Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Όλγα Κεφαλογιάννη: «Οι επιτυχίες κατακτώνται με κόπο και τρόπο»

Όλγα Κεφαλογιάννη: «Οι επιτυχίες κατακτώνται με κόπο και τρόπο»

Αντίθετη σε ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή δηλώνει η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Μιλώντας στο in.gr, αναφέρεται στα αποτελέσματα της πολιτικής που εφαρμόστηκε επί δυόμισι χρόνια στον τομέα της αρμοδιότητάς της και τονίζει αφενός ότι οι θυσίες δεν πρέπει να πάνε χαμένες και αφετέρου ότι οι προσπάθειες, σε όποιον τομέα και αν γίνονται, δεν αποδίδουν σε μία ημέρα και δεν είναι ευκαιριακές.

Αντίθετη σε ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή δηλώνει η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Μιλώντας στο in.gr, αναφέρεται στα αποτελέσματα της πολιτικής που εφαρμόστηκε επί δυόμισι χρόνια στον τομέα της αρμοδιότητάς της και τονίζει αφενός ότι οι θυσίες δεν πρέπει να πάνε χαμένες και αφετέρου ότι οι προσπάθειες, σε όποιον τομέα και αν γίνονται, δεν αποδίδουν σε μία ημέρα και δεν είναι ευκαιριακές.

Θα θέλαμε, κατ’ αρχάς, να σας ζητήσουμε να αναφερθείτε εν συντομία στους κύριους άξονες της στρατηγικής που ακολουθήσατε ως υπουργός Τουρισμού τα τελευταία δυόμισι χρόνια, αλλά και στα σημαντικότερα αποτελέσματα σε θεσμικό και νομοθετικό επίπεδο κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Επιγραμματικά, θα έλεγα ότι στοχεύσαμε σε ποιότητα, υποδομές, εξωστρέφεια, προβολή. Βέβαια, υπήρχαν και πολλά άλλα, καθώς -πρέπει να σας τονίσω- η προσπάθειά μας –η στρατηγική μας, όπως αναφέρετε- δεν είναι στατική. Αντίθετα, διευρύνεται και εμπλουτίζεται με νεότερα στοιχεία. Συνθέτουμε και δημιουργούμε έχοντας σταθερές και μεταβλητές. Ο τουρισμός απαιτεί επιστημονικότητα. Έτσι κινηθήκαμε και συνεχίζουμε.

Τώρα σε θεσμικό επίπεδο η πρόοδος θα έλεγα ότι είναι: η νέα τουριστική νομοθεσία, όπως διαμορφώθηκε μέσα από δύο νόμους, το χωροταξικό του τουρισμού, η ενίσχυση της Ελλάδας –ως brand- στο εξωτερικό, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος, η αναβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, που θα επιτευχθεί μέσα από το νέο ΕΣΠΑ και άλλες διαδικασίες που σχετίζονται με την ενίσχυσή της. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες παράμετροι που δώσαμε βάρος από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε να δίνουμε, όπως για παράδειγμα η υιοθέτηση κάθε τεχνολογικής δυνατότητας για την προβολή του ελληνικού τουρισμού και τη δημιουργία νέων αγορών.

Κατά γενική ομολογία, το 2014 υπήρξε μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, που κατάφερε να συνεισφέρει πάνω από το 20% του ΑΕΠ της χώρας μας. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις του Υπουργείου για την τουριστική κίνηση του 2015;

Πιστεύω ότι έχουν δημιουργηθεί οι βάσεις για να πάμε καλύτερα. Ήδη τα μηνύματα είναι θετικά και εμείς εργαζόμαστε καθημερινά. Εφαρμόζουμε το σχέδιο αυτό που απέδωσε και το οποίο εμπλουτίζουμε με νέα στοιχεία. Οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για νέα άνοδο. Ωστόσο, είναι πλέον κατανοητό από όλους ότι ο τουρισμός είναι ευαίσθητος κλάδος και επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες. Έχουμε όλοι υποχρέωση να προστατεύσουμε την ελληνική επιτυχία στον τουρισμό, να ενισχύσουμε τις υψηλές επιδόσεις και να ανεβάσουμε την Ελλάδα ακόμα υψηλότερα στη διεθνή τουριστική κατάταξη.

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου είναι το ζητούμενο κάθε προηγμένης από τουριστικής απόψεως χώρας. Πώς μπορεί, κατά την άποψή σας, να φθάσει η Ελλάδα στην πραγμάτωση των στόχων αυτών, ώστε να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην παγκόσμια τουριστική αγορά;

Η Ελλάδα έχει ήδη προχωρήσει στον τουρισμό υψηλού οικονομικού επιπέδου. Υπάρχουν μονάδες στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα που εργάζονται αποκλειστικά με αυτή την κατηγορία επισκεπτών. Όσον αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, και εδώ έχουν γίνει βήματα. Για πρώτη φορά είδαμε μεγάλες πληρότητες και τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο σε σχέση με τις άλλες χρονιές. Θέλω να πω ότι μέσα σε δυόμισι χρόνια καταφέραμε να γίνουν βήματα και να υπάρχει η βάση. Τώρα χρειάζεται να εμπλουτίσουμε ακόμα περισσότερο το τουριστικό προϊόν και να γίνει στοχευμένη προβολή, ώστε να προσελκυστούν επισκέπτες. Οι μεγάλες πόλεις πραγματοποιούν ενέργειες, το υπουργείο στηρίζει κάθε πρωτοβουλία και οι περιφέρειες έχουν κατανοήσει πως οφείλουν να στηρίξουν την τάση ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Είναι θέμα χρόνου, και φυσικά να συνεχίσει η εφαρμογή αυτού του συγκροτημένου και εκ των πραγμάτων αποδεδειγμένα αποτελεσματικού σχεδίου που εφαρμόζουμε.

Ποια είναι η θέση σας στο ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης του ΦΠΑ στη διαμονή από το 6,5% στο 13%, δεδομένου ότι οι απώλειες του τουριστικού τομέα, βραχυπρόθεσμα και κυρίως μακροπρόθεσμα, εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν κατά πολύ την όποια αύξηση θα προκύψει στα έσοδα από τον ΦΠΑ;

Θεωρώ ότι είναι λάθος. Και όπως έχω πει και στο παρελθόν, οποιοδήποτε μέτρο έρχεται ξαφνικά, χωρίς διάλογο και χωρίς μετρήσεις, στηρίζεται στις εντυπώσεις και στις εικασίες. Αυτό δεν είναι πολιτική πρακτική ούτε τεχνοκρατική απόφαση. Γενικά, όμως, πιστεύω ότι σε τομείς που αποδίδουν οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται πρέπει να είναι επαγωγικές. Τώρα, σε περίπτωση που δεν υπήρχε άλλη επιλογή, θα έπρεπε να αναζητηθούν αντισταθμιστικά μέτρα, ώστε να εξασφαλιζόταν ο δυνατότερος μικρός κλυδωνισμός στον κλάδο. Εμείς θέλουμε υψηλή ποιότητα, καλές τιμές και ανταγωνιστικό τουριστικό «πακέτο». Οτιδήποτε επιδρά αρνητικά σε αυτήν την επιδίωξη δε βοηθά στην επίτευξη ακόμα καλύτερων επιδόσεων.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κύριος Αλέξης Τσίπρας, παρουσίασε προσφάτως, στις αρχές Δεκεμβρίου του 2014, τις θέσεις του κόμματός του στον τομέα του τουρισμού. Πώς κρίνετε τις απόψεις αυτές; Πιστεύετε ότι ανταποκρίνονται στα αιτήματα των καιρών;

Δε θέλω να απαντήσω επί θεωρητικών προσεγγίσεων και απόψεων που δεν έχουν εφαρμοστεί και πολλές φορές είναι αντίθετες με αυτό που συμβαίνει. Είμαι θετική να εξετάσω οποιαδήποτε πρόταση που θα συνεχίσει να φέρνει καλά αποτελέσματα στον ελληνικό τουρισμό. Αρκεί αυτή η πρόταση να είναι ρεαλιστική και να μην αναπαράγει παρωχημένα και αποτυχημένα μοντέλα από το παρελθόν. Γνωρίζω ότι το σχέδιο που εφαρμόσαμε έχει αποδώσει. Διαφωνώ με την αποδόμηση των όσων πετύχαμε και με οποιονδήποτε πειραματισμό θα βάλει σε κίνδυνο την τουριστική ανάπτυξη που έχει η Ελλάδα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαλάσει η δυναμική που έχει δημιουργηθεί. Θα είναι καταστροφικό για την ελληνική οικονομία.

Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες καλούνται σε λίγες ημέρες να προσέλθουν στις κάλπες και να εκλέξουν τη νέα κυβέρνησή τους. Ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να απευθύνετε προς την ελληνική κοινωνία ενόψει της επικείμενης κρίσιμης εκλογικής αναμέτρησης;

Να μην πάνε οι θυσίες χαμένες. Να σκεφτούν ότι οι προσπάθειες, σε όποιον τομέα και αν γίνονται, δεν αποδίδουν σε μία ημέρα και δεν είναι ευκαιριακές. Θαυματοποιοί υπάρχουν μόνο στα παραμύθια και οι επιτυχίες δεν είναι πυροτεχνήματα. Αντίθετα, κατακτώνται με κόπο και τρόπο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024