Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Toyota Yaris HSD 2015: Παιδί της πόλης

Toyota Yaris HSD 2015: Παιδί της πόλης

Μεγιστοποιώντας τα οφέλη που προκύπτουν από την υβριδική του φύση, το ανανεωμένο Yaris HSD ενισχύει περισσότερο από ποτέ τον αστικό προσανατολισμό του.

Γιάννης Αδάναλης

Ένα στα τρία Toyota Yaris που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο εφοδιάζεται με το υβριδικό σύνολο που η ιαπωνική φίρμα ονομάζει Hybrid Synergy Drive, τη στιγμή που οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό που ξεπερνά το 34%.

Μπορεί, λοιπόν, το λευκό Yaris HSD που έφτασε στα χέρια μας να αποτελεί την ακριβότερη και για τα ελληνικά δεδομένα τη λιγότερο… αυτονόητη επιλογή στην γκάμα του προσφάτως ανανεωμένου ιαπωνικού supermini, ωστόσο, από τεχνολογική και περιβαλλοντική σκοπιά παραμένει η σημαντικότερη.

Όπως είναι φυσικό το Yaris HSD, το μοναδικό αυτοκίνητο πόλης που εφοδιάζεται με ένα πλήρως υβριδικό σύνολο, ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές και μη αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με σκοπό το best seller της Toyota να διατηρηθεί ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις του δημοφιλέστερου segment της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πέρα από τις λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς αλλαγές στον σχεδιασμό του μπροστινού και του πίσω τμήματος, το ανανεωμένο Yaris -υβριδικό ή μη- παρουσιάζει πλήθος αναβαθμίσεων, εκ των οποίων οι κρισιμότερες έχουν να κάνουν με την ακαμψία του πλαισίου και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Για αρχή, πάντως, η βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας στο εσωτερικό με τη χρήση πιο προσεγμένων υλικών αρκεί για να επαναπροσδιορίσει τη θέση του «μικρού» Τοyota απέναντι στους Ευρωπαίους, κατά κύριο λόγο, ανταγωνιστές τους.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, μιλώντας για την κορυφαία πρόταση στην γκάμα του αυτοκινήτου, ο κατάλογος των εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας είναι εξαιρετικά πλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έγχρωμη οθόνης αφής 7 ιντσών την οποία αξιοποιεί τόσο το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας όσο και το υβριδικό σύνολο, οπτικοποιώντας τη λειτουργία του.

Χαμηλότερα, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων βρίσκεται κατά 3 εκατοστά πιο κοντά στο δεξί σου χέρι, αποτελώντας την αφετηρία βελτίωσης των εργονομικών χαρακτηριστικών του θαλάμου επιβατών.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι παρά τα πρόσθετα μέρη του υβριδικού συνόλου, όπως το ηλεκτρικό μοτέρ και οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου, ο χώρος για επιβάτες και αποσκευές δεν έχει περιοριστεί, ενώ και το συνολικό βάρος έχει διατηρηθεί στα επίπεδα της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του αυτοκινήτου.

Στην άνεση των επιβατών, ωστόσο, συμβάλλει τόσο η βελτιωμένη ηχομόνωση όσο και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων αλλά και το ενισχυμένο, σε επίπεδο ακαμψίας, πλαίσιο.

Παράλληλα, το αναβαθμισμένο λογισμικό της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του συστήματος διεύθυνσης υπόσχεται καλύτερη αίσθηση και ο νέος, ημι-άκαμπτος άξονας την περαιτέρω βελτίωση των οδηγικών χαρακτηριστικών.

Βέβαια σε μια πρόταση, όπως το Yaris HSD, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πλαισίου δεν θα μπορούσαν να διεκδικήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Χωρίς να χάνει την ικανότητά του να κινείται με χαρακτηριστική άνεση και ασφάλεια στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο, το υβριδικό supermini της Toyota βγάζει το ψωμί του «γράφοντας» χιλιόμετρα μέσα στην πόλη.

Σε αυτές τις συνθήκες το υβριδικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει τον γνώριμο από το παρελθόν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, θα αποδώσει τα μέγιστα, επισκιάζοντας ακόμα και την αποδεδειγμένη αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων της έκδοση D-4D.

Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου έχει περιοριστεί στα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που αποτυπώνει στα χαρτιά την εξαιρετικά αποδοτική λειτουργία του Hybrid Synergy Drive.

H τελευταία οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην ικανότητα του συστήματος να ανακτά ταχύτερα την κινητική ενέργεια π.χ. κατά τη φάση της επιβράδυνσης, κάτι που με τη σειρά του εξασφαλίζει τη συχνότερη συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα στη διαδικασία της κίνησης.

Αν μάλιστα οι συνθήκες το ευνοήσουν, το Yaris HSD διατηρεί τη δυνατότητα να καλύπτει μικρές αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Σίγουρα, η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όπως καλύτερη θα μπορούσε να είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το πεντάλ του φρένου.

Ωστόσο, τo υβριδικό Yaris δεν έκρυψε ποτέ τις ιδιαιτερότητές του. Αντιθέτως, επένδυσε σε αυτές σε μια προσπάθεια να διαφοροποιηθεί ανάμεσα στο πλήθος των προτάσεων που έχει να παρουσιάσει η ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

auto.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 60-50: Ισοφάρισε σε 2-2 και ο τίτλος θα κριθεί σε πέμπτο παιχνίδι

Ο Παναθηναϊκός ισοφάρισε την σειρά με τον Ολυμπιακό (60-50), στους τελικούς της Α1 Μπάσκετ Γυναικών και πλέον όλα θα κριθούν στο 5ο ματς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024