Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Mazda RX-8 2017: Περιστροφική... επιστροφή

Mazda RX-8 2017: Περιστροφική… επιστροφή

Το μοντέλο που θα διαδεχθεί το RΧ-8 βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη τιμώντας την περιστροφική παράδοσή του, αλλά και υποσχόμενο περισσότερη ισχύ από ποτέ στις αναλογίες ενός ελκυστικού και δυναμικού coupe.

Οι Ιάπωνες επιβεβαίωσαν την εξέλιξη του διαδόχου των RX-7 και RX-8, o oποίος και παραδοσιακά, θα εξακολουθήσει να φιλοξενεί στα σπλάχνα του ένα περιστροφικό κινητήρα.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η νέα ενσάρκωση του κορυφαίου sports car των Ιαπώνων θα είναι μεγαλύτερη και ισχυρότερη από, το επίσης επερχόμενο, νέο Mazda MX-5 και αναμένεται να παρουσιαστεί το 2017 οπότε και κλείνουν 50 χρόνια από τότε που η Mazda παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, Cosmo Sport, με περιστροφικό Wankel κινητήρα.

Αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν οι μηχανικοί της φίρμας σε αυτή τη φάση, είναι να βελτιώσουν ορισμένα από τα εγγενή χαρακτηριστικά του κινητήρα Wankel, δηλαδή να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου, να βελτιώσουν την στεγανότητα του θαλάμου καύσης με στόχο να αποτρέψουν την καύση λαδιού, αλλά και να αυξήσουν τα ισχνά μεγέθη ροπής χωρίς, όμως να καταφύγουν σε σύστημα υπερτροφοδότησης.

Η λύση αναμένεται να προέλθει μέσα από τη νέα τεχνολογία SkyActiv που χρησιμοποιεί η Mazda στη νέα γενιά κινητήρων της.

Όπως έδειξε η πετυχημένη συνταγή των Mazda 3 και 6, οι Ιάπωνες κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ και την αποδοτικότητα των ατμοσφαιρικών τους συνόλων αξιοποιώντας υψηλή σχέση συμπίεσης και στοχεύοντας, παράλληλα, στο όσο το δυνατόν χαμηλότερο βάρος.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ της νέας εκδοχής του περιστροφικού κινητήρα, η Mazda φαίνεται να στοχεύει σε ένα μέγεθος κοντά στους 300 ίππους έναντι των 240 που προσφέρει το RX-8.

Στο όνομα της μείωσης του συνολικού βάρους, αλλά και μιας δυναμικής εικόνας, το νέο μοντέλο, δεν αναμένεται να ακολουθήσει τα τετράθυρα μονοπάτια του RX-8, με την Mazda να προτιμά ένα αποκλειστικά coupe αμάξωμα.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι το βάρος του RX-8 το οποίο σταμάτησε να κατασκευάζεται το 2010, ανερχόταν σε 1.310 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι είναι κατά 120 κιλά βαρύτερο από το «σημερινό» Toyota GT 86.

Ένα άλλο στοιχείο για την sport ναυαρχίδα της Mazda είναι ότι θα διατηρήσει την κίνηση στους πίσω τροχούς.

Όσο για την πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί, επικρατέστερη είναι μια διαφοροποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας που θα φιλοξενήσει και το νέο MX-5, προσαρμοσμένη στο μέγεθος αλλά και στην επιπλέον ισχύ του νέου sportscar.

Το σύνολο θα συμπληρώσουν τα γνωστά μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων της Mazda με βελτιώσεις που θα καθιστούν εφικτή τη διαχείριση της επιπλέον ισχύος του περιστροφικού κινητήρα.

Η Mazda έχει μια μακρά ιστορία στα αυτοκίνητα με περιστροφικό κινητήρα, με την αρχή να γίνεται με το Cosmo Sport τη δεκαετία του ’60.

Ο πιο διάσημος εκπρόσωπος του περιστροφικού είδους, ωστόσο, ήταν το RX-7 της δεκαετίας του ’90 το οποίο και, τελικώς, αντικαταστάθηκε από το RX-8. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Mazda χάρη στον περιστροφικό της κινητήρα ο οποίος εξόπλισε το αγωνιστικό 787Β την αγωνιστική περίοδο του 1991, ανακηρύχτηκε ως η μοναδική φίρμα που έχει κερδίσει 24ωρο αγώνα αντοχής στο Le Mans.

Auto Express

Sports in

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024