθίζησης, θα στοιχίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Εκτός αυτού, η ζημιά για τον Οργανισμό είναι μεγαλύτερη, καθώς περιορίστηκε η δυναμικότητα μεταφοράς εμποροκιβωτίων και επλήγη η αξιοπιστία του, την ώρα που ανοίγουν οι προσφορές για την ιδιωτικοποίησή του.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προ ετών για το έργο δαπανήθηκαν περίπου 70 εκατ. ευρώ και προκειμένου να χρηματοδοτηθεί, ο ΟΛΠ είχε προχωρήσει σε δανεισμό.
Η Προβλήτα Ι ανήκει στον ΟΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ βρίσκονται υπό τη διαχείριση της κινεζικής Cosco, που έχει καταθέσει (πιθανότατα) τη μοναδική προσφορά για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Το ζήτημα λαμβάνει διαστάσεις λόγω της συγκυρίας, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα πρέπει να επενδύσει για την αποκατάσταση του Προβλήτα Ι.
Με επιστολή του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ζητά από το ΔΣ του ΟΛΠ να προχωρήσει σε αγωγές και να διερευνηθούν οι τυχόν αστικές ή ποινικές ευθύνες όσων εμπλέκονται στην κατασκευή και παραλαβή του έργου.
Η υπόθεση αναμένεται να παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη, ενώ έρευνα διεξάγει και το Σώμα Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις